NRPS hengsten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:45

Even nog voor de goede orde het EASP is geen vergaar bak dat imago heeft het NRPS al jaren en werkt daar ook vol op aan mee. Het EASP is een stamboek wat het arabisch bloed wil terug zien in het paard. De eisen bij het EASP zijn vele malen strenger dan bij het NRPS kijk alleen maar naar het verrichtingsonderzoek van de hengsten. Het NRPS geeft zelfs een ZG voor stal gedrag terwijl een bepaalde hengst een gigantisch stal ondeugd heeft dus ja wat neem je dan serieus. Bravour is een goede hengst die ik steeds mooier en beter vind worden. Missouri hou maar eens op met kraken en kijk maar eens naar de website van het EASP daar staat tenminste informatie voor fokkers op en dat kun je nergens anders zo uitgebreid vinden. Ik hoop dat je het snapt sterkte.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:49

Ik heb de site al vele malen bekeken, Mayrom...

En als het EASP nou eens officieel erkend zou worden he... Schijnheilig
Dat wordt altijd vergeten op een of andere manier.

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:33

Missouri de ambtelijke molen draait zeer traag en wees gerust de erkenning komt er, en dan ja jammer voor het NRPS dan kost het hun nog meer leden helaas pindakaas

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:22

mayrom schreef:
Missouri de ambtelijke molen draait zeer traag en wees gerust de erkenning komt er, en dan ja jammer voor het NRPS dan kost het hun nog meer leden helaas pindakaas

Ik vind een ding heel jammer van het easp en dat is dat bonten niet geaccepteerd worden, paard met arabisch bloed is een paard met arabisch bloed ongeacht of deze bont is of niet! Scheve mond

Ik zit nog te dubben of ik onze pony met 87,5% arabisch bloed goed gefokt daar laat registreren Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:50

MarianneR schreef:
En toch vind ik Bravour mooi (Okee...ben een beetje bevooroordeeld, ik ken Bravour en zijn moeder Noortje in real-life)
NRPS of EASP, dat maakt mij niet uit, maar het lijkt mij niet dat ze een hengst goedkeuren als die zo fout is. (Aan de berichten hier te lezen dan.) Niet dat ik zoveel verstand heb van fokkerij, maar dat is gewoon pure logica.
Ik krijg zo het idee dat bepaalde personen hier al een negatieve mening hebben als ze het woord EASP horen. Ik plaats misschien weinig berichten op FA,maar ik lees wel vaak mee en dit is gewoon iets wat mij opvalt. Vind ik gewoon jammer!!!
Zeer waarschijnlijk krijg ik nu half Bokt over me heen maar daar kan ik wel tegen Knipoog

Ik heb nooit gezegd dat ik een negavtieve mening over EASP heb. Maar je ziet vaak dat paarden die bijvoorbeeld bij het KWPN afgekeurd zijn, bij het EASP wel goedgekeurd worden.

Nou vind ik het KWPN erg streng, dus misschien is het EASP wel rechtvaardiger.
Ik hoop dat het wel officieel erkend gaat worden, want het zeker de moeite waard.
En Missouri: ik ben positief over het EASP, hierboven heb ik mijn uitspraak even uitgelegd. Helaas vatte je m'n opmerking niet helemaal goed op.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:35

Ehm Amanda waarom quote je mij? Ik zeg nl duidelijk dat NRPS of EASP mij helemaal niets uitmaakt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:58

Vanwege deze zin:
Citaat:
Ik krijg zo het idee dat bepaalde personen hier al een negatieve mening hebben als ze het woord EASP horen.

T was zomaar een voorbeeld om mijn mening even duidelijk te maken. Niet negatief bedoeld hoor! Haha!

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:45

Bont hoort niet tot de basiskleuren van de vier veredelaars die het EASP inzet. Verder ben je met je pony van harte welkom bij het EASP

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:32

mayrom schreef:
Bont hoort niet tot de basiskleuren van de vier veredelaars die het EASP inzet. Verder ben je met je pony van harte welkom bij het EASP

Veredelaar of niet vind dat een pony met 50% arabisch bloed, ze is ster bij het nrps, ongeacht de kleur geaccepteerd zou moeten worden!

Maar goed zit erover na te denken met de andere merrie, zij is bruin, naar easp te gaan.
Lachen

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:14

Beste gabrycha, Bont is ook geen zuivere kleur maar puur doorgefokt. Je bent met de andere merrie van harte welkom maar sorry bont komt er niet in. en als je je merrie ook wil laten dekken we hebben erge beste ponyhengsten binnen het EASP, ook bij het NRPS geldt dit alleen gaat het arabisch bloed erg omlaag bij het NRPS

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:54

Ik moet heel eerlijk bekennen dat dat hele EASP mij niets maar dan ook echt NIETS zegt...
Het NRPS echter ben ik zeer tevreden mee, dus ik ben toch al bevooroordeeld, maargoed..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:04

Cantos & Florencio

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:17

Saint urus D'Olympe

Alleen die leeft niet meer in nederland zoals ik mee kreeg nu in Canada

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:21

Volgens mij wordt hij niet eens meer voor de dekdienst gebruikt. Is hij misschien inmiddels al gecastreerd?