Bloedpaarden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:47

LuvdaTossa"]
[quote="Sannie1980 schreef:
maar het kan ook de andere kant opslaan.....wat nou als de ruiter hier angsthaas van wordt zoal ceasario zegt.....

Nou ik ben ook echt geen heldin hoor! Maar door vertrouwen van m'n instructrice en de keer dat ze op het paard gereden heeft, heb ik mijn vertrouwen geheel in haar terug gekregen. Ik was echt in het begin als de dood om weer op te stappen. Een goede instructeur/trice moet hier wel een weg in vinden. En uiteindelijk overtref je jezelf en het paard alleen maar!
[/quote]
Zo belangrijk is goede begeleiding dus!

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:48

Fok gewoon een paard met wat ouder Duits bloed, die zijn lekker koel in hun hoofd, in alle opzichten, tenminste die van mij wel Haha! ik zelf kan ook niet echt met die heethoofdjes opschieten, al zijn het wel vaak hele harde werkers

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:50

rowan17 schreef:
al zijn het wel vaak hele harde werkers

Het zijn zeker harde werkers en ontzettend strijdlustig. Ze gaan door het vuur voor je, alleen moet je op de juiste momenten ze wel weer een stapje terug halen!

Maar echt waar; met de juiste instructie kom je overal!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:51

Wat is de bedoeling van dit topic? Vreselijk vaak herhalen wat er al gezegd is?

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:52

LuvdaTossa"]
[quote="rowan17 schreef:
al zijn het wel vaak hele harde werkers

Het zijn zeker harde werkers en ontzettend strijdlustig. Ze gaan door het vuur voor je, alleen moet je op de juiste momenten ze wel weer een stapje terug halen!

Maar echt waar; met de juiste instructie kom je overal!
[/quote]
Grappig hoor, vertel dat de leek maar eens. Mijn vader begrijpt bijvoorbeel nog steeds niet waarom ik 2x in de week les. "Je kan nu toch onderhand wel rijden?" Ik leg dan maar weer uit dat zolang als ik niet in het olympische team zit er nog een hoop te verbeteren valt......

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:54

Ik ken anders zat paarden met oud Duits bloed welke verschrikkelijke trapzakken zijn en geen pas uit zichzelf willen zetten...
Dus dat is ook veels te kort door de bocht.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:54

Sannie1980 schreef:
Grappig hoor, vertel dat de leek maar eens. Mijn vader begrijpt bijvoorbeel nog steeds niet waarom ik 2x in de week les. "Je kan nu toch onderhand wel rijden?" Ik leg dan maar weer uit dat zolang als ik niet in het olympische team zit er nog een hoop te verbeteren valt......

Nou dat hoor ik ook elke week van mijn vader Haha!

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:55

Levy schreef:

Meer de discussie dat om de top te bereiken niet per se een paard met bloed nodig is maar een paard met karakter dat de wil heeft, en natuurlijk goede instructie.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:59

Sjuimpje schreef:
Ik ken anders zat paarden met oud Duits bloed welke verschrikkelijke trapzakken zijn en geen pas uit zichzelf willen zetten...

En zogenaamd zorgvuldig op bloed geselecteerde paarden die "koel" zouden moeten zijn maar van de benaming "koel" nog nooit gehoord hebben. En vervolgens geenzins te bewerken zijn......
Zijn er ook zat van in de uitverkoop....

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:00

Levy"]
[quote="Sjuimpje schreef:

En zogenaamd zorgvuldig op bloed geselecteerde paarden die "koel" zouden moeten zijn maar van de benaming "koel" nog nooit gehoord hebben. En vervolgens geenzins te bewerken zijn......
Zijn er ook zat van in de uitverkoop....
[/quote]
zo geboren of zo gemaakt?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:01

Sannie1980"]
[quote="Levy schreef:

Meer de discussie dat om de top te bereiken niet per se een paard met bloed nodig is maar een paard met karakter dat de wil heeft, en natuurlijk goede instructie.
[/quote]

mijn inziens heeft een paard met bloed juist vooral een karakter. En ook het goede karakter wat betreft werklust en willen meedenken.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:01

Levy"]
[quote="Sannie1980"][quote="Levy schreef:

[/quote]

mijn inziens heeft een paard met bloed juist vooral een karakter. En ook het goede karakter wat betreft werklust en willen meedenken.
[/quote]
zonder bloed niet? kan het me niet voorstellen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 12:02

Sannie1980"]
[quote="Levy schreef:

[/quote]

En dat is nu net waar mijn opening over ging.

