Verzamel topic oude hengsten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Feanyth

Re: Verzamel topic oude hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:31

Ik kan mij ook nog herinneren dat jaren werd geadverteerd met de hengst Lancelot. Ondanks dat hij op Wacht was gezet door het KWPN. Zijn nakomelingen hadden echt tijd nodig. Toen ze eenmaal een jaar of 9 waren, braken er een aantal echt goed door.
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 19:38

Earth schreef:
Elisa2 schreef:
Oh Sultan gaf echt zulke fijne paarden!

[ Afbeelding ]
Deze mag ook niet ontbreken, Calypso II.
Mij vallen vooral de achterbenen en bijna beervoetige stand op

Nou Kabayo.. als je je een keer verveelt haha.

Ik hou op zich wel van fors en massa, maar denk ook wel dat een sportpaard voldoende bloed moet hebben.
Heb ooit een prachtige Bazuin nakomeling ohz gehad..was Z dressuur maar beest was zo stomp en stug (niet van het rijden) dat ik er echt niks mee kon. Ik houdt dan toch wel van iets scherpere paarden.

Jeetje haha, die zou je tegenwoordig gewoon laten staan :') Ook op de bovenlijn.

Ja, terwijl dit bloed echt in enorm veel sportpaarden terug komt en erg gewild is.

Denise:
Goede vraag over dat opstellen, ik weet het eigenlijk niet. Tegenwoordig moeten vier benen te zien zijn op een standfoto maar dat was toen duidelijk niet altijd zo.

Ik heb ook nog wat rechtstreekse Ulft nakomelingen gekend. Vond het leuke paarden maar wel wat lomp in gedrag.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 19:47

_San87_ schreef:
Ik heb wel even een oud hengstenboek opengeslagen en wat foto's gemaakt van een paar van de beroemdste hengsten van Duitsland (boek uit 1983):

[ Afbeelding ]
Absatz x Wohlan

[ Afbeelding ]
Goldfisch II x Amateur (v. Amulett, v Amurath I)

[ Afbeelding ]
Graf x Duellant

[ Afbeelding ]
Der Löwe x Albaner

[ Afbeelding ]
Papayer xx x Almfreund

[ Afbeelding ]
Ramzes x Oxyd

[ Afbeelding ]
Romulus I x Gründfink (opa van Rubinstein)

Leuk! Argentan was weer de vader van Argentinus. Generaties op een rijtje zetten is ook wel leuk. :D

Sandro Hit zijn model kwam van Sandro song. Zal eens kijken of daar nog een foto van te vinden is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:50

aisa schreef:
idd Sultan, gaf echt zijn sprekende hoofd en oogopslag door vond ik.

En ook zijn karakter.
Sultan heb ik jaren als verzorgpaard gehad in de winter.. Zo'n lief paard. Echt een knuffel.
Gewoon mee op de club rijden. Alleen heel groot, ik moest via de tribune in de bak op hem klimmen. Echt een chill paard.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:51

Elisa2 schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb wel even een oud hengstenboek opengeslagen en wat foto's gemaakt van een paar van de beroemdste hengsten van Duitsland (boek uit 1983):

[ Afbeelding ]
Absatz x Wohlan

[ Afbeelding ]
Goldfisch II x Amateur (v. Amulett, v Amurath I)

[ Afbeelding ]
Graf x Duellant

[ Afbeelding ]
Der Löwe x Albaner

[ Afbeelding ]
Papayer xx x Almfreund

[ Afbeelding ]
Ramzes x Oxyd

[ Afbeelding ]
Romulus I x Gründfink (opa van Rubinstein)

Leuk! Argentan was weer de vader van Argentinus. Generaties op een rijtje zetten is ook wel leuk. :D

Sandro Hit zijn model kwam van Sandro song. Zal eens kijken of daar nog een foto van te vinden is.

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:54

Elisa2 schreef:

Ja, klopt. Is goed te zien ook!

Grande is de opa van Grannus :D.

Afbeelding

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:55

Mijn grote liefde dan maar, Haarlem, zoon van Voltaire:

Afbeelding

Hij was voor mij in die tijd het perfecte paard.
(en misschien nog steeds :o )

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 19:59

Oh Haarlem, hij was afgekeurd toch?

Wow die hals San... indrukwekkend.

Ah top, die knappe Sandro Song staat er ookal. :D

Ik heb nog de vader van Sandro Song:

Afbeelding
Sandro

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:02

Inderdaad na enkele jaren afgekeurd, iets met de rug?
Vond het desondanks jammer dat ik toen niet met hem heb gefokt, had er toen de perfecte merrie voor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:10

Elisa2 schreef:
Oh Haarlem, hij was afgekeurd toch?

Wow die hals San... indrukwekkend.

Ah top, die knappe Sandro Song staat er ookal. :D

Ik heb nog de vader van Sandro Song:

[ Afbeelding ]
Sandro

Grannus was ook wel Hollandsch welvaren op die foto :)). Maar idd een flinke hals alsnog.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:28

San87 wij hadden een merrie Conterno Grande x Grannus (lekkere inteelt := ) Maar dat was ook sprekend een Grannus inclusief die hals. Iedereen dacht dat ze een hengst was. _O-

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:36

Ik wou Uniform toevoegen
Afbeelding
Ik hoop dat iemand aanvult met een betere foto. De beteren krijg ik niet ingevoegd...

