Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:Ayasha schreef:Ik denk dat Jan meer doelt op het feit dat de amazone zegt geen ferrari te "hoeven" maar wel eentje heeft én als voorbeeld gebruikt.
En daarmee dus haar eigen standpunt soort van teniet doet.
Maar waarom zouden Jan (sorry, mocht maar 2 quotes meenemen) en jij voor Daniëlle kunnen bepalen hoe dat paard precies is, gebaseerd op een artikel, een afstamming en een uitspraak? Het is misschien niet een waarheid die aansluit bij jullie manier van interpreteren en denken, maar het is voor Daniëlle kennelijk wel waarheid. Mogelijk vergeleken met andere paarden die ze heeft geprobeerd.
Waarom mag de waarheid van een ander niet bestaan? En zijn genoeg ontzettend mooie auto's, die prima presteren, maar geen rode kleur met geel embleem hebben. Zijn ook gewoon liefhebbers voor...
Voor iemand die al 30 jaar in een Opel Kadett rijdt is een nieuwe Audi A6 ook mega fancy. En dan zijn er ook nog genoeg A6 rijders die 'gewoon' Audi willen blijven rijden. Maar als de markt zich toespitst op de Ferrari liefhebbers, dan wordt het vinden van de Audi en VW daartussen niet makkelijker.
Ayasha schreef:Waarom mag onze waarheid niet bestaan? Dat lijkt me een minstens even goede vraag.
Waarom mogen Jan en ik niet vinden dat ze haar eigen punt tegen spreekt gezien ze een Ferrari heeft in onze mening?
Janine1990 schreef:Maar waarom zouden Jan (sorry, mocht maar 2 quotes meenemen) en jij voor Daniëlle kunnen bepalen hoe dat paard precies is, gebaseerd op een artikel, een afstamming en een uitspraak? Het is misschien niet een waarheid die aansluit bij jullie manier van interpreteren en denken, maar het is voor Daniëlle kennelijk wel waarheid. Mogelijk vergeleken met andere paarden die ze heeft geprobeerd.
Waarom mag de waarheid van een ander niet bestaan? En zijn genoeg ontzettend mooie auto's, die prima presteren, maar geen rode kleur met geel embleem hebben. Zijn ook gewoon liefhebbers voor...
Voor iemand die al 30 jaar in een Opel Kadett rijdt is een nieuwe Audi A6 ook mega fancy. En dan zijn er ook nog genoeg A6 rijders die 'gewoon' Audi willen blijven rijden. Maar als de markt zich toespitst op de Ferrari liefhebbers, dan wordt het vinden van de Audi en VW daartussen niet makkelijker.
janderegelaa schreef:Janine1990 schreef:Maar waarom zouden Jan (sorry, mocht maar 2 quotes meenemen) en jij voor Daniëlle kunnen bepalen hoe dat paard precies is, gebaseerd op een artikel, een afstamming en een uitspraak? Het is misschien niet een waarheid die aansluit bij jullie manier van interpreteren en denken, maar het is voor Daniëlle kennelijk wel waarheid. Mogelijk vergeleken met andere paarden die ze heeft geprobeerd.
Ik heb een filmpje van de eerste bezichtiging gezien en dit is een Ferrari.
janderegelaa schreef:Als je de afstamming van een paard bekijkt en je kent de hengsten die erin zitten dan kun je best een inschatting maken van een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
Janine1990 schreef:En zijn genoeg ontzettend mooie auto's, die prima presteren, maar geen rode kleur met geel embleem hebben.
Janine1990 schreef:janderegelaa schreef:Als je de afstamming van een paard bekijkt en je kent de hengsten die erin zitten dan kun je best een inschatting maken van een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
Aaah... en in hoeverre komt jouw idee van een Ferrari overeen met dat van Daniëlle?
Beetje ouder dan... Maar wat is jouw aan zekerheid grenzende oordeel over Ramiro x Amor.
