Zover zijn we al afgezakt.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:04

boertjesfan schreef:
Dat bedoel ik dus Ilindra, ze hebben geen paardenverleden.
Dat zegt het dan toch al. Ik bedoel ook niet dat ze mooi moeten rijden, maar in ieder geval moeten kunnen blijven zitten .... dat gaat soms net....

En dus is het niet zo dat de paarden ineens lastig zijn geworden Haha! Maar de ruiters hebben een mentaliteitsprobleem mbt rijden en omgang van paarden.

Ik weet trouwens een aantal hele brave paarden voor weinig bij de bart smit te koop Schijnheilig

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:04

Ilindra schreef:
De bereden politie is als eerste politie, daarna pas ruiter.
Het gaat absoluut niet om mooi rijden, meer om handigheid en functionaliteit.
Een groot deel is pas bij de politie gaan rijden en hebben geen "paardenverleden".

Dat zul je dus in de opleiding mee moeten nemen hoe je met een paard omgaat, hoe hij reageert en niet in een paar lesjes maar uitgebreid.
Je geeft een agent toch ook geen pistool en zegt alleen waar de trekker zit en de veiligheidspal? Dat is een tekortkoming in de opleiding als daar niet genoeg aandacht aan word besteed en getuigd van een gebrek aan respect voor het paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:06

boertjesfan schreef:
maar in ieder geval moeten kunnen blijven zitten .... dat gaat soms net....

En dat is net genoeg Knipoog

boertjesfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:06

Pipo schreef:
En dus is het niet zo dat de paarden ineens lastig zijn geworden Haha! Maar de ruiters hebben een mentaliteitsprobleem mbt rijden en omgang van paarden.

Ik weet trouwens een aantal hele brave paarden voor weinig bij de bart smit te koop Schijnheilig

Helemaal mee eens Pipo, maar ja als je op je 18e, of wanneer je dan ook bij de politie gaat, leert rijden schiet het allemaal niet zo op. Arme paarden........ Huilen

boertjesfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:07

Ilindra schreef:
En dat is net genoeg Knipoog

Denk je???? Dat dwingt weinig respect af................ en volgens mij was dat ook de bedoeling.....

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:12

boertjesfan schreef:
Denk je???? Dat dwingt weinig respect af................ en volgens mij was dat ook de bedoeling.....

dwingt niet alleen weinig respect af bij de mensen maar ook bij het paard.. die zal vroeg of laat proberen misbruik te maken als hij merkt dat z'n ruiter niet voldoende vertrouwd is met hem. het blijft wel een dier. een edel dier maar toch.. vergeet bovendien niet dat een paard van oorsprong een vluchdier is en problemen uit de weg gaat ipv ze op te zoeken. Als jij je paard dus op iets af wilt sturen wat hem niet aanstaat en je hebt te weinig repect van het paard dan gaat hij met jou een blokje om ipv jij met hem. Dat zal ik niemand hoeven te vertellen die met paarden vertrouwd is lijkt me..

boertjesfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:14

Laat ze maar fijn Hongaarse paarden gaan kopen, maar investeren in een hele hoop lessen en omgaan met paarden lijkt mij nog zinvoller......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:16

De gemiddelde "burger" die je tegen komt heeft er zowiezo geen verstand van, dus wat maakt dat uit.
In het land der blinden is 1 oog koning Knipoog

Een van de weinig keren dat het echt mis ging was tijdens de demonstratie's van de boeren eind jaren 80.
Deze waren niet echt onder de indruk van de paarden en hun ruiters en sneden bij een paar paarden de teugels door met een zakmes en gaven het paard vervolgens een flinke tik op de kont.
Yiieeahh, daar gingen ze heen, in volle galop Haha!
Sinds die tijd zit er staalkabel in het eerste stuk van de teugels genaaid

