Gemopper bij de hengstenshow...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:44

petraaken schreef:
Rubiquil is 900 euro excl BTW bij stal hexagon. Ze werken samen met de Ijzeren man voor het diepvriessperma van Rubiquil.

Dus je krijgt daar diepvries bij de Ijzeren Man.?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:44

Die anderen zijn misschien wel veel erger..........

Bij de Havikerwaard is het geld verdiend met de stenenbakkerij. Dat geld wordt nu IN de paarden gepompt.
Schep verdient zijn geld met de makelaardij en doet hetzelfde.

Maar de meeste anderen verdienen het geld dus met de DEKKERIJ / HANDEL en die kopen juist de paardenkopjes van jouw centjes............. Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:47

ceasario"]
[quote="petraaken schreef:
Rubiquil is 900 euro excl BTW bij stal hexagon. Ze werken samen met de Ijzeren man voor het diepvriessperma van Rubiquil.

[/quote]

Misschien dat ze ook verzendsperma doen maar dat ben ik niet zeker. Stal Hexagon heeft niet de faciliteiten voor diepvriessperma en daarvoor werken ze samen met de Ijzeren Man. Maar als je geen diepvries wilt gebruiken dan ga je beter rechstreeks naar stal hexagon.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:48

ceasario schreef:

Ik denk dat er dan ook wel vers sperma verkrijgbaar is. Zou ik eens even moeten na kijken vanavond.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:51

petraaken"]
[quote="ceasario"][quote="petraaken schreef:

[/quote]

Misschien dat ze ook verzendsperma doen maar dat ben ik niet zeker. Stal Hexagon heeft niet de faciliteiten voor diepvriessperma en daarvoor werken ze samen met de Ijzeren Man. Maar als je geen diepvries wilt gebruiken dan ga je beter rechstreeks naar stal hexagon.
[/quote]

Maar als je geen diepvries wilt gebruiken dan ga je beter rechstreeks naar stal hexagon

En de commissie van de Ijzeren Man opstrijken. Knipoog

hanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:08

Je kunt ook gaan "shoppen" bij hengstenboeren met de wat OUDERE hengsten, vaak hebben ze een redelijk dekgeld, en hengsten die hun sporen al verdient hebben, ook qua nageslacht.
Equador (vader van Idocus en Jackson) € 550,- dekgeld of Boreas € 650,- en Recruut € 650,- om er maar eens een paar te noemen. Stuk voor stuk hengsten uit mooie oude bloedlijnen! En voor een redelijk dekgeld.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:31

Hangt van je merrie af, daar moet de hengst bij passen.
Maar wat betreft oudere hengsten; je kan wel meer van hun nafok te weten komen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:39

Ik maakte vanmorgen een afspraak na dat ik de hengst gezien had, voor een zoon van Biotop met allemaal 8 of meer in de basis gangen voor
500 Euro. Dat is een normaal dekgeld.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:48

hanna schreef:
Citaat:
Equador (vader van Idocus en Jackson) € 550,- dekgeld

maarja, dan heb je weer een veulen wat zijn geld ook niet opbrengt als 3 jarige. Dan kun je beter iets meer dekgeld geven en een goed verkoopbare 3 jarige overhouden. Ze kosten in de tussentijd net zoveel. Die paar honderd euro extra is dan de moeite wel waard.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:40

ceasario schreef:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze hengst inmiddels 1000,- kost.

Ik heb het even opgezocht, Rubiquil kost bij De IJzeren Man € 900 excl. BTW, afdracht en verzendkosten.
Dekking door KI en diepvriessperma.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:34

Dus toch dezelfde prijs als hexagon.

hanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:48

annegti schreef:
hanna schreef:
Citaat:
Equador (vader van Idocus en Jackson) € 550,- dekgeld

maarja, dan heb je weer een veulen wat zijn geld ook niet opbrengt als 3 jarige. Dan kun je beter iets meer dekgeld geven en een goed verkoopbare 3 jarige overhouden. Ze kosten in de tussentijd net zoveel. Die paar honderd euro extra is dan de moeite wel waard.

Dat is natuurlijk geklets, er zijn maar een paar veulens die voor topprijzen opbrengen en het hangt niet alleen van de hengst af, maar ook van de moederlijn die erachter zit. Er wordt teveel gedekt met de hengst die je mooi en leuk vindt en niet nagedacht over bloedvoering enz.
Het is per definitie niet zo dat een jonge hengst of een super sporthengst in combinatie met welke merrie dan ook een super veulen brengt. De paarden die niet veel opbrengen zijn de paarden die gefokt worden uit de niet goed doordachte bloedvoeringen..
Ik heb dan wel niet de "fokkerij"wijsheid in pacht, maar wel een klein beetje inzicht in welke merrie je wel en niet moet dekken en bij welk type ze past.
Er worden helaas nog teveel veulentjes gefokt omdat het zo leuk is een veulen te fokken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:50

petraaken schreef:
Dus toch dezelfde prijs als hexagon.

