Want ik ben er zeer vaak bij geweest, en ik kan mij niet herinneren dat dat nou overkwam als zeer pijnlijk en trauma voor paarden. In vergelijking met chippen zijn ze zelfs stukken braver.Verder vind ik dat Anna een heel goed stuk schrijft: Liever even dat vage korte brandmerkje, dan die ruiters die met allerlei bitten en rotzooi rijden om de kop maar naar beneden te krijgen. Ruiters met geen enkel normaal zelfbeeld over hun eigen rijderij! Dat is pas dierenmishandeling.
Het is tegenwoordig doodnormaal om je paard met de kin op de borst te rijden. Lukt dat niet met een normaal bitje, dan kan je naar de ruitersportzaak gaan om allerlei ellende aan te schaffen waarmee je toch die kop op die borst krijgt.......maar een brandmerkje is het grootste drama allertijden
:?:? Niet te vergeten ............de vele ruiters die hun paarden kreupel rijden. Gewoon van simpel rijden........vaak zijn het de ruiters met de complete bittenwinkel in hun zadelkast, de ruiters die het meest klagen over hun paard, en ieder paard met hun rijden het slachthuis in jagen. Helaas nog onbewust ook. Geen instructeur die ooit eens schreeuwt..............WEET JE WEL WAT JE DOET!!! Nee ........want het ligt niet aan de persoon, maar aan het paard...........die is ozo stout en ozo lastig......als je tegenwoordig de ruiters mag geloven, hebben ze alleen nog maar lastige paarden. Ik hoor nooit meer iemand zeggen: Goh .......ik heb zo'n braaf paard, die pikt al dat gestuntel van mij maar!
Maar misschien dat ik het niet in de goede context zie........