Gisteravond bij Van Uytert...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:11

Mooi verslag Sjuimpje...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:16

Sjuimpje schreef:
, de 2e had echter veel meer afdruk wat wel wat neigde naar een zweefdrafje.

"Een zweefdrafje". Ik lees dit tegenwoordig vaker.

Kun je mij eens uitleggen wat het negatieve/positieve daar eventueel aan kan zijn.?
Of wat je daar onder verstaat.?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:27

Wat ik daaronder versta is een paard welke in het zweefmoment vertraagd.
En je weet het... een snelle wordt vanzelf langzaam, maar een langzame...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:38

Sjuimpje schreef:
Wat ik daaronder versta is een paard welke in het zweefmoment vertraagd.
En je weet het... een snelle wordt vanzelf langzaam, maar een langzame...

Nee serieux, ik dacht dat jij bedoelde dat die dieren niet mogen zweven en terugkomen in de zweef op de achterhand.?!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:28

Ik hou van paarden die bergop met afdruk van de grond draven, maar dat noem ik geen zweefdraf, een zweefdraf vind ik niet een positief iets.
Dat zijn de paarden die vaak moeilijk te sluiten zijn en snel achter het been komen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:49

Sjuimpje schreef:
Ik hou van paarden die bergop met afdruk van de grond draven, maar dat noem ik geen zweefdraf, een zweefdraf vind ik niet een positief iets.
Dat zijn de paarden die vaak moeilijk te sluiten zijn en snel achter het been komen.

Heb een iets andere mening.

Citaat:
Dat zijn de paarden die vaak moeilijk te sluiten zijn en snel achter het been komen

De moeilijke te sluiten zijn in mijn ogen paarden die in natuur niet via de lendenen(schakelen) op het achterbeen terug komen.
Waar jij naar verwijst zijn in mijn ogen dieren die bedient dienen te worden via de handrem.
De lopers uit de vrije schouder met een achterbeen speed van 100km /uur.

In dit laatste geval hoeft het paard niet altijd de schuld te krijgen,
maar ook de ruiter die in sommige gevallen over veel handenarbeid en niet over zitwerk beschikt.

Denk wel dit is mijn mening en geen wet van gelijk!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:55

Let wel, een zweefdraf kan ook, of vaak juist, op lagere snelheid tot stand komen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:09

Sjuimpje schreef:
Let wel, een zweefdraf kan ook, of vaak juist, op lagere snelheid tot stand komen.

In mijn ogen dan uitgedrukt d.m.v. een opliftend voorbeen en niet via een wegliftende achterbeen..
Maar nu stop ik voor de herhalingsziekte. Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 20:13

Was die Fries, Beart er gisteren ook? Wat een stoere bok was dat donderdag zeg!!!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:15

Nee, niet gezien..??? Cool
Laatst bijgewerkt door Tigger op 21-03-04 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:15

Fries?? Geen fries gezien..? Of bedoel je gribaldi... die is ook zwart Tong uitsteken
Nee die was er niet! Haha!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:17

GribaldiFAN schreef:
Fries?? Geen fries gezien..? Of bedoel je gribaldi... die is ook zwart Tong uitsteken

Blijf jijwel op je stoel zitten... ??? Tong uitsteken Niet alles wat zwart is, is Grib... Haha!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:19

Tigger"]
[quote="GribaldiFAN schreef:

Blijf jijwel op je stoel zitten... ??? Tong uitsteken Niet alles wat zwart is, is Grib... Haha!
[/quote]
Sorry had ff zin om BLONT te reageren. Maar volgens mij zit er wel wat verschil in de beide dagen. Daarom ging ik voorheen ook altijd op allebei de dagen. Helaas was dat dit jaar niet mogelijk. Maar volgend jaar gaan we dat zeker weer proberen. Dit jaar was het ook voor het eerst dat er geen pauze was met een show. En werden ook lang niet alle hengsten los aan de hand geshowt. Dat miste ik wel een beetje!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 20:21

Nou, dan heb je wel wat gemist. Een ontzettend stoere Fries, en die kon me toch een partij marcheren!! Het meidje wat erop zat had er heel wat aan te houden... Knipoog Schijnheilig
Maar: superbraaf! En dat voor een vierjarige!

Nee, deze had wat meer haar dan Gribaldi Haha!

[edit]freudiaanse typo verwijderd Haha! [/edit]
Laatst bijgewerkt door Missouri op 21-03-04 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:27

Missouri schreef:
Nou, dan heb je wel wat gemist. Een ontzettend stoere Fries, en die kon me toch een partij marcheren!! Het miedje wat erop zat had er heel wat aan te houden... Knipoog Schijnheilig
Maar: superbraaf! En dat voor een vierjarige!

