Ze moet nog even wachten, maar ik kan al bijna niet meer wachten.
Vandaag is onze Utie jarig!
Het is zo'n lieve, nuchtere goedzak. Rio begroet ons vrijwel altijd met een hinnik, maar Utah is nog vocaler en hinnikt altijd heel lief naar álles en íedereen. Het is al leuk om te zien dat Ri langere benen heeft en groter beweegt dan Gen, maar Ut is nog hoogbeniger en een grotere beweger dan Ri. Zo blij dat beide heren nog bij mij zijn, ben benieuwd wat de toekomst brengt.
Dankjewel! Utah is vandaag gecastreerd. We hebben een nieuwe plek gevonden dichterbij huis waar de basiszorg voor de paarden meer op orde is, daar komt hij echter in een groepje met ook merries.. dus hij kon niet langer hengst blijven.
Voor mij is de beste hengst een gecastreerde hengst, maar ik vind bij één jaar castreren gewoon wat vroeg. Ik hou van body en dikke nekken, maar goed, daar zijn natuurlijk meer factoren op van toepassing dan een jaar extra testosteron. Nu castreren was van alle opties op dit moment de minst slechte, want ik gun de paardjes een plek waar hun welzijn meer gewaarborgd kan worden.
Nou ja, als ie niet voldoet, zet maar bij mijn Vossedame hoor
Imaginaerum
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-25 16:48
Ik heb nog een paar maanden om iene miene mutte te doen welk zwartje mag verhuizen, dan heeft je Vossedame hoe dan ook zeer goed gezelschap en is je man ook blij met een paard in de goede kleur.
Vandaag kon ik Utah gelukkig veel uit de stal hebben omdat hij deze dagen veel moet bewegen tijdens het herstel van zijn castratie. Hij heeft ook lekker met Ri in een klein landje kunnen staan, ze hebben het reuzegezellig samen. Broederliefde is.....
Samen rollen.
Samen klooien.
Samen eten.
Gen kon er gelukkig ook even uit, ik denk dat ze haar buik inhield voor de foto.
Uierupdate van dag 311.
Imaginaerum
Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-25 16:54
Nou, wat is het stil op Bokt.. Zijn er nog stille meelezers?
Wij genieten echt enorm van onze nieuwe plek. De heren hebben al een luxe stal van 4 bij 4 meter, maar Gen heeft helemaal een paleis van 5 bij 5 meter waar ze heerlijk languit in kan liggen.
Overdag staan ze in een soort paddock paradise met meerdere ruwvoerpunten, schuilstallen en een stuk weiland waar ze heen kunnen. Ze staan nu wel even met draadjes ertussen om Gen wat rust te gunnen nu en straks met het veulen.
Het wordt inmiddels vaste prik iedere dag om met Utah te knuffelen als hij ligt.
Gen heeft sinds vandaag voor het eerst een miniharsje (links, niet zo duidelijk te zien op de foto) en ze lijkt haar slijmprop te zijn verloren. Ze is vandaag 324 dagen drachtig.
Wie zal de gokjeswedstrijd gaan winnen? Niet zoveel gokjes als bij Rio en Utah, of zijn er nog mensen die op de valreep mee willen doen?
Kally - 11 mei - merrie - geheel zwart Lyona - 23 mei - merrie - zwart, geen aftekeningen Muga - 23 mei - hengst - bles en 2 witte voetjes voor Konstantine - 24 mei - merrie - 1 wit voetje achter Mer1980 - 25 mei hengst - zwart met 2 x wit en kol Wesseltje - 26 mei - hengst - wit voetje achter Lalladidoo - 28 mei - merrie - klein kolletje en wit voetje
Wat een gezelligheid, leuk om van jullie te horen. Wij genieten echt enorm van dit paardenparadijs! Vandaag hebben Ri en Ut voor het eerst in de groep gestaan en kunnen ze vanuit het harde en de paddock over een lang zandpad nu ook naar de weilanden, ze zijn wel aan hun 10.000 stappen per dag gekomen, zeg maar. Echt heerlijk.
Gen ligt al de hele week iedere avond lekker tussen 12 en 1 te soezen.
Ik dacht gisteren even dat ze vaart ging maken, maar het zet nog niet zo door qua harsen of zelfs kegelen.
Op de camera is ze nu wel wat aan onrustig op stal, dus ik heb voor ieder uur mijn wekker gezet om haar in de gaten te houden.
Kally - 11 mei - merrie - geheel zwart X2305 - 13 mei - merrie - zwart met 1 wit voetje Lyona - 23 mei - merrie - zwart, geen aftekeningen Muga - 23 mei - hengst - bles en 2 witte voetjes voor Konstantine - 24 mei - merrie - 1 wit voetje achter Mer1980 - 25 mei hengst - zwart met 2 x wit en kol Wesseltje - 26 mei - hengst - wit voetje achter Lalladidoo - 28 mei - merrie - klein kolletje en wit voetje
Welterusten Gen! Maar baby moet nog binnenblijven tot 28 mei
Imaginaerum
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-25 22:38
Ik hoop dat Gen me niet zo lang laat wachten. Maar ze vordert nu helaas ook nog niet qua harsen/kegelen.
Ze lag er wel mooi bij gisteren, net een aangespoelde walvis.
Helaas, Kally!
Kally - 11 mei - merrie - geheel zwart X2305 - 13 mei - merrie - zwart met 1 wit voetje Lyona - 23 mei - merrie - zwart, geen aftekeningen Muga - 23 mei - hengst - bles en 2 witte voetjes voor Konstantine - 24 mei - merrie - 1 wit voetje achter Mer1980 - 25 mei hengst - zwart met 2 x wit en kol Wesseltje - 26 mei - hengst - wit voetje achter Lalladidoo - 28 mei - merrie - klein kolletje en wit voetje
Pffff, die voorspellingen van de meelezers geven weinig hoop. Nog zo lang wachten...
Imaginaerum
Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-25 20:58
Gen luistert denk ik naar de Bokkers hier, het is allemaal jullie schuld.
Het schiet echt niet meer op, misschien heeft ze wat aanmoediging van jullie nodig?
Ze lag gisteren weer heerlijk te slapen en ook overdag staat ze vooral lekker te soezen, naast natuurlijk heel veel eten. Ze is op de nieuwe stal gelukkig wel veel minder gefixeerd op eten nu ze zo vaak en op veel plekken kan eten. Alledrie mijn zwartjes (en ik!) zijn nog nooit zo gelukkig geweest op deze stal.