Ladygiroc schreef:Deze leek leest nog even mee. Ik wil ook naar de keuring met mijn twenter. Waarom? Omdat ik geen flauw idee heb hoe en wat. Kan ik ergens vinden wat ze precies moeten kunnen? Een rondje draven? En op een perfecte manier opstellen? En wat is dan die perfecte manier?
Ik woon net onder Rotterdam, zowel Heeswijk-dinter als Heteren is ongeveer een uur rijden. Val ik onder een bepaald district? Of kan ik kijken welke mij het best uitkomt?
Idd kijken welke datum je past en dan 1 locatie kiezen.
Er zijn buddy's op de keuring en de tips die al gegeven zijn over toilet enz kun je hier wel vinden maar ook wel op de website van nwpcs dacht ik
Je kunt kiezen voor een voorbreng service, dan zorg jij dat je optijd klaar staat in de voor ring en dan word je pony voorgebracht.
Rondje stappen met de hele groep.
Daarna eruit en een voor een de ring in, opstellen voor de jury en als die aangeeft mag je van de jury af stappen en weer naar de jury toe stappen in 1 lijn en daarna 2 Rondjes draf. Daarna ga je de ring weer uit.
Daarna ga je met z'n allen de ring weer in, rond stappen. Dan word de plaatsing gedaan en mag je daarna op de middenlijn opstellen en krijg je een lint en feedback.
Het is dus wel handig dat je pony netjes mee kan lopen en dat ze opgesteld word, er zijn ook wel filmpjes online te vinden denk ik