Poëtin en Troy...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:17

Die hengst past toch niet totaal niet bij Poëtin. Voor zo'n jong paard is hij toch al een flinke blok hoor.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:19

GribaldiFAN schreef:
Mensen met veel geld hebben niet altijd evenveel verstand.....
Wat een prachtige merrie is het toch!

Ik denk dat het voornamelijk is: "Hoge bomen vangen veel wind".......

Die mensen doen nu niks meer goed, welke keuze ze ook maken. En reken er maar op dat deze mensen zich niet door 1 enkel meneertje hebben laten adviseren! Die hebben er vast veel tijd, geld en energie ingestoken om zich heeeeel erg goed te laten informeren door meerdere kanten. Want dom zijn ze heus niet (ookal maken ze misschien de keuzes die de bokkers zouden maken)!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 16:20

saluut"]
[quote="GribaldiFAN schreef:

Die mensen doen nu niks meer goed, welke keuze ze ook maken. En reken er maar op dat deze mensen zich niet door 1 enkel meneertje hebben laten adviseren! Die hebben er vast veel tijd, geld en energie ingestoken om zich heeeeel erg goed te laten informeren door meerdere kanten. Want dom zijn ze heus niet (ookal maken ze misschien de keuzes die de bokkers zouden maken)!
[/quote]

Ja daar zit wat in, maar geef toe....Troy & Poëtin, lijkt jouw dat een doordachte en weloverwogen keuze?

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:23

saluut"]
[quote="GribaldiFAN schreef:

[/quote]

OK dan!

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:24

Nee, mijn keuze zou het ook niet zijn..... Maar ik denk dat het geen bevlieging is geweest van deze mensen om voor deze hengst te kiezen. Daar is wel het nodige voor uitgezocht waarschijnlijk.

Maar goed, ze willen er 5 tot 8 embryo's per jaar uit gaan fokken. Dus dat betekend misschien voor volgend jaar nog 4 tot 7 andere gegadigde papa's Haha! Haha!

Zullen we anders een bokt-advies uitbengen, we weten het immers hier zo goed Schijnheilig

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:26

Ik denk dat de eigenaren van Terlia toch betere weloverwogen keuzes maken voor hun merrie. Dit zijn ook hoge bomen in de paardenwereld. Dus hoge bomen vangen veel wind is in mijn ogen gewoon slap gelul! Tuurlijk laten die mensen zich adviseren, maar troy is geen passende hengst. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de achterliggende motavatie.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:26

Als ze er nou een stuk of 20 uit kunnen krijgen,
weet ik iig zeker dat Troy de afstammelingenkeuring overleeft Knipoog

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:27

Ik vind het echt zonde om met Poetin te gaan fokken!!! T paard is zo gaaf

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:28

stalleke schreef:

Uhm de merrie zal er zelf niets van merken hoor! Embrytransplantatie

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 16:30

stalleke schreef:

Verward Zo´n merrie is toch JUIST interessant voor de fokkerij! Ik vind het juist zonde dat vele mensen met van die waardeloze merries gaan fokken... dáármee help je de fokkerij niet.
Al geven de eigenaren van Poëtin natuurlijk wel aan dat de sport hoofdreden was om deze merrie te kopen, iets wat ik goed kan begrijpen.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:30

GribaldiFAN schreef:
Ik denk dat de eigenaren van Terlia toch betere weloverwogen keuzes maken voor hun merrie. Dit zijn ook hoge bomen in de paardenwereld. Dus hoge bomen vangen veel wind is in mijn ogen gewoon slap gelul! Tuurlijk laten die mensen zich adviseren, maar troy is geen passende hengst. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de achterliggende motavatie.

De eigenaren van Poëtin kopen een wereldkampioen!!! En heel paardenland weet voor welk bedrag! Dat maakt wel degelijk een groot verschil uit. Dat is iets anders dan het kampioentje van de keuring. Maar wie weet loopt Terlia daar ook wel als ze 6 jaar is.

En wie bepaalt er of deze mensen er goed over nagedacht hebben, Troy zal jou keuze niet zijn. Ook die van mij niet! Maar mensen met zoveel geld laten zich niet door 20 jarige meisjes zoals jij en ik adviseren hoor....! Die hebben de nodige rotten in het vak hun mening wel gevraagd!

.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:31

stalleke schreef:

Niks zonde aan! Zo'n super merrie is toch super voor de fokkerij!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 16:32

saluut schreef:
Die hebben de nodige rotten in het vak hun mening wel gevraagd!

En dan komen ze uit op (de door hen net aangeschafte) Troy? Ik denk juist dat dat één van de belangrijkste redenen was voor deze combinatie, dat beide dieren van henzelf zijn.
Laatst bijgewerkt door MissHIS op 12-02-04 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:32

greetje"]
[quote="saluut"][quote="GribaldiFAN"]
[/quote]

[/quote]

OK dan!
[/quote]

Kijk, normaal zou ik het hier mee eens zijn. In dit opzicht niet.
Het maakt mij overigens niet uit wat voor geld iemand aan zijn paarden besteed, echt niet. Het gaat me er gewoon om dat ik niet zie wat Troy in een paard als Poetin kan bevestigen of verbeteren? Daar komt ook nog bij dat ik vind dat er enorm veel druk achter wordt gezet (mede door de embryo transplantaties die ze willen gaan uitvoeren).
Verder hoop ik echt het allerbeste voor ze.

