Hengstenkeuring KWPN 25/26 kletstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:27

Ik kijk nu nog ff wat terug. Noteer alleen even de hengsten die me opvallen.

*429 Le Formidable x Franklin.
Deze kan wel extra draven hoor, heeft veel schoudervrijheid en gedragenheid van achteruit. Veel balans ook. Galop zou iets beter mogen zijn, hij draaft liever :P Zeer sprekende hengst met genoeg uitstraling. Zeer goede stap door het lijf.
Deze ging ook door zag ik.

431 Le Formidable x BH Zatchmo.
Zeer sjieke hengst, iets beter in balans dan zijn vader qua bouw, maar lijkt wel op LF. Iets meer body en minder lang. Zou wel iets meer bergop mogen bewegen. Laat de galop vrijwel niet zien.

Earth

Re: Hengstenkeuring KWPN 25/26 kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:46

Ik vind de Lf'jes allemaal niet verkeerd maar het is het net niet ofzo. Behalve die van Franklin. Wat me opvalt is dat een aantal behoorlijk brutaal zijn := Laten zich wat moeilijk sturen, eentje liep de aanjagers bijna om ver, de ander laat zich niet wegsturen. Eigengereide beestjes :P

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:52

Elisa2 schreef:
432 Le Formidable x Apache:
Jeugdige hengst, beweegt met techniek maar met de rug hol en het achterbeen naar de staart. Galop is ook met een holle rug. Stapt goed.
- Veel voorbeen, moet meer ruggebruik tonen.

433 Le Formidable x Charmeur:
Mooie hengst, heeft wel techniek in de draf maar zou het achterbeen meer onder de massa moeten brengen en meer tot dragen komen. Galop blijft wat neerwaarts en strak in de rug. Stap is oke.
- Elegant, in beweging meer lichaamsgebruik in galop meer balans en gedragenheid.

Viel nog niet echt mee deze groep vond ik..dat er hier wel twee door zijn en de twee Dark Rousseau's niet vind ik erg bijzonder.

Ik snap niet helemaal dat deze twee niet door zijn. Vooral die laatste vond ik erg goed draven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:22

Ik snap het wel hoor..imo was alleen de LF x Franklin goed genoeg.

Waarom was die niet door Mieke? (volgens de jury)
Ik kan de jurering ook slecht volgen vandaag.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Elisa, moest meer kracht achter hebben en betere aansluiting lendenen.... daarom, die Next Level had dan zeker niet door gemogen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:45

Suzanne F. schreef:
Elisa2 schreef:
Ik vindt de bloedvoering van de Geldersen tegenwoordig niet echt Gelders meer..het is een Glocks Energy x Henkie x Charmeur x Sunny Boy x Fruhling.

Hier trouwens als veulen, mama mag er ook zijn:
https://www.instagram.com/reel/CwQNjLTod3T/

Vind er zo niet heel veel aan eigenlijk.

Model is wel iets van te vinden maar hij kan echt goed lopen. En ook ik vind hem niet Gelders. Ik hoop wel dat ze eindelijk weer eens een keertje aandurven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:50

Mieke schreef:
Elisa, moest meer kracht achter hebben en betere aansluiting lendenen.... daarom, die Next Level had dan zeker niet door gemogen.

Ik snap wat je zegt, NL nakomelingen blinken niet echt uit qua achterhand.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Na de eerste 3 Extremes , ik zie goed ontwikkelde paarden die heelgoed bewegen met veel souplesse en handig en slim zijn. En ze kunnen echt goed stappen.Ze doen wel wat klassiek aan.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:04

misterA schreef:
Na de eerste 3 Extremes , ik zie goed ontwikkelde paarden die heelgoed bewegen met veel souplesse en handig en slim zijn. En ze kunnen echt goed stappen.Ze doen wel wat klassiek aan.

Eens. Lijken ook een fijn karakter te hebben. Die uit de Ferdeaux merrie vond ik weinig van Extreme hebben, maar zeer goed paard.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Nou, die uit de Ferdeaux is niet door, meer lichaamsgebruik en meer buiging in het achterbeen nodig. Hmm... die ga ik straks even terugkijken want dit heb ik zelf niet gezien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:00

Ik zag kort een Majestic Taonga x Ampere die leuk was en een Kingston Blue horse x Franklin.
Ik vind de Le Formidable x san amour net een duikboot. Die uit de Franklin was beter.
Ik zag nog een maclaren x florencio, dat was net een dikke pony, korte hals.
Blue horse santiano x riccione was ook goed paard.

Maar deze waren volgens mij wel allemaal door wat ik las.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:04

Hoe zijn de McLarens tot nu toe? Mijne komt in Mei, maar ben bang dat het iets pony achtig wordt.

Zat te denken aan Extreme voor volgende jaar. Dus interessant om te lezen wat jullie van de nakomelingen denken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:09

Even wat terug gekeken van geselecteerde hengsten. Opvallende voor mij:
Kjento x Krack gaaf dier zeg. Las Vegas x Blue hors Zack ook. Dream boy x millennium ook. Dutch dream x tango ook.

Wat mij opvalt zijn de wat lange achterbenen bij veel hengsten en de neerwaartse modellen. En soms lijken ze opwaarts maar drukken dan sectie wat weg/week in het middenstuk. En toch zijn ze door.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:10

Ik vind dat middenstuk van de Kjento x Krack C wel een ding hoor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:40

Suzanne F. schreef:
Even wat terug gekeken van geselecteerde hengsten. Opvallende voor mij:
Kjento x Krack gaaf dier zeg. Las Vegas x Blue hors Zack ook. Dream boy x millennium ook. Dutch dream x tango ook.

Wat mij opvalt zijn de wat lange achterbenen bij veel hengsten en de neerwaartse modellen. En soms lijken ze opwaarts maar drukken dan sectie wat weg/week in het middenstuk. En toch zijn ze door.

Eens, ik snap de jurering ook niet helemaal soms.

Kjento x Krack is inderdaad erg week in de rug.

Phonix, ik vond de McLarens erg wisselend, hij lijkt naar de moeder te fokken, die uit Florencio was inderdaad net een dikke pony. (snap ook niet dat ie door was)

Ik ga de Extremes vanavond even terug kijken.