Het allereerste veulen van Spotilas in Nederland verwacht in maart '25

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-25 08:55

Vervoer gaat inderdaad per vrachtwagen.
Ze is afgelopen zaterdag opgehaald, maar ik vind het bizar lang duren hoelang ze onderweg zijn.
Want ze zijn nog steeds in Frankrijk.
Voordeel is wel dat ze veel stoppen op verschillende stallen dus dan kan ze er lekker uit en de benen strekken. Maar had toch ergens ook graag gezien dat ze wat meer door reden, het is een beetje dubbel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 18:24

Meissieline schreef:
Ze is afgelopen zaterdag opgehaald, maar ik vind het bizar lang duren hoelang ze onderweg zijn.
Voordeel is wel dat ze veel stoppen op verschillende stallen dus dan kan ze er lekker uit en de benen strekken. Maar had toch ergens ook graag gezien dat ze wat meer door reden, het is een beetje dubbel.

Ze mogen niet doorrijden. De paarden moeten er om de zoveel uur vanaf.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 18:31

janderegelaa schreef:
Meissieline schreef:

Je mag wel 8 uren met ze rijden. Grofweg gerekend is Spanje 18,5 uren rijden. Dan hadden ze er vandaag al kunnen zijn…

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 18:34

Kabayo schreef:
janderegelaa schreef:

Je mag wel 8 uren met ze rijden. Grofweg gerekend is Spanje 18,5 uren rijden. Dan hadden ze er vandaag al kunnen zijn…

Maar je kan niet rekenen met 8 uur rijden.
Als er onderweg file ontstaat of je krijgt pech, moeten ze er nogsteeds na 8 uur af, of je nou bij je beoogde stal was of niet.
Dus vaak rekenen ze met wat marge, zodat je nogsteeds je doel kan halen, ook al gebeurd er wat onderweg.

Meissieline

Re: Het allereerste veulen van Spotilas in Nederland verwacht in maart '25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-25 18:44

De verwachting is dat ze er morgen aan komen. Dan is ze 5 dagen onderweg geweest. Incl stops.
Zo lang had ik het niet verwacht

kim_1990

Re: Het allereerste veulen van Spotilas in Nederland verwacht in maart '25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 20:06

Ik gok dat ze maandag pas zijn gaan rijden...dat ze eerst zaterdag gehaald is en zondag bij transportbedrijf op stal gestaan hebben.
Transport naar spanje is doorgaans 3 dagen reizen en op zondag wordt er veelal (uitzonderingen daargelaten) niet gereden door transportbedrijven

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 21:19

kim_1990 schreef:
Ik gok dat ze maandag pas zijn gaan rijden...dat ze eerst zaterdag gehaald is en zondag bij transportbedrijf op stal gestaan hebben.
Transport naar spanje is doorgaans 3 dagen reizen en op zondag wordt er veelal (uitzonderingen daargelaten) niet gereden door transportbedrijven

En ze rijden niet in een rechte lijn. Ze hebben onderweg laad-en los adressen.