NRPS hengstenshowdag op 24 januari

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:11

Missouri schreef:
Heeft iemand Azmiraff gezien? Hoe deed-ie het?? Haha!

Ja hoor, sprong heel goed door het parcourtje. Vooral het feit dat hij nog niet lang door deze amazone werd gereden toont mij dat hij zich goed laat rijden. Bleef er lekker rustig bij en trok zich geen bal van de 3 fotografen aan die hem allemaal tegelijkertijd op de foto zetten.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:13

Nee, dat dacht ik wel Petra... dat is zo'n lieve, bomvaste en brave pony. Je kunt hem zo op de vrachtwagen zetten tussen de merries!!

Blij dat hij het goed heeft, en doet! Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:16

zijn sportcarrière spreekt voor zich eigenlijk. vind het wel jammer dat zulke hengsten dan meestal net te groot zijn om naar EK's te gaan met de ponyruiters. Ze zouden geen slecht figuur slaan denk ik.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:21

Az is maar 1.46 hoog hoor Haha! het is echt een klein opdondertje!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:21

spijtig dat je er niet was Missouri. Je hebt een meer dan heerlijk dag gemist. Wij kunnen wel vertellen hoe het was maar daarmee kun je de sfeer niet voelen en die was zoals vanouds heel gezellig en sfeervol. Verheug me alweer op de show van volgend jaar. Zal er zelf dan trouwens ook al heel wat relaxtert bij zitten. Heb nog net niet mijn nagels afgekloven zaterdag.

Hé Dees ben je zaterdag al lid geworden?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:25

[naam verwijderd] heeft zich aangemeld reeds in december 2003, ook de acceptgiro al betaald. Helaas dus geen hengstenboek cadeau...
Maar ben dus idd al lid. En wel in mijn nopjes daarmee

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:37

Missouri schreef:
Az is maar 1.46 hoog hoor Haha! het is echt een klein opdondertje!

Nounou, die toont in mijn ogen groter hoor. Maar springen kan hij als de beste.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:38

Dees schreef:
Dees heeft zich aangemeld reeds in december 2003, ook de acceptgiro al betaald. Helaas dus geen hengstenboek cadeau...
Maar ben dus idd al lid. En wel in mijn nopjes daarmee

Ga je weelde ook overschrijven naar het NRPS?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:39

petraaken schreef:
Nounou, die toont in mijn ogen groter hoor. Maar springen kan hij als de beste.

Stoer ding, he? Als je erop zit heb je ook totaal niet het gevoel dat je op een pony zit.
En als je op een fluitje blaast laat hij ff zien dat-ie ook op de racebaan heeft gelopen Schijnheilig

Dan te bedenken dat hij toen hij bij Arne kwam helemaal niets meer wilde... hij werd op stang en trens gereden en zat totaal in de stop, staakte alleen nog maar. Is toch maar weer mooi goed gekomen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:45

nou dat is dan meer dan in orde gekomen zoals die nu op zijn gemakjes en met duidelijk plezier zijn werk doet. Tot straks jongens moet nu eerst boodschappen doen. wil nl een klein feesjte met de collega's bouwen op het success van zaterdag.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:16

Dees schreef:
Of Kasparow. ik had geen verwachtingen vooraf over deze hengst, en ik vind hem prachtig. Sixtus? van Balzflug uit een Kostolanymerrie. Mooi front, stoere nek en kop, lekker sterke rug en goed en los lopen. Yep, mooi.

En hij is niet alleen mooi, kan goed lopen en is zeer veelzijdig, hij is ontzettend lief. Heeft een super karakter en ik heb nog nooit zo'n prettige hengst in de omgang gezien.

En..........hij is dikke vriendjes met mijn Nicje Lovers Helemaal verzot op elkaar! *LOL*

Helaas was ik er niet bij op de keuring, dus ik kan niks zeggen over de rest. Kan alleen uit de dagelijkse omgang op stal zeggen dat het een superhengst is.

Zijn zoon Titulus is einde vorig jaar in Neumunster verkocht naar Canada voor een boel euries...........Kreeg trouwens als enige een 10 voor springen!! OK dan!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 14:13

sixtus is een halfbroer van Balzflug en geen zoon. Sixtus is ook een zoon van Habicht en dat is dezelfde vader als van Balzflug.

Het spijt mij Dimple maar om een of andere redenen had ik er eigenlijk wat meer van verwacht. Dat hij rustig is kon ik wel zien hoor maar ik zou hem liever wat meer het achterbeen zien opheffen maar wel net zo ruim blijven. Hij kon ook goed springen. maar mij past hij niet voor het moment. Had hij nou een ander wat aparter kleurtje gehad dan dat zwart was hij misschien meer opgevallen in de groep waarin hij zat. We beginnen nogal zwart te kleuren bij het NRPS Haha!

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:17

Citaat:
Bij de pony's waren er maar drie hengsten. Die van du bois(don't worry), icoon(isarco) en nimzikki(nucari).

Nimzikki is van Nobility. Over Nobility gesproken, hoe deed hij het tijdens het springen? iemand hem gezien?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 14:22

Ja hoor, hij was er. Heeft ook pas een nieuwe amazone geloof ik. Had 1 weigering geloof ik maar de rest ging heel goed hoor.