[quote="saluut"]
[quote="stalleke schreef:

Niks zonde aan! Zo'n super merrie is toch super voor de fokkerij!
[/quote]

Vind ik ook, maar ik zou haar toch eerst in de sport gaan uitbrengen en zorgen dat ze een combinatie worden zoals het in eerste instantie ook is gezegd door Patty.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 12-02-04 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:33

GribaldiFAN schreef:

Misschien is hun motivatie wel om weer wat klassiek bloed in de lijn te krijgen? Boedvoering van die hengst is niet slecht hoor hoewel er natuurlijk ook zwakkere broeders tussen zitten. Ach ik zie het nog niet zo negatief, gewoon afwachten dus maar

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:34

Ik vind de hengst Troy ook een maatje te klein voor een dergelijke merrie.

Maar goed: wie weet zien die mensen iets wat wij niet zien. En de keuze is geheel aan hun, zij hebben ervoor betaald.
Ik ben heel benieuwd

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:35

Tuurlijk!! dat geloof ik graag. Daarnaast adviseer ik niets! Ik ben alleen wel benieuwd naar de achterliggende motivatie. Overigens hecht ik aan wereldkampioen niet zoveel waarde, ik vind het een fenomenale merrie. Echter is painted black reserve wereldkampioen en dat vind ik nog steeds geen bijzonder paard. Overigens kan t ook zo zijn dat er een commercieele gedachte achter zit. Ik wacht gewoon even af. En als ze idd meerdere embryo´s krijgt zullen er ook voor meerdere hengsten gekozen worden.

Pino24

MissHIS"]
[quote="saluut schreef:

En dan komen ze uit op (de door hen net aangeschafte) Troy? Ik denk juist dat dat één van de belangrijkste redenen was voor deze combinatie, dat beide dieren van henzelf zijn.
[/quote]

Ik denk dat Troy daarvoor is aangeschaft!
Troy was waarschijnlijk vóór ze hun keuze maakte nog niet aangeschaft.

of zeg ik nu iets heel stoms... Haha! volgens mij is troy pas net van hen namelijk...

Anoniem

Als Troy ingezet zou worden bij de moeder van Poëtin, dát zou pas eigenaardig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:36

Laten we maar gewoon afwachten wat er gaat gebeuren. Verder ben ik het weleens met Saluut, de kans lijkt mij aannemelijk dat ze zich hebben laten adviseren. Tenminste dat hoop ik van harte.

Welke hengst zouden jullie kiezen voor deze merrie? Dat vraag ik mij af. Want een KRack, Gribaldi, Jazz lijkt mij nou ook niet zo beste keuze voor deze merrie!

rigoletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:37

Ik vind 5 tot 8 embryo's per jaar echt misdadig, vooral als je dat wilt combineren met een sportcarriere. Als je weet wat er bij mensen komt kijken bij IVF en Icsi waarbij ook eitjes `geoogst' worden en je vertaalt dat naar een paard dat zichzelf niet kan vertellen dat ze even moet doorzetten maar dat ze daarna een veulen krijgt... Probeer maar eens te presteren als je lijf vol hormonen gespoten wordt. Daarnaast loop je het risico dat zo'n merrie hormonaal helemaal van slag raakt, ik kan uit ervaring vertellen dat ze dan niets meer voor je willen doen (behalve trappen naar je been). Zoals eerder gezegd wachten ze meestal niet voor niets tot na de sportcarriere (Barbria, Ratina). Ik zal wel een zeikerd zijn, maar je moet een paard een beetje in zijn/haar waarde laten, vooral als je zo'n getalenteerd paard hebt.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:38

Er zijn wel meer hengsten als krack, gribaldi en jazz! Daarnaast vraag ik me af waarom het perce binnen het kwpn moet blijven?? Dat is de merrie zelf namelijk ook niet.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 16:38

saluut"]
[quote="MissHIS"][quote="saluut schreef:

[/quote]

Ik denk dat Troy daarvoor is aangeschaft!
Troy was waarschijnlijk vóór ze hun keuze maakte nog niet aangeschaft.

of zeg ik nu iets heel stoms... Haha! volgens mij is troy pas net van hen namelijk...
[/quote]

Ik weet niet wat eerder was, maar volgens mij eerst Troy aangeschaft, en toen besloten er een embryo uit die combinatie te spoelen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:39

GribaldiFAN schreef:
Er zijn wel meer hengsten als krack, gribaldi en jazz! Daarnaast vraag ik me af waarom het perce binnen het kwpn moet blijven?? Dat is de merrie zelf namelijk ook niet.

Ja dan zouden ze nog voor Painted Black kunnen kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:40

GribaldiFAN schreef:

Van mij hoeft het niet binnen het kwpn te blijven, persoonlijk zou ik met deze merrie een uitstapje naar Duitsland inplannen. Maar aangezien Troy wel een ggk hengst is van het kwpn.

En welke hengst zou jij dan kiezen voor deze merrie Gribaldifan?