Desi_2409 schreef:Zit je op een zandgrond TS? wij hebben de boel laten keren, dus grond afgraven, zandgrond wat eronder zit op aparte bult, dan grond erin en zand erop.
Zand wordt ook nat, maar zakken ze niet in weg, krijgen enkel natte hoeven.
Paarden moeten ook minstens 1 uur plat (liggend) kunnen slapen, is daar wel een droge plek voor? Als er niet voldoende ruimte is om te ontspannen, wordt herstel (of gezond blijven) heel erg bemoeilijkt.
van internet:
Als er een slaaptekort ontstaat heeft dit vrij snel al een negatief effect op de gezondheid. Het lichaam wordt bijvoorbeeld minder weerbaar en sneller vatbaar voor ziektes. Paarden kunnen staand slapen. Echter, ze kunnen niet staand in de REM-slaap komen. Dat kan alleen maar als ze liggen, omdat het ontspannen van het totale lichaam hiervoor essentieel is en dat kan alleen maar liggend.
Dat betekent dat als paarden zich niet veilig genoeg voelen om te liggen, niet graag gaan liggen omdat opstaan zo moeilijk is of omdat ze geen prettige ligplek ter beschikking hebben, er een slaaptekort kan optreden. En dat betekent dat het lichaam inlevert op gezondheid.
Ik zit op kleigrond, moet wachten tot lente/zomer om alles gelijk te zetten en water te laten afvoeren, en dan kan ik mijn platen deftig aanleggen, maar jammer genoeg kan het nu even niet anders, had er ook niet aan verwacht dat die dingen konden zinken (al eerder veelbelovende videos van gezien dat je ze gewoon op blubber kon plaatsen)