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:27

Citaat:
Heeft ook pas een nieuwe amazone geloof ik

Ja, weet ik. Het meisje dat hem nu heeft ken ik heel goed. Ze heeft Nobility nu een paard maandjes en het gaat steeds beter. Ze moeten nog een echte combinatie worden, maar als dat lukt heeft ze werkelijk twee toppony's. Ze heeft nog een NRPS-er waar ze Z mee start. Ze hadden gevraagt of ik mee ging, maar ik had zelf kringkampioenschappen (resrve kampioen geworden Haha! ). Ik dacht ik vraag hier eens wat ze van Billy vinden, vandaar.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:29

Petraaken, ik ben ervan overtuigd dat (en gelukkig maar) ieder zijn eigen voorkeuren heeft en dat ook prima is.

Uit ervaring kan ik vertellen dat Kas nogal wat mee heeft gemaakt in het verleden en heeft en her en der weer wat vertrouwen moet krijgen in de mens. Zo ook met het rijtechnische gedeelte.
Ik ga er niet tever over zeggen, maar ben ervan overtuigd dat hij alleen nog maar beter zal worden

(maar ja, ik ben dan ook helemaal niet wel bevooroordeeld Schijnheilig Tong uitsteken )

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:32

Ik ben nog steeds op zoek naar de C van Carpaccio: waar op internet kan ik hem vinden, bij wie staat hij op station?

De I van Indorado heb ik gevonden: die gaat als Magic Rodrigo door het leven. www.magicstables.nl

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 14:40

Staat het niet in de bijlage van de 3de bezichtigingshengsten? Die Carpaccio heb ik niet echt gevolgd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 14:45

Dimple schreef:
Petraaken, ik ben ervan overtuigd dat (en gelukkig maar) ieder zijn eigen voorkeuren heeft en dat ook prima is.

Uit ervaring kan ik vertellen dat Kas nogal wat mee heeft gemaakt in het verleden en heeft en her en der weer wat vertrouwen moet krijgen in de mens. Zo ook met het rijtechnische gedeelte.
Ik ga er niet tever over zeggen, maar ben ervan overtuigd dat hij alleen nog maar beter zal worden

(maar ja, ik ben dan ook helemaal niet wel bevooroordeeld Schijnheilig Tong uitsteken )

Dan spijt het mij voor de hengst dat hij zoveel heeft meegemaakt. Misschien dat hij mij volgend jaar wel opvalt. Het was waarschijnlijk beter geweest om de hengst alleen of slechts met 2 andere hengsten te tonen. Ik heb van nog hengsten mijn mening moeten bijstellen sommige ten goede en andere daalden in mijn achting in de loop der jaren. Er zullen vast wel merries zijn waarbij hij heel goed zal passen. Nog gefeliciteerd trouwens.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:51

petraaken schreef:
Staat het niet in de bijlage van de 3de bezichtigingshengsten? Die Carpaccio heb ik niet echt gevolgd.

typisch, maar ik vond 15 euro veel te duur voor een zwart/wit hengstenkatalogus en ik had die van het vorige jaar ook nog. Dus heb geen aanvulling gekregen Bloos

Wat kan ik zeggen, ik ben idd een klein krentje Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 14:54

ik vond het ook duur maar heb het er wel voor over. Zal vanavond wel eens kijken bij wie hij staat Dees. Is ook interessant voor andere bokkers.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:56

dees schreef:
Ferrolan heeft wel heel ondergeschoven hoeven (lees; weinig verzenen), dat vind ik wel heel jammer. Maar goed, hij is wel heel, heel braaf, lijkt me een heerlijk ongecompliceerd dier.
Heb ik gezien toen hij de bak uitging, kon vanaf mijn positie het been- en voetenwerk goed bekijken
Dat is ook een punt dat ik op wil zoeken in het nakomelingenrapport.

Citaat:
Hebben jullie Figaro ook nog gezien? Tjong, wat stond die er slecht voor zeg! Alsof die zo uit de weide was geplukt en in mei 2003 voor het laatst een wormenspuit heeft gezien. Tragisch mager met wormenbuik en slechte vacht. Dan ben je goedgekeurd dekhengst

Ik zei het ook al tegen mijn moeder(je kan het bijna gehoord hebben). Denk dat ik het dier thuis had gehouden als hij in deze conditie was...Bloos

Moran en Lobeke zijn zeker fijne hengsten om een sportpony mee te fokken. Jammer dat ze niet veel merries krijgen(lobeke iig niet )

Azmirraf vond ik vooral erg hard gaan en met de rug eruit springen. Heb hem wel beter zien lopen iig. Kon er nu niet echt van onder de indruk raken

Nobility vond ik ook niet uitblinken, maar daar zit dat meisje ook nog niet zolang op. Als die hengst optimaal voorgesteld wordt zal hij misschien nog wat beter springen

Nimzikki is inderdaad van Nobility Vora, ik zat niet op te letten Bloos

Anky0221

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:22

Geil zeg, zo'n hengstenfokdag

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 15:25

net gelezen op het verslag van de keuring op de site van het stamboek dat de Carpaccio in eingendom is van R. Teeuwis en veehandel J. Van Kooten. Hij zal dus ter dekking staan bij Teeuwissen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:28

petraaken schreef:
net gelezen op het verslag van de keuring op de site van het stamboek dat de Carpaccio in eingendom is van R. Teeuwis en veehandel J. Van Kooten. Hij zal dus ter dekking staan bij Teeuwissen.

Voor je het weet heb je het over Arjan Teeuwissen zeker.
De hengst zal waarschijnlijk ter dekking staan bij Reinie Tewis............. en da's een heel ander persoon.