Ex renpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Re: Ex renpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 20:48

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 20:53

Ik weet niet of ik helemaal verkeerd zit. Maar wil TS het paard überhaupt terug brengen? Ik begrijp uit haar bericht dat ze graag tips wil wat betreft oplossingen voor haar en haar paard. Ik snap uit alle reacties dat veel zonder pardon het paard terug zouden brengen maar niet iedereen doet weer zo gemakkelijk afstand ondanks dat ze hem nog niet zo lang heeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 20:55

Sambojada99 schreef:
Oskarrino schreef:
10k voor en een ex renpaard wat niet is wat je zocht…. En niet gekeurd (denk ik aangezien de vraag al 10x gesteld is en er geen antwoord op komt). Ik zou hem heel snel terugdoen en opzoek gaan naar je droompaard. Mocht je dat niet willen zou ik hem laten keuren (ook foto’s rug ivm KS bij volbloeden veel voorkomt) en dan vanaf daar verder werken….

Veel mensen raden aan om hem terug te brengen. Ik vraag mij af, kan dit zomaar? Is hij verplicht het paard terug te nemen?

MissJG schreef:
Ik weet niet of ik helemaal verkeerd zit. Maar wil TS het paard überhaupt terug brengen? Ik begrijp uit haar bericht dat ze graag tips wil wat betreft oplossingen voor haar en haar paard. Ik snap uit alle reacties dat veel zonder pardon het paard terug zouden brengen maar niet iedereen doet weer zo gemakkelijk afstand ondanks dat ze hem nog niet zo lang heeft.

Dat weten we niet.
Dit is het laatste bericht.
Is geen nee wil ik niet maar onderzoekend

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:16

vayake schreef:
Veel harteloze reactie waar TS niets met is. Veel hier dus geen dierenvrienden. Degene die hier niets kennen van volbloeden en omschooling ervan weten dus ook niet waarover ze spreken. Veel van deze paarden verdienen echt een kans en als TS deze wil geven is dat echt fantastisch. Ze wil haar doelen bijstellen en tenslotte is hij mijn 7 jaar. Dus een jaar verder kijken hoe het loopt. Paard is teslotte op korte tremijn verschillende keren doorverhandeld dus je zou voor minder stress hebben enz. Dat de prijs te hoog was ... tja TS had ook zelf meer onderzoek kunnen doen alsook info vragen allerlei zoals eigen DA mensen rondom. Wij lezen hier tenslotte maar een fractie van wat ze kan vertellen. Ik zou dus zeker niet direct aanraden terugbrengen aangezien er hier weinig staat dat het paard toch niet onhandelbaar is. Je doelen bijstellen en trainen kan dus zeker. Er zijn genoeg volbloeden die een nette proef lopen, net parcours springe, eventing en ook heerlijk recreatie paard zijn! Denk niet dat TS haar doel is om hoog niveau te gaan rijden althans dat vind ik niet terug.

Ik lees geen harteloze reacties. Alleen vraagtekens rondom de aankoop van het paard. Een race volbloed omscholen hoeft niet ingewikkeld te zijn. Echter is het niet voor iedereen weggelegd. De succes verhalen kennen we allemaal. Maar als het niet lekker gaat is het voor niemand leuk. Dan ga je snoeihard door het bos terwijl je een lekker ritje wilde maken. Dan kom je 2 keer zo snel door je parcours omdat je paard denkt dat de bel net als de startbox is. Of bij het aanleren van de wissels word je paard zo fanatiek dat hij blijft wisselen omdat hij graag zijn best wil doen. Daar moet je tegen kunnen. Net als alle goed bedoelde adviezen die bij jou meer kwaad dan goed gaan doen.

Cats_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 07:13

Hoi!
Hier een stille meelzezer.
Graag hoe ik hoe het nu met jou en je paard gaat?
Hopelijk gaat het goed.

Gerrit1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 22:12

Even een update vanuit mijn kant.
We zijn inmiddels ruim 2 maand verder en helaas is het toch niet goedgekomen.
Ik heb er zelf naar eigen mening alles aan gedaan om dit te laten slagen maar er was natuurlijk ook een grens.
Ik heb professionele hulp ingeschakeld en enkel onder begeleiding gereden en dit heeft niet mogen baten.
Werd er al het ware elke keer afgegooid, de laatste val heb ik een gebroken rib, gebroken arm en een hersenschudding aan over gehouden. Ik ben toen ik gesprek gegaan met de verkoper en hij heeft het paard uiteindelijk toch terug genomen.
Dit is inmiddels inmiddels al 2 maand geleden en heb inmiddels een prachtig springpaardje gevonden. ( dit keer een echt springpaard haha)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:27

Ah wat balen zeg, en zeker dat je zo gewond bent geraakt. Zo te horen een goede keuze om hem terug te brengen.
Succes met je springpaard en hopelijk veel mooie concoursen samen :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:22

Fijn dat het goed is gekomen met de verkoper

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 19:07

Heftig dat het tot botbreuken heeft moeten komen...
Hoop dat je meer geluk hebt met je huidig paard!