Hengst keuze voor Osmium x Dutch Boy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 20:47

Suzanne F. schreef:
Als je Trakehner wilt kan je nog aan Millennium denken. Of Easy Game zelf.

Of een zoon van Millennium. Kenneth bijvoorbeeld. Kunnen die vooroordelen over stekerig voorbeen en mindere galop ook meteen de koelkast in.

Ik vind zelf Santo Scuro ook heel fijn. Die is in ieder geval gezond (ook wat betreft ECVM en PSSM2!), maar wel minder spectaculair en commercieel dan Kenneth.

s0173957

Re: Hengst keuze voor Osmium x Dutch Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 02:09

Jullie vergeten allemaal het beste Nederlandse paard van dit moment mét Trakhie-bloed: Hermes.

Voor karakter is dat nu wel geen die ik zou aanraden...

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 08:58

Dankjewel dat jullie mee blijven denken. :D

Hermès weet ik niet zo goed.. ik heb karakter aardig hoog staan. :o

Just Wimphof, O'frederik, Miami turfhorst of Livius wellicht? Al heeft die laatste wel weer jazz en Ulft er in zitten. En zo min mogelijk lijn inteeld heeft wel mijn voorkeur.

Toch heb ik Pride en Vuelta nog steeds op mijn lijstje staan.

Die nieuwe Fontaine x Johnson is zeker leuk. Maar dan kan ik wellicht net zo goed nog een keertje terug dekken met Fontaine zelf. Al baal ik dat hij niet in de sport loopt.

Danny Boy heeft helaas al twee keer Ferro en Jazz. Misschien niet de meest verstandige keus.

Sarai L.. is gewoon heel gaaf. Maar toch heb ik daar ergens nog een twijfel bij. :')

McLaren geeft wel hele mooie types. Maar zijn vader Morricone lijkt me dan ook nog wel een optie? Die lijkt wat vlugger te zijn met een beter achterbeen. En ook een goed karakter.

For Romance ben ik ook wel van gecharmeerd. Maar vraag me af wat voor karakter hij door geeft?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 09:11

For Romance geeft top karakters.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:11

For Romance geeft inderdaad fijne karakter, een fijne For Ferrero zoon lijkt me ook niet gek op deze merrie. FF x Ferdeaux (Ferro bloed) heeft al een fijne nakomeling gegeven in Powerbank.

JW, O Frederique en Livius gaan echt de merrie niet verbeteren vrees ik..en Hermes vind ik persoonlijk helemaal geen fokdier. En volgens mij sluit dat ook niet aan bij je wensenlijstje over de verbeteringen die je zoekt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:13

Aimee schreef:
Suzanne F. schreef:
Als je Trakehner wilt kan je nog aan Millennium denken. Of Easy Game zelf.

Of een zoon van Millennium. Kenneth bijvoorbeeld. Kunnen die vooroordelen over stekerig voorbeen en mindere galop ook meteen de koelkast in.

Ik vind zelf Santo Scuro ook heel fijn. Die is in ieder geval gezond (ook wat betreft ECVM en PSSM2!), maar wel minder spectaculair en commercieel dan Kenneth.

Vind je? Ik zie eigenlijk niks wat mijn mening zou doen herzien..maar meningen verschillen. :)

Millenium geeft wel hele mooie modellen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 10:37

Elisa2 schreef:
For Romance geeft inderdaad fijne karakter, een fijne For Ferrero zoon lijkt me ook niet gek op deze merrie. FF x Ferdeaux (Ferro bloed) heeft al een fijne nakomeling gegeven in Powerbank.

JW, O Frederique en Livius gaan echt de merrie niet verbeteren vrees ik..en Hermes vind ik persoonlijk helemaal geen fokdier. En volgens mij sluit dat ook niet aan bij je wensenlijstje over de verbeteringen die je zoekt.

roubaix ter selle? Al lijkt die nog wel wat lossigheid te missen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:41

Ik vond dat een hele fijne hengst, maar inderdaad de FR lijn over het algemeen blinkt niet uit in souplesse. Roubaix is wel mooi langgelijnd en heeft wat meer massa dan zijn vader.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:50

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 12:02

kevinsky schreef:
Elisa2 schreef:

roubaix ter selle? Al lijkt die nog wel wat lossigheid te missen?

