Het dressuurpaard volgens Rosie en de FEI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:38

Was niet agressief bedoelt, maar het ging gewoon om de beenzetting Lachen

En wij stellen hier de mening van Rosie ter discussie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:40

Anna42 schreef:
Because: "You can fool some of the people for all of the time. You can fool all of the people for some of the time. But.. you cannot fool all of the people for all of the time" Abraham Lincoln

Ja dat begrijp ik wel. Maar misschien zie ik het te positief in. En lees ik het te positief.

Ik lees dat Rosi van mening dat het achterbeen eerder moet landen dan het voorbeen.

En dat leek mij wel een goed plan Haha!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 23:40

Bucephalus"]
[quote="Pipo schreef:
Mensen, ik zie ff door de bomen het bos niet meer.

Waarom word zo artikel trouwens niet in gewoon boerenhollands geschreven Verward

Dan zou er moeten staan: Mensen we hebb'n 't 'elemoal verkeerd 'edoan en 'esien. Haha!
Maar da's zo confronterend voor al die fokkers die nu met die voorbeenlopers zitten opgescheept.
[/quote]

Das boernhollaans

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:41

Anna42"]
[quote="Bucephalus"][quote="Pipo schreef:
Mensen, ik zie ff door de bomen het bos niet meer.

Waarom word zo artikel trouwens niet in gewoon boerenhollands geschreven Verward

Dan zou er moeten staan: Mensen we hebb'n 't 'elemoal verkeerd 'edoan en 'esien. Haha!
Maar da's zo confronterend voor al die fokkers die nu met die voorbeenlopers zitten opgescheept.
[/quote]

Das boernhollaans
[/quote]

Haha! Haha! Sorry, die taal (boerenhollands) heb ik niet onder de knie. Poging mislukt Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:50

Mensen, je kunt nu zeggen..........ja maar dat roepen we al jaren. Of ja maar, dat ze dat nu pas zien.

Maar ergens kun je ook blij zijn, dat ze het eindelijk zien. Dat ze er over nagedacht hebben, en dat ze er wat mee doen. Dan heb je toch wat bereikt. En dat zou ik persoonlijker wat positiever in zien.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 23:52

Pipo"]
[quote="Anna42 schreef:
Because: "You can fool some of the people for all of the time. You can fool all of the people for some of the time. But.. you cannot fool all of the people for all of the time" Abraham Lincoln

Ja dat begrijp ik wel. Maar misschien zie ik het te positief in. En lees ik het te positief.

Ik lees dat Rosi van mening dat het achterbeen eerder moet landen dan het voorbeen.

[/quote]

Der is niks mis met jouw plan. Maar dat is niet Rosies plan. Hij wil er eentje met een schakelaar. "Met een diagonaal versneld geplaatst achterbeen boekt het goede dresuurpaard de eerste (ga je der even recht voor zitten?) - en belangrijkste overwinning op Moeder natuur".
Op zijn boerenhollands: Normaal en natuurlijk loopt hij op zijn kop maar als je erop gaat zitten, loopt net andersom. Dat heet rijkunstig activeren. Wat activeer je dan? Dat hij op zijn kop loopt? Dat is ROSIES plan.
Zo behaal je nooit het doel van het plan

crush

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:56

Pipo schreef:
Mensen, je kunt nu zeggen..........ja maar dat roepen we al jaren. Of ja maar, dat ze dat nu pas zien.

Maar ergens kun je ook blij zijn, dat ze het eindelijk zien. Dat ze er over nagedacht hebben, en dat ze er wat mee doen. Dan heb je toch wat bereikt. En dat zou ik persoonlijker wat positiever in zien.

en zo is het,ik denk zelf dat het kwpn er nooit zo over nagedacht heeft,het blijft een feit dat een correct gebouwd paard niet altijd per definitie goed beweegt,het tegenovergestelde wordt ook vaak genoeg gezien.misschien speelt een stukje karakter en reflexen ook mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:59

Anna42 schreef:

Der is niks mis met jouw plan. Maar dat is niet Rosies plan. Hij wil er eentje met een schakelaar. "Met een diagonaal versneld geplaatst achterbeen boekt het goede dresuurpaard de eerste (ga je der even recht voor zitten?) - en belangrijkste overwinning op Moeder natuur".
Op zijn boerenhollands: Normaal en natuurlijk loopt hij op zijn kop maar als je erop gaat zitten, loopt net andersom. Dat heet rijkunstig activeren. Wat activeer je dan? Dat hij op zijn kop loopt? Dat is ROSIES plan.

