veulenveiling ermelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:58

Haha ik moet er wel om lachen dat (bijna) niemand gelooft dat het veulen voor zoveel geld verkocht is. De fokker woont hier in het dorp en heeft wel degelijk zijn veulen voor dat geld verkocht. De fokker van het duurste veulen van Oirschot (2003) komt ook uit St-Oedenrode en ook die heeft dat geld zeker weten gekregen voor zijn veulen. Ik heb het uit zeer betrouwbare bron. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niemand te geloven, ik weet het en dat is genoeg voor mij Lachen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:12

Vrienden van ons zijn ook geweest: 6500 euro
Ik zou mee zijn gegaan als ik geen school had Scheve mond

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:24

22 Sept. 2004
Painted Black veulen absolute topper op Prinsjesdagveiling.

Traditiegetrouw wordt op Prinsjesdag de Veulenveiling Noord Holland gehouden. Eerst vondt het altijd plaats in Midden Beemster maar sinds twee jaar op het Federatiecentrum te Ermelo.
De prijzen waren dit jaar zeer goed. De absolute Topper dit jaar was Zalzatime, Painted Black x Goodtimes gefokt door Henk van Enckevort te St. Oedenrode. Dit veulen met zijn geweldig Model en absolute Topbeweging werd verkocht voor het Recordbedrag van € 96.000.--. De gelukkige koper is de Fam. Lisman uit Dreumel. Het veulen komt bij ons in opfok. Dussss hopen voor de toekomst dat we misschien weer een nieuwe Topper hebben!!!

Bron: www.uytert.nl

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:10

Het chin chin veulen was al voor de veiling voor 25 verkocht, er is gewoon mee geboden, zodat alleen de extra veiling kosten (x percentage) nog boven deze prijs komt.

Ook het pb veulen schijnt aangekocht te zijn van te voren. De drie personen die biedde die waren alle van het district midden beemster (die de veiling organiseren) die toch ook een beetje de veiling wilde promoten en het duurste veiling veulen wilden hebben van het jaar. (betreffende het duurst geveulde veulen dit jaar bedoel ik)

Dit volgens mijn hoefsmid, die trouwens daar ook een hengst veulen had lopen. Geen complottheorie van mijn kant maar rechtstrreks uit de mond van een 'insider'.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:15

Ja de veulenschetser die al die mensen kent moest ook vreselijk lachen toen ik zei dat er mensen zijn die het geloven.
Het enige dat ik me afvraag hoe regelen ze zoiets met de belasting???

Het veulen is trouwens niet zo'n reclame voor zijn vader, moeder was rubriekswinaresse in Veghel en aangewezen voor Ermelo, waar ze overigens niet was, het veulen was zeker niet beter dan de merrie.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:37

Wat maakt het nu uit, hoe en wat.
Er is een groot bedrag voor neer getelt en dat zal hij wel waard zijn.
We hebben niet allemaal dezelfde voorkeur en dat is maar goed ook, dat zou erg saai worden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:21

sarabande schreef:
Het enige dat ik me afvraag hoe regelen ze zoiets met de belasting???

.

Gewoon opgeven.
Vroeger kreeg je nog WIR-premie.

p.s.
W.I.R. = Wet Investerings Regeling. meen was 18½ %

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:32

Of het nou waar is of niet.........

Ik hoop voor de toekomstige koper dat als hij werkelijk dat geld heeft betaald dat het diertje gezond opgroeit, en dat deze op 3 of 4 jarige leeftijd in ieder geval werkelijk een heel goed paard word.

edit: Ook als hij dat geld niet heeft betaald hoop ik dat het diertje gezond opgroeit Knipoog Haha!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:00

Als je geen beroepsmatige fokker bent hoef je niets op te geven aan belasting. Ze kunnen en willen er toch niet over heffen, aangezien je dan ook structureel en jaarlijks alle kosten als fokker zou mogen en kunnen opgeven. En we weten allemaal hoe lucratief paarden fokken is.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:33

Citaat:
Als je geen beroepsmatige fokker bent hoef je niets op te geven aan belasting

dat klopt. Als je de onkosten van het paardenfokken in prive neemt, dan is ook de opbrengst in prive, dus niet belastbaar. Maar de rente is fiscaal wel belastbaar als je die 96.000 op de bank zou zetten.

Ik denk wel dat als deze fokker vaker zulke woekerwinsten maakt, de inspecteur wel een maas in de wet probeert te vinden, om alsnog belasting te heffen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:00

Suzan1 schreef:
. Maar de rente is fiscaal wel belastbaar als je die 96.000 op de bank zou zetten.

Daar lijkt weinig kans op Haha!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:32

Gelukkig zijn er nog betrouwbaardere bronnen als alleen een veulenschetser. Mensen moeten geloven wat ze willen geloven. Gelukkig ken ik een van de partijen persoonlijk en denk ik te weten hoe het zit. Daarnaast vind ik het wel erg knap dat je van een foto kunt oordelen dat het veulen minder goed is als zijn moeder. Hebben diegene die dat zeggen het veulen al in het echt gezien???? Verder ga ik hier niet meer op in want zoals je al kunt zien in dit topic heeft dat totaal geen zin!! Nouja ik heb het iig geprobeerd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:35

GribaldiFAN schreef:
Daarnaast vind ik het wel erg knap dat je van een foto kunt oordelen dat het veulen minder goed is als zijn moeder. Hebben diegene die dat zeggen het veulen al in het echt gezien???? .