Dan zou ik liever met For Ferrero zelf dekken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:27

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:13

Elisa2 schreef:
Vind je? Ik zie eigenlijk niks wat mijn mening zou doen herzien..maar meningen verschillen. :)

Millenium geeft wel hele mooie modellen.

Dat heeft niks te maken met wat ik vind. De galop van Kenneth is zijn beste gang en beoordeeld met een 9,2. Zijn draf heeft een mooi voorbeengebruik met buiging in de knie.

Millennium geeft wel meer dan alleen mooie modellen, want hij is één van de beste verervers van sportpaarden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:17

s0173957 schreef:
Jullie vergeten allemaal het beste Nederlandse paard van dit moment mét Trakhie-bloed: Hermes.

Voor karakter is dat nu wel geen die ik zou aanraden...

Nee hoor, die vergeet ik niet. Maar ik heb de indruk dat hij een beter sportpaard is dan fokhengst. En dan denk ik dat Millennium een beter verervende zoon van Easy game is.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:14

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:17

manubres schreef:
Als je onder deze podcast de afstamming van je merrie zet en de reden waarom je een dekking wil winnen, dan heb je kans op een gratis dekking van Red Viper.

https://www.youtube.com/watch?v=rz_Bt2HKsNA

Die was niet helemaal oké met de cornage eisen toch, althans, net wel oké.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:17

Red Viper heeft wel cornage..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:18

Ja dat bedoel ik, wel goedgekeurd, maar wel met cornage.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:19

Ja dat staat in zijn rapport inderdaad, lees net dat het in deze podcast tegengesproken wordt?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:20

Effe de podcast luisteren. Hij heeft als 3 of 4 jarige scopie gehad om goedgekeurd te worden in Duitsland. dat is daar standaard procedure. Maar heeft als 5 jarige een zware virusinfectie gehad, lijkend op droes, waarna hij een hoorbare ademhaling bleef hebben. Volgens dierenartsen is het dus verworven en niet erfelijk. Maar omdat het KWPN eist dat een nederlandse dierenarts de scopie uitvoert willen zij de scopie van Duitsland, waarop geen cornage was te zien, niet erkennen en zeggen daarom dat de hengst cornage heeft.

Bij ongeveer 48 minuten wordt het in de podcast uitgebreid besproken.
Laatst bijgewerkt door manubres op 28-01-25 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:21

Ah interessant, bedankt voor de opheldering.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:25

Podcast vanaf 50 min even kijken of luisteren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:59

manubres schreef:
Effe de podcast luisteren. Hij heeft als 3 of 4 jarige scopie gehad om goedgekeurd te worden in Duitsland. dat is daar standaard procedure. Maar heeft als 5 jarige een zware virusinfectie gehad, lijkend op droes, waarna hij een hoorbare ademhaling bleef hebben. Volgens dierenartsen is het dus verworven en niet erfelijk. Maar omdat het KWPN eist dat een nederlandse dierenarts de scopie uitvoert willen zij de scopie van Duitsland, waarop geen cornage was te zien, niet erkennen en zeggen daarom dat de hengst cornage heeft.

Bij ongeveer 48 minuten wordt het in de podcast uitgebreid besproken.

Ah top, ik ga dat meteen even aan een vriendin van mij doorgeven. Die had hem van haar lijst geschrapt ivm het cornage verhaal.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 10:11

manubres schreef:
Als je onder deze podcast de afstamming van je merrie zet en de reden waarom je een dekking wil winnen, dan heb je kans op een gratis dekking van Red Viper.

https://www.youtube.com/watch?v=rz_Bt2HKsNA

Bedankt Manubres. Toch wel een beetje een raar verhaal. Maar hij is wel heel gaaf! Just in case mee gedaan met de win actie. You never know.. ;)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:47

Tsja, wat is raar? Als je een vierjarige op de foto zet en hij heeft geen tekenen van OCD en hij krijgt een ongeluk en je zet hem met vijf weer op de foto en je ziet losse botdelen....wat is de foto met vijf dan waard? Heeft hij dan toch meer aanleg dan een ander paard of is het pure pech?

Ik vind het vooral raar dat het KWPN het Duitse onderzoek niet erkend vind ik. Laat dan door een eigen dierenarts naar het filmpje kijken en beoordelen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 10:52

manubres schreef:
Ik vind het vooral raar dat het KWPN het Duitse onderzoek niet erkend vind ik. Laat dan door een eigen dierenarts naar het filmpje kijken en beoordelen.

Ik bedoel vooral dit stuk.