Gez: duurzaam ponyras/ klein paard (1:35 tot 1:60) voor volwassene?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:55

Laura_ schreef:
Ik Zocht ook ongeveer zoiets en ik ben uiteindelijk (vrij bewust) thuis gekomen met een connemara.

Looplustig, maar wel nuchter. Ponymaat, stevig genoeg voor een volwassen, maar niet te breed. Vaak stevig en degelijk gebouwd.

De mijne is nog heel jong, die wordt dit jaar 4. Dus ze vind nog wel genoeg spannend, maar ze leert snel, dus dat komt helemaal goed!

Die worden ook wel heel veel genoemd....
Ze zijn heel erg leuk.... goed weten waar ze vandaan komen is denk ik wel fijn he? Zowel qua gezondheid, als wat ze meegemaakt hebben...

miepmier26

Re: Gez: duurzaam ponyras/ klein paard (1:35 tot 1:60) voor volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:39

Je zoekt een Camargue paard! Geweldig ras. Wij hebben er 3 staan. Je bent welkom om eens te komen kijken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:57

Er komen rassen voorbij waar ik nog nooit van gehoord heb, wel heel leuk. :D

Ik heb eigenlijk de perfecte pony hier in de wei lopen, past echt precies in je plaatje. :))
Dat is dus een Duitse rijpony, maar er is ook zo veel verschil tussen de pony's. Ik heb dan voornamelijk Duitsers lopen, maar ook veel verschil tussen de pony's. De 1 heeft meer New Forest erin, de andere weer meer Arabisch of welsh. Bij de echte rassen heb je iets meer een bepaald type, maar denk ook dan nog steeds verschillen. New Forest heb je echt ouderwetse types, maar ook steeds meer echt sport types.

Afbeelding

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:32

Ninx schreef:
Laura_ schreef:
Ik Zocht ook ongeveer zoiets en ik ben uiteindelijk (vrij bewust) thuis gekomen met een connemara.

Looplustig, maar wel nuchter. Ponymaat, stevig genoeg voor een volwassen, maar niet te breed. Vaak stevig en degelijk gebouwd.

De mijne is nog heel jong, die wordt dit jaar 4. Dus ze vind nog wel genoeg spannend, maar ze leert snel, dus dat komt helemaal goed!

Ze zijn heel erg leuk.... goed weten waar ze vandaan komen is denk ik wel fijn he? Zowel qua gezondheid, als wat ze meegemaakt hebben...

De mijne is door de verkoopster geïmporteerd uit Ierland, rechtstreeks van de fokker. Dus ze heeft wel veel meegemaakt in korte tijd, maar "geschiedenis" is inderdaad bekend. Ze heeft gewoon tot 3,5 lekker in de grote kudde gestaan op de enorme wei en hier in Nederland vervolgebs rustig zadelmak gemaakt. Dus geen trauma's enzo wat erg fijn is inderdaad.

Zijn in Nederland en duitsland ook wel wat fokkers te vinden. Enjoy connemaras gaat inkrimpen bijvoorbeeld.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:35

Ninx schreef:
Celebi schreef:
Arabier kruisingen kunnen hier ook wel mooi in het plaatje passen. :j

[ Afbeelding ]

1.39, rond gebouwd, super sterk en stevig. Is een ongelukje geweest bij de oude eigenaren. Is 25% Arabier en 25% Welsh. De overige 50% is me onbekend wat het exact was, al leek dat op een soort Franse rijpony.

Echt dat werkwillige karakter, maar super stabiel en vlakke gangen. Maar goed bij kruisingen weet je natuurlijk nooit wat je krijgt.

Kijk ik ook wel naar.

Naar pony’s die wat Shagya bloed voeren.
Ik vind de info van Karel de Lange erg fijn, en pony’s die een beetje qua bouw in dat type vallen vind ik zeker interessant!

Ik heb een zuivere Shagya, wel uit Duitsland gehaald, nabij Berlijn, maar hij is wel alles wat je omschrijft. Sowieso zijn Shagya's beter te verkrijgen in Duitsland. Super nuchter, super fijn in de omgang. Bij interesse kan ik een foto sturen waar ik erop zit en eventueel ook een adres. Deze man importeert ze vanuit de staatsstoeterij in Radautz naar Duitsland. Voor het Shagya stamboek moet een Shagya bloed voeren van 1 van de vier grootste stoeterijen en Radautz hoort daar ook bij.

Hieronder de foto op de dag van aankomst als 5 jarige, had hoog zomer ruim 800 km op de trailer gestaan en kwam er kurkdroog af.

Afbeelding

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:49

Ninx schreef:
Maaike_Indy schreef:
Vrienden van mij fokken kleinschalig met IJslanders. Ze fokken niet voor wedstrijden of shows maar gewoon fijne gebruikspaardjes. Een gedeelte van het jaar loopt een van hun hengsten tussen de merries. De merries lopen het hele jaar op een erg groot glooiend perceel. Daar worden ook de veulens geboren en ze groeien in de kudde op. De hengstjes gaan naar een aparte hengsten kudde maar de merrieveulens blijven in de merrie kudde tot ze een jaar of 3/4/5 zijn. Ze gaan daarna op transport naar Duitsland om beleerd te worden. Mocht je interesse hebben dan kan ik je wel met ze in contact brengen.

Ik vind het altijd fijn meer te weten!
Hebben ze ook iets van social media waar je hun paarden een beetje terug kunt zien?

https://share.google/zBYYwH98mqkHmvZQH

Hier een link voor wat plaatjes van de paarden. Ik stuur je in prive de link naar hun FB pagina.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:53

De rocky mountain horse zou ik zeggen. Super cool in het hoofd, maar wel veel looplust. En natuurlijk heerlijk comfortable gangen.
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb er momenteel 2 te koop, moeder en dochter.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:37

Ninx schreef:
Laura_ schreef:

Connemara’s zijn ook super leuk, best vergelijkbaar met een New Forest waarvan er in Nederland veel meer fokkers zijn. En je dus meer keus hebt.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:43

Super leuk topic dit, met al veel (leuk) rassen ook die ik nog niet kende.
Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat kiezen.
Ik heb geen tips voor je, vond n.a.v. het legacy project zelf de Fell pony wel heel leuk maar die is voor jou mischien een beetje aan de kleine/brede kant.
Veel succes met je zoektocht, dit topic helpt bij de voorpret en leuk dat wij mee mogen genieten.

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:17

Hier sinds september een Connemara, hij wordt in april 3 en ik ben er erg blij mee, zo’n lief dier. Jong maar nuchter.

Nieknollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:47

Ik dacht na mijn fjord ook voor een connemara te gaan. Ik was vooral op zoek naar meer ruimere passen dan mijn gedrongen fjord. Ben heel toevallig bij een criollo uitgekomen (wordt hier boven ook al een keer genoemd). Ik ben er super blij mee, al is ze nog erg groen. Het karakter vind ik prettig om mee te werken en een fijne looplust/uithoudingsvermogen. Mooie combinatie van gevoelig en nuchter. Succes met je zoektocht, altijd interessant wat een zoektocht je soms toch iets anders brengt dan je in eerste instantie dacht.

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:03

Op vakantie in Normandie een groep ruiters op Henson paarden tegen gekomen. Zijn ontstaan uit kruisingen met fjorden. Ik vond ze om te zien erg leuk. Hier meer info https://www.bokt.nl/wiki/Henson

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:16

Ik zou bijna mijn Fjorden gaan inruilen voor Connemara's als ik het zo lees :D Leuk om hier wat paarden en rassen te zien waar ik nog nooit over gehoord had!