Friese hengst (Adel357) wint Grand Prix

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:47

Jnien schreef:
Trage trapzakken zijn et....... Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! !

Uhuh Haha! kep nog spierpijn van bestgaand rijpaard Cool ... in mijn armen van het inhouden dan haahha. Ynz dacht denk ik ff dat ze een hengst was ofzo *LOL*

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:00

echt cool! hartstikke knap van ze!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:00

Omdat het hier toch zooooo gezellig is kom ik er ook even bij.....

Wat ik vooral erg grappig vind aan dit onderwerp is dat juist de niet-Friezenkenners blijkbaar meer weten van onze geschiedenis dan wijzelf??....
Daarom even een update voor alle niet-Friezenkenners:
- Een Fries was van oudsher een rijpaard, namelijk het paard wat voor heren en koningen gefokt werd en daarmee onderscheidden ze zich van het gewone volk.... (en waarmee reden die????? juist ja!)
Pas toen het slecht ging in den lande moest ook de Fries eraan geloven en werden ze voor de landbouw ingezet. Daarom werd er gefokt op een zwaarder type. Ook was het mode in die tijd om de paarden moddervet voor te stellen op de keuring, waardoor foto's een vertekend beeld geven hoe de paarden eruit zagen. Oude foto's van paarden in sportconditie laten zien dat de "moderne Fries" er eigenlijk niet veel anders uitziet dan bijv. Alva 113, één van de grondleggers van onze fokkerij.

Adel presteert bijzonder goed in de dressuur, maar is absoluut niet de eerste en enige Fries op Grand-Prix niveau. In Amerika lopen er momenteel verschillende paarden op GP niveau met als absolute topper de pas tien-jarige dekhengst Goffert die nu al rond de 70 % weet te scoren en dus misschien nog wel meer kans maakt op Peking 2008 dan Adel!
Een Fries is ook geen koudbloed maar een warmbloed gezien zijn voorouders.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar het zou fijn zijn als mensen een mening vormen op basis van feiten ipv fabels.....

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:05

horseyfries schreef:
:
- Een Fries was van oudsher een rijpaard, namelijk het paard wat voor heren en koningen gefokt werd en daarmee onderscheidden ze zich van het gewone volk.... (en waarmee reden die????? juist ja!).....

Haha!

Kan niet anders zeggen dan dat ik het hiermee heel erg eens ben
OK dan!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:36

Starbreeze schreef:
:j Haha!

Kan niet anders zeggen dan dat ik het hiermee heel erg eens ben
OK dan!

Me too me too!! Haha! Haha!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:30

Ik heb even op je website gekeken Horseyfries. Wat een mooi verhaal van Oene Heb jij trouwens niet een keer in Bit gestaan, tijdje terug al?

De mensen die het niet zo op Friezen hebben zijn al lang afgehaakt na alle successtories Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:43

horseyfries schreef:
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar het zou fijn zijn als mensen een mening vormen op basis van feiten ipv fabels.....

Hoho...

Niet iedereen kan alle feiten op de wereld weten! En dan mag je nog wel gewoon je mening op een forum plaatsen, ook al is die gebaseerd op wellicht fabels... Daar leer je toch alleen maar van? Anders zou 75% zijn mond houden en daar is toch ook niets aan?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:11

snowdon schreef:
Hoho...

Niet iedereen kan alle feiten op de wereld weten! En dan mag je nog wel gewoon je mening op een forum plaatsen, ook al is die gebaseerd op wellicht fabels... Daar leer je toch alleen maar van? Anders zou 75% zijn mond houden en daar is toch ook niets aan?

Als het zo zou gaan, prima! Maar helaas worden die fabels door sommigen voor waar aangenomen en helaas staan veel mensen niet open voor iets...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:13

Starbreeze schreef:
Als het zo zou gaan, prima! Maar helaas worden die fabels door sommigen voor waar aangenomen en helaas staan veel mensen niet open voor iets...

Zo'n discussie is dan toch juist handig om fabels de wereld uit te helpen voor weer een groot aantal mensen? Tuurlijk zijn er altijd mensen die stijf in hun mening blijven... Maar vergeet niet al die anderen die hier wel leren!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:06

snowdon schreef:
Zo'n discussie is dan toch juist handig om fabels de wereld uit te helpen voor weer een groot aantal mensen? Tuurlijk zijn er altijd mensen die stijf in hun mening blijven... Maar vergeet niet al die anderen die hier wel leren!

Das waar! Knipoog

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:41

mijn hengstenveulen kitano is hier de zoon van. ik heb bij adel in de stal gestaan toen ik een hengst zocht voor mijn merrie door te laten dekken en mijn keus was snel gemaakt. adel lag te slapen en je kon gewoon naast hem gaan liggen. en als je hem dan ziet lopen twijfelde ik helemaal niet meer. nu hopen dat mijn paardje ook zo gaat lopen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:15

Vasthi schreef:
Ik heb even op je website gekeken Horseyfries. Wat een mooi verhaal van Oene Heb jij trouwens niet een keer in Bit gestaan, tijdje terug al?

De mensen die het niet zo op Friezen hebben zijn al lang afgehaakt na alle successtories Haha!

Het klopt idd dat er vorig jaar een verhaal in de Bit stond over mijn paardjes en mij, mijn paard Wolter stond toen op de voorpagina.

Enne Snowdon? Helemaal mee eens hoor, als je die fabels gewoon met feiten weerlegd zullen er altijd mensen zijn die dat wel oppikken. En degenen die dat niet doen? Jammer voor hen!