En daar ging het bij mij om.
De Ijzeren Man krijgt begrijpelijk commissie. (ongeveer 250,- Euro)
want het is spermahandel.

Dus wanneer je rechtstreeks gaat zou er bv. 250 Euro af kennen..

Dat is wat ik bedoel met rondshoppen of doorlopen.
Die tussenhandel maakt de prijs.
En zo is het overal behalve in Duitsland bij de Landesgestüte
Daar wordt nog eventueel onderscheid gemaakt tussen niet lid van dat stamboek of wel lid.

Zo had ik Goldwing(Goldfever) vorig jaar.
kosten 500,- Rabat=korting 150,- = 350 incl btw.
Nu staat hij op een Landgestüt en kost 500 en geen korting meer.
En die 150 Euro hebben ze nodig voor zijn verdere opleiding en stallingskosten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:53

Je hebt hier wel voor een deel gelijk in. Ik fok vanuit het principe dat de amateur er mee moet kunnen rijden maar ook dat ze een GP proef zouden moeten aankunnen.

edit dit is als antwoord op Hanna.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 11-03-04 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:54

petraaken schreef:
Je hebt hier wel voor een deel gelijk in. Ik fok vanuit het principe dat de amateur er mee moet kunnen rijden maar ook dat ze een GP proef zouden moeten aankunnen.

ff on-topic houden. Knipoog

hanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:59

Lezen is ook een vak, mijn verhaaltje was wel degelijk on-topic

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:00

hanna schreef:

Aangebrand?
Wie quote ik.?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:18

petraaken schreef:

edit dit is als antwoord op Hanna.

Is die een reeele wens? Hoeveel van de paarden die gefokt worden kunnen een grandprix proef aan?

Ik denk dat je dan weer snel aanbeland bij fokken = gokken, ook al doe je nog zo je best een passende combi te vinden. Het is toch een mix van genen en afwachten welke er uit gaan springen. Alleen het dekgeld is een zekere factor. Haha!

hanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:20

ceasario"]
[quote="hanna schreef:

Aangebrand?
Wie quote ik.?
[/quote]
ff on-topic blijven Ceasario! Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:20

Desiree schreef:
Alleen het dekgeld is een zekere factor. Haha!

Helaas maar voor een jaar, meestal wordt 'ie het jaar erop weer opgeschroeft Tong uitsteken.

Ach, ik denk altijd maar weer als er iets positiefs ten opzichte van de hengst Paddox gebeurd 'mijn aandelen stijgen weer' Tong uitsteken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 10:56

Weet niet wat het dekgeld van Paddox tegenwoordig doet, maar dat is nou typisch een voorbeeld van een hengst die niet gelijk 'over the top' is ingezet. In Paddox's eerste dekjaren was het geld netjes, ik meende 680 euro. Terwijl de hengst in mijn boekje echt wel een hele deugdelijke hengst is, hij trekt mijn aandacht zeker wel.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:15

Deugen doet hij zeker. Die staat ook min of meer op onze lijst om mee te fokken (vooral door dat Darwin-Roemer bloed). Sorry voor het offtopic maar wie rijdt hem nu eigenlijk en waar staat hij ter dekking. in elk geval niet bij de Nieuwe Heuvel.

Ook een weinig tot nu toe gewardeerde hengst is Sultano. Vorig jaar 600 euro dekgeld voor een GP prix hengst met een super karakter. Zelf ben ik dik tevreden over mijn Sultano dochter.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:21

Is dat die sultano waar familie van Esch op rijdt? Die donkerbruine hengst? loopt inderdaad bovenaan, maar kan niet echt bijzonder lopen, heeft niet de gangen van een dressuurpaard op dat niveau.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:44

Paddox is nog wel zeker van de Nieuwe Heuvel en Ed Constant van stal Wijdewormer. Hij wordt op dit moment getraind op stal bij Alex van Silfhout. Ik en een paar mensen met mij, hopen dat Paddox in plaats van door Alex door Diederik gereden gaat worden, denk dat die combinatie beter is.

eh Enneuh Dees, ik heb als dekgeld van Voice volgens mij nog 1500 gulden betaald Lachen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:01

Desiree schreef:
Is dat die sultano waar familie van Esch op rijdt? Die donkerbruine hengst? loopt inderdaad bovenaan, maar kan niet echt bijzonder lopen, heeft niet de gangen van een dressuurpaard op dat niveau.

Dat is hem inderdaad. Het is geen shower alla Krack of Jazz maar wel een paard met plezier en door zijn goede karakter zover gekomen is. Hij loopt correct en goed. Het is misschien geen internationale topper maar doet het toch verdienstelijk op dat niveau. Zelf is Sultano ook een allround hengst. Hij kan net zo goed springpaarden als dressuurpaarden leveren. Ik heb laatst mijn Sultano dochter getest op springen en ze kan het meer dan behoorlijk. Op vermogen alleen al zou ze al een 8 krijgen.