Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kabayo schreef:Ik vind het ook niet verantwoord. Ik wil het eerder incest/inteelt noemen om dochter met vader te laten dekken... kijk eens naar het fries ras hoe ziek dat ras is... alleen die moesten wel anders was het ras allang uitgestorven

YWC schreef:Cynthia82 schreef:Is Briallen ook getest op kleur?
Neen briallen is niet getest.
Daarvan wist ik dat ze valk is.
Bij brenhines twijfelde ik tussen perlino en smokey cream
Maar als Briallen wel was getest, wist je of ze homo- of heterozygoot is voor agouti en of je dus kans had op smokey cream. YWC schreef:DeMolenhoek schreef:Het is maar wat voor naam je aan inteelt wilt geven. Je kunt mij niet vertellen dat er echt geen kwalitieve hengst meer is... Echt niet.
Zeg me dan welke welsh cob hengst, die kwalitatief goed is en kleur heeft.
YWC schreef:Ik vind het eigenlijk wel werr typisch bokt dat mensen, die hier nooit op het topic gereageerd hebben, nu plotseling hun mening moeten spuien over iets dat off topic is en waar ze de bubbels verstand over hebben.
Wat ben jij grappig. Ik vind dat er hier juist veel mensen met verstand van zaken zijn. Jij wilt gewoon een leuk kleurtje en de rest is niet relevant. Dat jij haar wilt laten dekken door haar grootvader is gewoon niet correct. Bij meerdere rassen zou je dit veulen zelfs niet mogen opnemen in het stamboek omwille van het hoge percentage inteelt, wat alleen maar correct is.YWC schreef:Ik vind het eigenlijk wel werr typisch bokt dat mensen, die hier nooit op het topic gereageerd hebben, nu plotseling hun mening moeten spuien over iets dat off topic is en waar ze de bubbels verstand over hebben.