Ik moet dit even testen...
Rex_Rolfo schreef:Janine1990 schreef:En zijn genoeg ontzettend mooie auto's, die prima presteren, maar geen rode kleur met geel embleem hebben.
Deze nieuwe van Danielle is knalrood en heeft een geel embleem met steigerend paard erop![]()
Ik wil prima geloven dat er ABS en Traction Control op deze zit (door goed management en rijden erop gezet) waardoor die een stuk beter te rijden is dan een F1 auto van hetzelfde merk, maar het is absoluut een Ferrari.
janderegelaa schreef:Ik kijk naar de hele afstamming, niet naar 2 namen. Alhoewel Amor bijna garant staat voor lastig.
Janine1990 schreef:janderegelaa schreef:Ik kijk naar de hele afstamming, niet naar 2 namen. Alhoewel Amor bijna garant staat voor lastig.
Ik wilde niet alles meteen verklappen... Maar ik reed dochter en kleindochter, kleindochter nog met wat Jazz er door... Allebei superfijne en brave paarden. Merrie zelf was ook zo vreselijk lief en braaf begreep ik van de fokker.
Persoonlijk vond ik beide schoolvoorbeelden van hoe je niet moet oordelen vanaf een papiertje...
Varekaj schreef:Exact dat koend. Het kan heus wel allemaal en en zijn. Een echte Ferrari is in de basis nog steeds kwaliteit, mooi, krachtig en bovenal... Betrouwbaar. Daar hangt uiteraard een prijskaartje aan, volledig terecht. Met die eigenschappen bij elkaar maakt het begrip "Ferrari" zichzelf eigenlijk heel erg breed. En daarmee vallen die rillerige, springerige en nerveuze driftkikkers allemaal uit de boot. Want een Ferrari hoort van zichzelf gewoon te doen wat je vraagt. Vliegt die uit de bocht, dan is dat aan jezelf te danken. Een paard wat aan een touwtje moet omdat ie uit de baan vliegt van een zuchtje wind terwijl je geeneens het gas hebt aangeraakt valt daar helemaal niet onder.
Varekaj schreef:We hebben een sportwagen in de garage staan. Geen Ferrari (de auto's vind ik spuuglelijk trouwens) maar niks om zomaar iemand mee op pad te sturen.
Het punt is betrouwbaarheid. Een auto die uit zichzelf gas blijft geven als jij niet aan het gaspedaal komt, die is niet betrouwbaar.
Ayasha schreef:Varekaj schreef:We hebben een sportwagen in de garage staan. Geen Ferrari (de auto's vind ik spuuglelijk trouwens) maar niks om zomaar iemand mee op pad te sturen.
Het punt is betrouwbaarheid. Een auto die uit zichzelf gas blijft geven als jij niet aan het gaspedaal komt, die is niet betrouwbaar.
Het punt zijnde: Veel ruiters beseffen niet dat ze gas aan het geven zijn terwijl ze het doen en gaan tegelijkertijd de handrem optrekken. Je weet dan vast wel wat de gemiddelde sportwagen doet he?
Dan kan je wel zeggen dat de ferrari een k*tkarakter heeft maar op het eind van de dag heeft ie gewoon gedaan wat je vroeg.
janderegelaa schreef:Ayasha schreef:Het punt zijnde: Veel ruiters beseffen niet dat ze gas aan het geven zijn terwijl ze het doen en gaan tegelijkertijd de handrem optrekken. Je weet dan vast wel wat de gemiddelde sportwagen doet he?
Dan kan je wel zeggen dat de ferrari een k*tkarakter heeft maar op het eind van de dag heeft ie gewoon gedaan wat je vroeg.
Zo is het Ayasha. En dan hebben we zogenaamd “hete” paarden die niet te rijden zijn. Ze zijn prima te rijden. Ik zie echt zelden een paard die niet te rijden is en meestal mankeert er dan ook wat aan.