Leukste paard dat ik ooit gereden heb had Uniform x Lilium als grootouders. Het was een merrie die hard leek op de grootvader qua hoofd. Ik hoop dat ik er ooit zo één mag mag kopen (een jongere versie dan) Gecompliceerd om te rijden, maar eens ze werd begrepen kon ze alles. Ik word nog steeds wat sentimenteel als ik eraan terugdenk.

En Junior STV
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 20:41

Ja Uniform, kende vroeger iemand die had een hele stal vol met alleen maar Uniform schimmels haha.

Junior zag ik ooit onder Anky en maakte een enorme indruk op me. Mooie hengst met veel massa. Geloof dat er iets was met zijn nakomelingen..

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:41

Oe, Junior. Hele gave nakomelingen van gezien, maar ook imo niet door iedereen goed te rijden. Reteslim.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:42

Deze heeft denk ik ook een plek verdiend.
Pretendent (vader van Vanitas en Vincent, grootvader van Cabochon)
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:43

kevinsky schreef:
San87 wij hadden een merrie Conterno Grande x Grannus (lekkere inteelt := ) Maar dat was ook sprekend een Grannus inclusief die hals. Iedereen dacht dat ze een hengst was. _O-

Ja, dat herken ik wel idd :)). Ik heb ook een poosje een Grannus gereden voor een vriendin, die had ook echt een enorme hals.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:46

Elisa2 schreef:
Ja Uniform, kende vroeger iemand die had een hele stal vol met alleen maar Uniform schimmels haha.

Junior zag ik ooit onder Anky en maakte een enorme indruk op me. Mooie hengst met veel massa. Geloof dat er iets was met zijn nakomelingen..

Dat klinkt als een paradijs <3 Heb je een naam/link naar de stal zodat ik ze kan stalken wanneer ze iets te koop hebben? :D

Ooooit... Ooit..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:46

Afbeelding
Belisar moest ik ook nog aan denken. Heb ik ook een zoon van gereden een poosje. Apart dier was dat :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:49

Zat trouwens te denken over die fotovan Calypso II, kan het zijn dat de hengst daar al ouder was? Ik weet nog dat Belisar op zijn oude dag ook niet meer zo best op zijn benen stond. Zelfde ook voor Chin Chin.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:50

sevenofnine schreef:
Ik wou Uniform toevoegen
[ Afbeelding ]
Ik hoop dat iemand aanvult met een betere foto. De beteren krijg ik niet ingevoegd...

Leukste paard dat ik ooit gereden heb had Uniform x Lilium als grootouders. Het was een merrie die hard leek op de grootvader qua hoofd. Ik hoop dat ik er ooit zo één mag mag kopen (een jongere versie dan) Gecompliceerd om te rijden, maar eens ze werd begrepen kon ze alles. Ik word nog steeds wat sentimenteel als ik eraan terugdenk.

En Junior STV
[ Afbeelding ]

Een filmpje met Uniform, Junior en Jazz.
https://youtu.be/XLIA6ffqTVA?si=w16u_n_nQXniaGfj

I

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:56

Mijn Houston merrie is helaas vorig jaar overleden, gouden karakter, heerlijk type.

Als ik zie wat voor prachtige paarden hier voorbij komen vind ik echt dat de fokkerij achteruit is gegaan.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:00

Belisar ( beetje delicate karakter soms kwam van Saros) is me ooit verteld.
Ook Belisar zijn zoon Houston haal je er zo uit qua types

Heb jaren een Belisar gehad,ging van het ene op andere dag weven...nooit gesnapt en totaal geen aanleiding.

En het Goodtimes oog(nimmerdor) ook zo een opdruk.
Mooie types, die van mij was als dressuurpaard aangekocht,maar over het hout ging stukken beter :)

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:13

Laatste Goodtimes die ik heb gereden was een jonge hengst die bij Jan van Vugt in Mierlo op stal stond.
Vondt het een fantastisch dier. Zowel voor de dressuur als springen. Echt mooi gitzwart. Bijna blauwzwart met vier half witte benen en een prachtige brede witte bles. Hierdoor had hij aan 1 kant een maanoog, maar persoonlijk maakte dat hem nog specialer.
Was wel een hengstje die je moest leren vertrouwen kan ik mij herinneren. Als dat eenmaal goed zat, deed hij alles voor je.

Beste paard wat ik ooit heb gereden was een jonge Zeus x Pele. Karakter voor een 10. Geduldig. Leerde alles in no time en in het parcours fantastisch. Ongeacht hoe hoog of technisch het stond. Gewoon 1 tempo in galop en hoefde alleen nog maar te sturen. Zo uniek zeker sprong die rond. Maar ook dressuur oefeningen leerde die alsof het al ingeprent was bij de geboorte. Werkelijk een uniek dier. Stond ook bij Jan van Vugt.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:13

Kennissen hadden Belisar gebruikt op hun Amor merrie.
Brrr wat een karakter was me dat, als veulentje al :=

Andere kennissen als beginner een nog redelijk groene Amor gekocht, omdat de instructreur had gezegd dat dit het beste paard was (maar even niet nagedacht over de combi met een onervaren en angstige ruiter).

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:14

@Mungbean die had ik ook al eens zien voorbijkomen. Hoe oud is die daar? 27 klopt dat wel? Duurzaam beestje...