Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Red_ottb schreef:Gwenvd schreef:Gefeliciteerd!
Misschien goed om naar het voerbeleid te kijken, ze is naast haar dikke buik best schraal, zou haar goed voeren.
Absoluut - ik sta open voor suggesties!
Ze krijgt hier prime lucerne, chaff, hi calcium pellets en vitamins pellets.
Ik woon trouwens in Australia mocht dit ontgaan zijn. Absoluut open voor suggesties, ik Ben compleet overvaren met veulens
Red_ottb schreef:DubbelFun schreef:Maar op een veiling moet toch ook bijgehouden worden welke persoon welk paard inbrengt en hoort er ook niet een paspoort oid bij een paard ??
Hier in Australia gaat het anders. Het paard wordt gedropt in de ochtend. Voorgebracht in de round pen and that’s it.
Hier is trouwens haar advertentie van Augustus:
https://trianglehorsesale.hibid.com/lot ... ef=catalog
Dan hebben jullie een beetje een idee.
Ik was overigens niet van plan om haar te kopen.. maar dat koppie en die hoeven.. je snapt me wel.
Eef_Bam schreef:Gefeliciteerd TS!
Gezien je in Australië woont: hoe ver weg zit je da of eventuele ervaren fokkers? En hoe snel zijn die er als je zemidden in de nacht moet bellen? Er zijn vrij veel dingen die fout kunnen gaan bij een bevalling. Als je dierenarts of een fokker er binnen 20 min kan zijn zou dat heel fijn zijn. Anders zou ik overwegen haar ergens anders te laten veulenen. Een veulentje dat in je eigen achtertuin geboren word is heel mooi en magisch. Maar als het fout gaat en je er alleen voor staat is dat vreselijk. Dus iets om over na te denken.
corinadrenth schreef:Je mag me altijd een bericht sturen voor informatie. Wij hebben kraamstalling.
corinadrenth schreef:Je mag me altijd een bericht sturen voor informatie. Wij hebben kraamstalling.
Citaat:Zoek op mare cubes / pelletsen vraag inderdaad ervaren fokkers om advies
In veel landen met arm hooi / gras moet je trouwens echt aanzienlijk meer krachtvoer voeren dan wat men in Nederland als passend rantsoen zou zien maar ik vermoed eigenlijk ook dat krachtvoer made in AU daar wel op aangepast is (?) Misschien kun je lokale fokkers om advies vragen? We hadden ook een fokker uit Australie op bokt dacht ik maar zou de gebruikersnaam helemaal niet weten![]()
Die advertentie is trouwens wel heel bijzonder ja