Nee, deze had wat meer haar dan Gribaldi Haha!

Wrijf het er maar weer in dat ik er niet was donderdag....
Btw Gribaldi heeft weer wat anders meer maar daarover zal ik maar niet in details treden.. Bloos Knipoog
Tja bij ons zal ook vast wel iets geweest zijn wat er bij jullie weer niet was... Haha!
Had het nog over uitbreiding naar 3 dagen gehad, maar dat had geen zin want dan zat het alle 3 de dagen nog vol... Tja je moet ergens een grens trekken he! Ik zei al dat wordt de volgende keer de brabanthallen afhuren. Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:28

Missouri schreef:
Nou, dan heb je wel wat gemist. Een ontzettend stoere Fries, en die kon me toch een partij marcheren!! Het miedje wat erop zat had er heel wat aan te houden... Knipoog Schijnheilig

Foei zeg, das ook niet vriendelijk Haha!.

Leuk verslag Sjuim, klinkt alsof het een leuke en leerzame dag is geweest !

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:53

GribaldiFAN"]
[quote="Tigger"][quote="GribaldiFAN schreef:

[/quote]
Sorry had ff zin om BLONT te reageren. Maar volgens mij zit er wel wat verschil in de beide dagen. Daarom ging ik voorheen ook altijd op allebei de dagen. Helaas was dat dit jaar niet mogelijk. Maar volgend jaar gaan we dat zeker weer proberen. Dit jaar was het ook voor het eerst dat er geen pauze was met een show. En werden ook lang niet alle hengsten los aan de hand geshowt. Dat miste ik wel een beetje!
[/quote]

Ik begreep dat je het niet serieus bedoelde, ik ook namelijk niet. Iets duidelijk maken over internet blijft lastig...soms.

Ik kan me voorstellen dat, als de dagen niet hetzelfde zijn, je twee keer gaat. Ik vond het zo gaaf, dat ik er ook over na zou denken om twee keer te gaan, zeker de moeite waard

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:57

De 1e dag was Solitair er toch ook?
Die was er gister ook en O'Brien ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:08

Was Solitair gisteren bij van Uytert en bij Teeuwis?

Beestje maakt wel kilometers Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:10

Woeps, een 'niet' vergeten.
Erg jammer, had hem graag gezien, hij had er goed tussen gepast met al die andere goed bewegende springpaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:14

Sjuimpje schreef:
Erg jammer, had hem graag gezien, hij had er goed tussen gepast met al die andere goed bewegende springpaarden.

Ik dacht al Haha!

Ik vind Solitair een bloedmooie verschijning die echt goed kan bewegen. Alleen springen Verward Verward Word ik niet gelukkig van.

Maar we zien het wel, misschien geeft hij wel hele aparte nakomelingen. Mijn buren hebben de merrie drachtig van Solitair, dus ik zie het veulen vanzelf wel op mijn veranda staan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:46

ceasario"]
[quote="Sjuimpje schreef:

In mijn ogen dan uitgedrukt d.m.v. een opliftend voorbeen en niet via een wegliftende achterbeen..
Maar nu stop ik voor de herhalingsziekte. Knipoog
[/quote]
Een zweefdraf is wat je ziet als een paard langzaam gaat bewegen, vertraagt in de beweging, liefst tijdens het terugrijden. Sommige mensen noemen het (helaas): passage-achtig draven. Maar het heeft met passage en/of verzameling niks te maken omdat de achterhand juist achterblijft en zeker niet draagt. De beweging is dus slap in plaats van krachtig van achteren uit.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 22:38

Sjuimpje schreef:

Ik vond hem super bewegen, lekker los en makkelijk. Altijd als ik dat dier zie wil ik er ook wel een rondje op rijden!! Haha!
Het springen valt mee, hij wordt zeker als het wat hoger wordt traag op de sprong en oogt dan ook wat bang.

Nu voor de juiste carriere-move!! Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:50

Missouri schreef:

Onderstaande biedt zich aan! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:52

Missouri"]
[quote="Sjuimpje schreef:

Ik vond hem super bewegen, lekker los en makkelijk. Altijd als ik dat dier zie wil ik er ook wel een rondje op rijden!! Haha!
Het springen valt mee, hij wordt zeker als het wat hoger wordt traag op de sprong en oogt dan ook wat bang.

[/quote]

Maar ik begrijp dus dat hij gisteren in Heerewaarden was en bij TEeuwis? Drenthe en Noorbrabant?

Waarom denk je dat ie bang op de sprong word Missouri?