sarabande schreef:Ik zie hier vaak mensen vragen om een hengst voor hun merrie. Vaak stellen ze geen vraag, ze willen een bevestiging van datgene dat zij gezien hebben. Als je wat anders zegt of die keuze weerlegt worden ze boos. Dan kom ik terug bij een eerdere stelling van jou, laat ze maar, platvloers gezegd, op hun eigen bek gaan, misschien dat ze daarvan leren.
Over keurmeneren, het is duidelijk dat je vrij kort keuringen volgt, ze zijn nog nooit zo duidelijk en open in hun keuzes geweest als op dit moment.
Voor oudere fokkers is het huidige keuringsbeleid een openbaring, alleen al het feit dat men openlijk corrigeert. Maar het blijft mensenwerk.
.
Ik volg die keuringen pas een jaartje of 16
Maar ik denk dat je mijn opmerking verkeerd interpeteerd. Want ik keur het absoluut niet af dat ze openlijk de boel corrigeren.....ik vind het juist fantastisch. Maar de andere zijde van het verhaal is wel dat je je vraagtekens kan zetten bij de geloofwaardigheid.
Want welke keurmeneer had nou gelijk............in mijn ogen degene die het paard bovenaan plaatste die mij het meest aansprak. Maar in de ogen van de buurman het paard wat hij het liefst bovenaan wilde zien.
Snap je waar ik naar toe wil.............
Keuren is niet gelijk of ongelijk hebben........