Hebben we werkelijk bloed nodig?
Zoals het in de Strengen werd vertaald.

En als dat ja is.
Wat hebben we dan nog over enkele jaren voor de "angsthazen". Huilen
Want ook hun paard gaat een keer Cabouchon achter na.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:04

Bloed betekent niet automatisch meewerkend karakter, en dat vind ik het meest belangrijk dus dan zal het mij een zorg zijn of ze toevallig wel of geen bloed hebben.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:05

Sannie1980 schreef:
zonder bloed niet? kan het me niet voorstellen

Lezen, dat suggereer ik niet......

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:06

ceasario schreef:
Cabouchon

Foei

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 12:06

Voor de zoveelste keer lees eerst eens voor je antwoord geeft.
Wat jij vindt is geen antwoord op de vraag.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:09

ceasario schreef:

Of jij moet lezen Haha! Paarden met meewerkend karakter, dus vul zelf maar in welke hengsten dat doorgeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:14

Hoe komt het eigenlijk dat veel mensen zo graag op DOnnerhall en Rubinstein bloed wegrijden. Daar hoor je altijd zeer veel lovende dingen over!

Ziolette

Ik heb ook zo'n bloedkikker waar ik niet op "durf" te rijden. Maar ben ik dan een "watje" omdat ik vanwege mijn handicap (permanente uitval evenwichtsorgaan) niet op zo'n vlug heethoofd ga zitten? Ik denk eerder dat ik verstandig ben. Relrite weet ook niet wat ze met me aan moet, voor ik aan het eind van de lange zijde ben lig ik al zand te happen. Ze wordt nu gereden door Remi van Bokt en dat gaat prima OK dan! .

Janneke is ook erg vlug, maar lekker koel in het koppie (en een stuk breder = meer houvast Schijnheilig ) en de vlugheid wordt zo niet tegen me gebruikt. Relrite heeft meer "bloeduitdrukking" terwijl Janneke procentueel gezien net zoveel volbloed in d'r afstamming heeft zitten. Ondanks dat het exterieurmatig twee totaal verschillende paarden zijn, hebben ze beiden veel werklust, zijn ze vlug en hebben ze duidelijk aanleg om verder te komen dan het Z.

Aan Relrite kun je ook zien dat het een vlugge is, maar Janneke lijkt een slome doos totdat je erop gaat zitten en haar aan het werk zet. Ze ziet er misschien uit als een beginnerspaard, maar met een beginner gaat ze gewoon aan de kletter. Dus wat is een "bloedkikker" een paard met bloeduitdrukking, een paard met procentueel gezien veel volbloed, een vlugge onder het zadel of een hete onder het zadel? Ik heb graag een vlugge onder mijn kont met een flinke scheut volbloed, maar wel één met een "koel" koppie erop Cool.

Sannie1980

ehm, karakter?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:25

Pipo schreef:
Hoe komt het eigenlijk dat veel mensen zo graag op DOnnerhall en Rubinstein bloed wegrijden. Daar hoor je altijd zeer veel lovende dingen over!

Omdat die veel geld kosten en over het algemeen zijn de mensen die wat meer geld voor een paard over hebben ook de mensen die de beginselen wel een beetje onder de knie hebben.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:27

ceasario schreef:

Wat wil je dan? Definities of meningen?
Fokkers bepalen de keus van de hengst, en de ruiter cq. gebruiker driekwart van het latere paard.
Moeten in jouw ogen dan fokkers slechte paarden met of zonder bloed fokken omdat er steeds meer mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan en toch denken det ze dat wel kunnen?
Is geen aanval, enkel een vraag.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:28

Sjuimpje schreef:
Omdat die veel geld kosten en over het algemeen zijn de mensen die wat meer geld voor een paard over hebben ook de mensen die de beginselen wel een beetje onder de knie hebben.

Volgens mij heel wat meer omdat dit fantastische werkbare karakters geeft!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:29

Pipo schreef:

Die ik ken omdat ze een super meewerkend karakter hebben, maar zeker niet bloederig in het lopen eerder flegmatiek !