Ik heb alle merries in Veghel gezien en de schoonvader van de eigenaar met merrie en veulen zien lopen. Daarbij is het voor de hand liggend dat de belanghebbende personen zeggen dat het waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:40

sarabande schreef:
Ik heb alle merries in Veghel gezien en de schoonvader van de eigenaar met merrie en veulen zien lopen. Daarbij is het voor de hand liggend dat de belanghebbende personen zeggen dat het waar is.

Dat veulen heeft er in ieder geval al voor gezorgt dat ik mijn boekenkast op de kop heb gezet om dat boekje van Brabant te vinden Scheve mond

Ik heb de video wel bekeken, het is een mooi veulen wat goed kan lopen. Maar 96.000 euro Verward

Ik zie het er niet van af, maar als die man nou gek is van dat veulen.............en hij vind het dier het wel waard Verward

Lekker laten gaan zou ik zeggen Haha!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:16

Jongens, dat is dus afgesproken werk, er wordt alleen over dat bedrag de premie aan de veulenveiling betaald iets van 11 procent, van de koper aan de verkoper wordt een eerder onderling besproken bedrag betaald en dus niet die 96.000 euro!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:22

Pfff.........

Het is maar waar je je druk om kan maken...... Scheve mond

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:27

ik maak me er ook niet druk over, ik probeerde alleen duidelijk te maken dat dat niet er daadwerkelijk voor is neergeteld! Sorry! Ik meng me er al niet meer in!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 07:36

Ik denk dat ieder weer met 2 benen op de grond staat.
na Maren -Kessel.

http://www.horses.nl/maren-kessel/2004/index.html

Je moet duidelijk het verschil willen zien tussen een veulenveiling (Maren-Kessel)
Of een decadent gedrag bij een " veulen-circus" .

In Maren-Kessel stond men met beide benen op de grond.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 08:38

Citaat:
In Maren-Kessel stond men met beide benen op de grond.

ook om het interessantste veulen maar afwezig te laten zijn?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 08:52

Bucephalus schreef in topic vv Maren Kessel:

Ik vond de getoonde kwaliteit minder dan in Oirschot. Er liepen nogal wat veulens rond die ik niet correct vond in de bouw (voor zover je dat natuurlijk van een veulentje kunt zeggen). Koehakkige veulens, verdraaide beentjes, vreemde bovenlijnen in de achterhand (lendenen en croupe). Ook nogal vaak een wat teer fundament en ondiepe borstjes met een korte schouder. Veel vlakke gangen.

Dat is dus absoluut geen vergelijk met de veulenveiling in Ermelo. Er liepen daar veel kampioensveulens en dat was duidelijk te zien.De kwaliteit van de veulens in Ermelo vond ik vrij hoog.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:17

Ermelo staat idd bekend om de hoge kwaliteit en dat trekt bezoekers, die topveulens willen en kunnen betalen. Het een versterkt het ander. Volgend jaar zullen nog meer fokkers de nog betere veulens alleen daar aanbieden. Het woord circus vind ik eerder van toepassing op het grote aantal overige veilingen, die in veel gevallen zowel qua stamboom, als kwaliteit veulen concessies doen, hetgeen resulteert in een publiek dat tot € 3000 iets wil kopen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:24

Suzan1 schreef:
[

Dat is dus absoluut geen vergelijk met de veulenveiling in Ermelo. Er liepen daar veel kampioensveulens en dat was duidelijk te zien.De kwaliteit van de veulens in Ermelo vond ik vrij hoog.
[/quote]

Goed.

Ermelo vrij hoog.
Andere veilingen minder in kwaliteit.

Er zijn er duizenden aangeboden voor de selektie van de veilingen.
Is dat dan een berg rotzooi wat niet genomen is voor een veiling?
En dan hebben we het nog niet over de diertjes die de "fokker" zelf al niet goed genoeg vond voor aanbieding voor een veiling.

Een beetje relativeren over de waarde van een veulen en veilingprijzen kan dus beslist geen kwaad.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:35

Excuseme schreef:
Ermelo staat idd bekend om de hoge kwaliteit en dat trekt bezoekers, die topveulens willen en kunnen betalen.

Dan hebben we het toch al over veel niet Nederlands bloed .

Of bloed dat voor de "gewone" Nederlandse koper onbekend is,op uitzonderingen na.

http://www.veulenveilingprinsjesdag.nl/veulens2004.htm

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:39

Pipo schreef:
Pfff.........

Het is maar waar je je druk om kan maken...... Scheve mond

Nou als ze al die Euri's bij jou komen afgeven denk ik dat je niet meer doet alsof het peanuts zijn.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:53

Excuseme schreef:
Het woord circus vind ik eerder van toepassing op het grote aantal overige veilingen, die in veel gevallen zowel qua stamboom, als kwaliteit veulen concessies doen, hetgeen resulteert in een publiek dat tot € 3000 iets wil kopen.

Dat publiek is wel je afzet.

En voor de overige veulens, is als je het omrekent naar de maatstaven van de Nederlandse dekgelden, geen plaats.
Daar de kostprijs te hoog ligt t.o.v. van de marktprijs.