Als dat Rosi ( wat een naam trouwens Verward) zijn plan is dan vind ik het een K***e plan. Maar dat geloof ik nog niet. Ik denk juist dat hij dezelfde kant op wil als anderen. De voorbeenpaarden de deur uit.

De uitspraak die hij doet over de overwinning op Moeder Natuur, vind ik niet alleen ontzettend dom. Maar ook nog eens een zware belediging naar Moeder Natuur.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-04 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 23:59

crush"]
[quote="Pipo schreef:

en zo is het,ik denk zelf dat het kwpn er nooit zo over nagedacht heeft,het blijft een feit dat een correct gebouwd paard niet altijd per definitie goed beweegt,het tegenovergestelde wordt ook vaak genoeg gezien.misschien speelt een stukje karakter en reflexen ook mee?
[/quote]

Het is maar de vraag hoe jij en ik over een correct gebouwd paard denken?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 00:00

Pipo"]
[quote="Anna42 schreef:

Als dat Rosi ( wat een naam trouwens Verward) zijn plan is dan vind ik het een K***e plan. Maar daar ben ik nog niet geheel van overtuigt.

De uitspraak die hij doet over de overwinning op Moeder Natuur, vind ik niet alleen ontzettend dom. Maar ook nog eens een zware belediging naar Moeder Natuur.
[/quote]

Goed plan. Nu Rosies plan?

crush

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:01

Anna42"]
[quote="Pipo"][quote="Anna42 schreef:

[/quote]

[/quote]
Je leest zoals je het wil lezen,volgens jou is het zo ,als ik het goed begrijp dat je zulke goede paarden fokt dat je als ruiter er alleen maar op hoeft te gaan zitten,vertel mij eens,welke paarden zijn dat dan,graag een naam?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 00:05

crush"]
[quote="Anna42"][quote="Pipo"]
[quote="Anna42 schreef:

[/quote]

[/quote]
Je leest zoals je het wil lezen,volgens jou is het zo ,als ik het goed begrijp dat je zulke goede paarden fokt dat je als ruiter er alleen maar op hoeft te gaan zitten,vertel mij eens,welke paarden zijn dat dan,graag een naam?
[/quote]

Polydor. Staat al tien jaar lang ongeslagen nr.1 op de WBFSH breeding guide.
Mijn correct gebouwd paard. Nu die van jouw.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:05

crush schreef:

Nee, he, niet weeeeer!!! Verward

crush

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:15

Is Polydor van jou dan?Ik heb het over je eigen gefokte paarden,je weet het toch zo goed?Met welke hengsten help jij de fokkerij vooruit,laat je al je merries dekken door Polydor?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 00:15

Pipo"]
[quote="ceasario schreef:

Afbeelding

Ik begrijp absoluut wel dat ze hiermee een punt proberen te maken, om goed te laten zien dat het achterbeen als eerste gaat landen. Maar het paard is verder niet nageeflijk, niet door het lijf, en verschrikkelijk op de kop. Kijk das nou jammer Haha!

Want wil je dat mensen je visie serieus nemen, dan zou je beter een andere foto kunnen zoeken om je punt aan te sterken.

Maar het is wel heel super, dat het Kwpn inmiddels toegeeft dat de "voorbeen" landers niet gewild zijn in het fokken van een goed sportpaard
[/quote]

Wat is dan het nut van een liever nog langer voorbeen?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 00:18

crush schreef:
Is Polydor van jou dan?Ik heb het over je eigen gefokte paarden,je weet het toch zo goed?Met welke hengsten help jij de fokkerij vooruit,laat je al je merries dekken door Polydor?