Met een paard werken in rel-situatie' is zowiezo niet makkelijk omdat het paard toch een vluchtdier is en er eigenlijk iets heel tegennatuurlijks van hem gevraagd wordt.
Het zijn ook niet de meest intelligente paarden die bij de politie werken.
Zelf werk ik dus met een hond, dit is toch prettiger omdat deze juist moet doen wat zijn instinct hem ingeeft : bijten Extreme duivel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-04 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:21

Ilindra schreef:
De gemiddelde "burger" die je tegen komt heeft er zowiezo geen verstand van, dus wat maakt dat uit.
In het land der blinden is 1 oog koning Knipoog

Een gemiddelde burger ziet als hij niet al te dom is best of jij je paard onder controle hebt net zo goed als ik kan zien of jouw honden je gehoorzamen of een loopje met je nemen. Na 20 biertjes op het Caterplein word het misschien minder maar een nuchter persoon ziet wel of je paard, hond of kind of wat dan ook naar je luisterd

dat van die boeren demonstratie is wel lachen trouwens *LOL*

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:24

Laatst bijgewerkt door greetje op 17-08-04 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

toscana schreef:
Een gemiddelde burger ziet als hij niet al te dom is best of jij je paard onder controle hebt

Maar hij ziet niet of een ruiter netjes/goed rijdt.
De meeste zijn ook wel degelijk goed onder controle.
Ik vind dat dus ook 2 heel verschillende dingen, je kan er als een zoutzak opzitten maar hem prima onder controle hebben.

LuvdaTossa

Hond lijkt me ook iets veiliger dan een paard. Ik zie in Groningen ook dikwijls de bereden politie door de stad hobbelen, maar waarom niet op een fiets? Honden mogen nergens poepen en de paarden laten het maar liggen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:29

LuvdaTossa schreef:
Hond lijkt me ook iets veiliger dan een paard. Ik zie in Groningen ook dikwijls de bereden politie door de stad hobbelen, maar waarom niet op een fiets?

Is ook veel handiger
Het grote nadeel van een paard tijdens het politiewerk is dat je nooit je handen vrij hebt, je geen verdachten kan vervoeren, en je niet zomaar even kan afstappen en je paard parkeren omdat je ergens naar binnen moet.
Je werkt puur ondersteunend en vooral in uitgaaansgebieden ben je ontzettend beperkt in je handelen.
Honden zijn echt 100x zo handig en veel breder inzetbaar
Maar ja dat is een andere discussie Tong uitsteken

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:31

Ik vind het wel indrukwekkend en gezag uitstralen een agent te paard en denk de meesten wel probleem is dat ik respect heb voor dieren maar een klein groepje mensen niet en heb het idee dat dat groepje ongeveer zelfde normen en waarden heeft als relschoppers. Toch over paar jaar maar allemaal op Balkenende stemmen dan met zijn normen en waarden? Verward

LuvdaTossa

Mocht ik ooit bij de politie willen, dan natuurlijk te paard.

Maar wel op hele lieve paarden natuurlijk Knipoog

johanna13

Pipo schreef:
Ik weet wel zeker dat het het eerste is. Maar het is zo makkelijk om dat wezen die geen nederlands spreekt de schuld te geven.

Het is niet alleen een paard kunnen rijden maar ook ermee om kunnen gaan. Hoeveel mensen beginnen te janken als een paard een keer word aangepakt omdat deze niet luistert omdat de mens nooit consequent is geweest. Om zo'n paard weer fijn te krijgen zul je wat harder moeten optreden. Het paard kan er niets aan doen dat deze zo verwend is, maar om die cirkel te doorbreken zul je harder moeten optreden ipv Jomanda achtige influisteracties te gaan ondernemen.
En als je zo'n dier dan eens aanpakt moet je de omstandigers eens horen............. Scheve mond

Lastige paarden worden nog altijd gemaakt, en niet geboren.

Ze kunnen niet spreken maar h8n lichaamstaal is nog veel duidelijker.

