Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mooney schreef:W20 geeft helemaal geen problemen homozygoot, het is ook onzin dat homozygoot x homozygoot een ander effect zou hebben op nakomelingen dan wanneer je een heterozygoot x heterozygoot doet waar dan een homozygoot uit krijgt.
Sommige andere vormen van dominant white geven wel lethale of nadelige effecten bij homozygote vorm. Maar daar gaat het hier niet over.
Bij Roan hetzelfde, daar zitten varianten bij die homozygoot lethaal zijn. Dat staat dus los van of je homozygoot x homozygoot doet of heterozygoot x homozygoot of heterozygoot x heterozygoot. In het geval dat een gen homozygoot lethaal is moet je dat allemaal niet doen.
mooney schreef:W20 geeft helemaal geen problemen homozygoot, het is ook onzin dat homozygoot x homozygoot een ander effect zou hebben op nakomelingen dan wanneer je een heterozygoot x heterozygoot doet waar dan een homozygoot uit krijgt.
Sommige andere vormen van dominant white geven wel lethale of nadelige effecten bij homozygote vorm. Maar daar gaat het hier niet over.
Bij Roan hetzelfde, daar zitten varianten bij die homozygoot lethaal zijn. Dat staat dus los van of je homozygoot x homozygoot doet of heterozygoot x homozygoot of heterozygoot x heterozygoot. In het geval dat een gen homozygoot lethaal is moet je dat allemaal niet doen.
Svdsport schreef:Shinegro is inderdaad leuk. Jammer dat je een beetje vast loopt op de afstamming.
Zoek je voor aankomend jaar een spring gefokte of een dressuur gefokte?
Ik heb inmiddels voor mijn 2 cremello merries de keuze gemaakt
Nu heb ik nog 2 palomino's waarvoor ik zoekende ben.
Voor 1 van de merries ben ik opzoek naar een dubbel verdunde grote E maat of een klein paard. Ik wil hierbij niet meer dekken met fizz silver fame.
Deze keer op zoek naar een goed dressuur presterende pony/paard met body.
Voor mijn andere merrie v.fizz ben ik opzoek naar een dubbel verdunde D of E maat. Merrie heeft zelf 90% arabisch.
Klepholms ikarios misschien een idee??
Wat doen zijn nakomelingen?
Anders ben ik voor deze merrie ook opzoek naar een dubbel verdunde dressuurgefokte D of E hengst met top resultaten in de sport. Enkel opzoek naar hengsten met Body.