We hadden over mijn correct gebouwd paard!!! Die gebruik ik.
Dat is mijn type en dat zijn de bloedlijnen en gelijke genen die ik zoek.
Nu jouw correct type?

crush

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:29

een paard die zich al bewezen heeft is makkelijk opnoemen,zo kan ik ook een willekeurige tophengst zeggen,is niet zo belangrijk,met fokken gaat het er juist om ,om vooraf te bepalen welke paarden gan presteren.Heb jezelf al een paard gefokt die super presteer op basis van jouw filosofie,en zo ja ,welk paard.Je kan achteraf altijd makkelijk zeggen dat een bepaalde hengst wel of niet goed is,een echte kenner ziet dat vooraf en behaalt daarmee klinkende resultaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:31

crush schreef:
een paard die zich al bewezen heeft is makkelijk opnoemen,zo kan ik ook een willekeurige tophengst zeggen,is niet zo belangrijk,met fokken gaat het er juist om ,om vooraf te bepalen welke paarden gan presteren.Heb jezelf al een paard gefokt die super presteer op basis van jouw filosofie,en zo ja ,welk paard.Je kan achteraf altijd makkelijk zeggen dat een bepaalde hengst wel of niet goed is,een echte kenner ziet dat vooraf en behaalt daarmee klinkende resultaten.

Ik geloof niet dat fokken zo simpel is. Was dat maar waar.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 00:31

crush schreef:

Kennelijk heb je kenners en kenners.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:37

Nee, ik denk ook dat het op basis van een theorie toch niet zo moeilijk is om jonge hengsten als veelbelovend te bestempelen.
Wat hier gebeurt is regels zoeken waaraan een hengst/sportpaard moet voldoen wil hij kans maken op succes. Het doel van deze theorieën is net het te kunnen voorspellen.
Ik geloof daar niet in. Een levend wezen met alle genetica inclusief ontsnapt aan vaste wetten en regels. De machinerie is te complex om gevat te kunnen worden.

crush

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:38

En daarvan ben jij er blijkbaar geen,anders had je wel een waslijst gaan opnoemen van al je toppers in de sport,keuringen zeggen mij namelijk niet zoveel.Er zijn paarden die super aan een touwtje lopen en onder het zadel niks meer presteren,misschien dat Rosie dat bedoelde.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 00:42

crush schreef:
En daarvan ben jij er blijkbaar geen,anders had je wel een waslijst gaan opnoemen van al je toppers in de sport,keuringen zeggen mij namelijk niet zoveel.Er zijn paarden die super aan een touwtje lopen en onder het zadel niks meer presteren,misschien dat Rosie dat bedoelde.

Nu jouw type en ik garandeer je dat er op dit forum kenners zijn die het helemaal met je eens en andere het helemaal oneens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:43

Misschien is het handig dat we het bij het topic houden. En dus de discussie over Rosie en zijn mening.

Volgens mij heeft niemand hier een internationale topper gefokt. Als alleen degene die dat hadden gedaan mogen reageren, zou het vrij stil zijn hier.

crush

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:47

Pipo schreef:
Misschien is het handig dat we het bij het topic houden. En dus de discussie over Rosie en zijn mening.

Volgens mij heeft niemand hier een internationale topper gefokt. Als alleen degene die dat hadden gedaan mogen reageren, zou het vrij stil zijn hier.

Daarom mag je dus ook niet verkondigen dat iets zo is,als jezelf niet met 100 procent kunt garanderen dat het zo is,dat heet oplichten.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:47

Kunnen jullie dit verder via PB afhandelen? Jammer van dit topic.!!!!!
Bucephalus kun je me een email sturen van het artikel wat in de Strengen staat, wil het graag even doorlezen voordat ik verder in deze discussie duik Knipoog