Wie van de drie voor Metall x Farrington

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 07:06

Aimee schreef:
Dat neemt niet weg dat zowel Dante Weltino als de Gelderse moederlijn gekenmerkt worden door front, massa, kracht, afdruk en niet hoogbenig (De Niro). De kans is dus klein dat je een smal, hoogbenig bloedtype gaat krijgen.

Dat klopt denk ik wel, maar in combi met mijn merrie, is de kans denk ik ook groter dat het meer een tuiger achtig paard wordt, ik hoef niet super modern, maar dit is misschien wat overdreven. De galop is wel ruim / groot maar lijkt zo hier en daar in video's niet heel erg in balans / gedragen.

Aimee

Re: Wie van de drie voor Metall x Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:07

Tuigerachtig? Gedragen? Dat schrijf je alleen op basis van het papier. Het gaat om een 3,5 jarig paard dat in de verste verte niet tuigerachtig is en de moeder ook niet. Ik zou zelf niet met hem dekken omdat mijn voorkeur uitgaat naar een chiquer sportpaard. Maar dat is geen reden om zo’n paard zo onterecht te diskwalificeren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:48

Aimee schreef:
Tuigerachtig? Gedragen? Dat schrijf je alleen op basis van het papier. Het gaat om een 3,5 jarig paard dat in de verste verte niet tuigerachtig is en de moeder ook niet. Ik zou zelf niet met hem dekken omdat mijn voorkeur uitgaat naar een chiquer sportpaard. Maar dat is geen reden om zo’n paard zo onterecht te diskwalificeren.

Ze zegt tuigerachtig in combinatie met haar merrie. Dat zou best kunnen.

Aimee

Re: Wie van de drie voor Metall x Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:13

Waarom zou het tuigerachtig worden? Noch de hengst, noch de merrie geeft aanleiding toe dat te verwachten.

Maar goed, het zal wel. Ik zit me steeds meer af te vragen waarom TS hier om advies vraagt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:51

Aimee schreef:
Waarom zou het tuigerachtig worden? Noch de hengst, noch de merrie geeft aanleiding toe dat te verwachten.

Maar goed, het zal wel. Ik zit me steeds meer af te vragen waarom TS hier om advies vraagt.

De merrie komt uit een Gelderse moederlijn en Farrington ook. Het is niet zo gek bedacht.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 10:39

Aimee schreef:

In de moederlijn van de hengst zie ik Renovo staan, meer tuigpaardhengst kun je niet vinden. Mijn merrie heeft weinig verwantschap met Dante Weltino, dus als er een klik is, is die te verwachten met de moederlijn van deze hengst. Dat is toch niet vreemd gedacht?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 10:46

Aimee schreef:

Op basis van papier probeer ik inderdaad in te schatten wat er gaat gebeuren. Dan vrees ik voor te weinig modern en dat noem ik tuigachtig.

De gedragenheid haal ik niet uit het papier maar van een video, en dan vergelijk ik dat met bv Kjento en dan trek ik mijn conclusie. Daar kun je anders naar kijken, geen probleem mee, dat is niet diskwalificeren, maar vergelijken en volgens mij zijn ze vergelijkbaar qua leeftijd, dus appels met appels.