De kunst is om het paard in zijn waarde te laten en niet te martelen.
Een paard met een normaal karakter, heeft een werkwillig en leergierig karakter.
Die hoef je niet met sporen, zweep slof en noem maar op welk marteltuig te rijden.

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:33

toscana schreef:
Kijk eens je kunt een paard van 30 of 50 jaar terug niet meer met nu vergelijken.. mensen zijn in die tijd veranderd en door het fokken in bepaalde richtingen paarden ook. Ik vind het prachtig en heel leuk nostalgisch als ik een boerenknol voor een oude hooiwagen zie lopen of het land zie ploegen tijdens 1 of andere dag van het landleven maar hier in Nederland zitten nog maar weinig mensen te wachten op paarden die dat kunnen omdat ze ze er toch niet meer voor gebruiken.. dan kun je daar wel op door fokken maar een paard moet toch beleerd worden en dus ook voor dat soort dingen. In dat opzicht zie ik misschien zelfs wel enige logica in de keuze van de politie omdat in het Oostblok het zeker tot voor kort en eigenlijk voor velen nog steeds de normaalste zaak van de wereld is om paarden op het land en voor karren te gebruiken. Misschien moet men (niet de politie maar de overheid daar) de specifieke kwaliteit daar in tact gaan houden met een aanzienlijk aantal paarden zodat niet daar net als hier het een zeldzaamheid wordt. In Nederland zijn het langzamerhand museumstukken ..

Ja maar die zelfde "boerenknol" liep ook mee in de sport.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:34

Pipo had het over aanpakken niet over martelen voor zover ik lees

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:35

sarabande schreef:
In tegenstelling tot wat hier door sommigen beweerd wordt zijn de paarden in Nederland er steeds meer op vooruitgegaan. Er worden zoveel goede en fijne paarden gefokt, dat het voor iedereen mogelijk is om het paard wat bij hem/haar hoort te vinden.
Dat de gebruikers paarden boven hun macht uitzoeken is niet de fout van de fokkers.
Ik denk dat de polite last heeft van de algemene korting op de uitgaven

Waar blijven al die top paarden dan???????????????

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:36

johanna13 schreef:
Ja maar die zelfde "boerenknol" liep ook mee in de sport.

Misschien een aantal wel en anderen niet maar denk je niet dat het niveau e.d. in de sport ook is veranderd in die tijd?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:37

johanna13 schreef:

Er staat nergens toppaarden, er staat dat er fijne paarden, gezondere paarden worden gefokt. Daar komen ook toppers uit voort maar dat is de keus van de gebruiker.
Overigens was die sport van 50 jaar geleden bij de landelijke ruiters wel wat anders dan tegenwoordig.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:37

johanna13 schreef:

Al eens geinformeerd hoeveel toppaarden er naar het buitenland gaan? Net zoals nederlandse ruiters regelmatig buitenlandse paarden naar Nederland halen?

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:41

Ja zeker is het niveau veranderd.
Vroeger liep een paard zo een paar olympies mee en zelfs wel de ene keer dressuur en de andere keer springen.
Nu komen ze er niet eens meer.
Als ze er al voor in aanmerking komen kunnen ze al niet eens meer normaal een trailer in of uit.
Volgens mij moet je die plat spuiten om hem in het vliegtuig te krijgen.
Weer een paard minder.

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:43

toscana schreef:
Al eens geinformeerd hoeveel toppaarden er naar het buitenland gaan? Net zoals nederlandse ruiters regelmatig buitenlandse paarden naar Nederland halen?

Dat is nu huist het probleem.
fokken ze een keer perongeluk een goeie verkopen ze die.
Geld schijnt belangrijker te zijn dan goede paarden.
Zo vergooi je mooi je toekomst.

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:46

toscana schreef:
Misschien een aantal wel en anderen niet maar denk je niet dat het niveau e.d. in de sport ook is veranderd in die tijd?

Verklaar je nader