Nrps showdag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:22

liss schreef:
Mijn vader mag zich de trotse fokker noemen van Ashwin, hengst met de mooiste draf! :)
[ [url=m/nzltSI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd en hij kan ook heerlijk los lopen O:)

MyWup

Re: Nrps showdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:29

Ja dat hij een geweldige galop had wist ik :)

Wup was er 's ochtends inderdaad

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:34

Ah vandaar, toen had ik nog les met m'n eigen (v.) Wup :) Ashwin liep inderdaad erg mooi!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:38

Leuk dat jij ook een Wup hebt, die van jou heeft hetzelfde hoofd als mijn Wup trouwens :) en net zo'n mooie donkere kleur, zag ik in je profiel.

Ik 'ken' je trouwens nog van het haflingerforum

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:49

inamulder schreef:
Hallo iedereen, als jullie het leuk vinden om meer over de hengst Formidable te lezen:
http://www.formidable-ggk-hengst.nl/

Wij zijn van plan om op korte termijn een DNA onderzoek te laten uitvoeren, ivm vererven schimmel.
Florri heeft namelijk grijze manen en staart, het kan zo maar zijn dat hij niet eens volledig schimmel is of geen schimmel vererft.
Zijn moeder, haar overige nakomelingen zijn allen donker, of bruin, geen schimmel.
Een paard met kwaliteit, is kleurloos. maw het zou niet hoeven uitmaken.
En zeg eerlijk juist door zijn prachtige uitstraling viel hij op in de ring gisteren.
Zodra er meer nieuws is over Formidable, melden wij dit op zijn website.

Prachtige hengst! Maar dit is 100% een schimmel en dat kan hij ook gewoon doorvererven hoor.
En inderdaad, een goed paard heeft geen kleur :) Ik heb liever een fijn bewegende schimmel dan een zwarte die beweegt als een naaimachine.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:52

Dees schreef:
Gefeliciteerd met de dekkingen van Formidable en Bright's Hero!
Twee hele fijne hengsten, dat is met recht een hele leuke prijs om te winnen

Ashwin is ook werkelijk een plaatje, Liss, wat heerlijk dat je vader zulke mooie dieren fokt! Doet ie goed!

Thanx

Eigenlijk dachten wij omdat we de laatste waren dat de poetskoffer, boek van Jesse of de pot met? Voor ons zou zijn.
Dus tja het schilt nogal wat. :')
Gelukkig was er een prijswinnaar die geen zin had om een dekking uit te zoeken.
Het was Zarif FortunA of Bright's Hero.

Afbeelding

Afbeelding

Als ik zo kijk misschien niet eens zo'n slechte combinatie.
Zou zelf eerder voor een hengst met meer maat en massa gaan.
Bovendien moet ik eerlijk bekennen dat ik niets weet van Bright's Hero.
Dus als je wat informatie hebt heel graag.

Met Zarif is een pony wel zeker....
Maar een e-pony is leuk maar niet echt waar mensen op zitten te wachten. Als je dan een leuk kleurtje hebt dan is het niet erg.

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:34

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:10

Eldango, ik denk dat Bright's Hero goede dingen voor je merrie zou kunnen doen. De hengst beschikt over werkelijk een fantastisch exterieur en is mooi opwaarts van bouw, zeker in zijn front. Zijn vader heeft heel veel goede nakomelingen gegeven. De hengst is nog jong, hij is nog wat jeugdig in formaat. Maar heeft zijn eerste overwinningen in de sport al op overtuigende wijze behaald.
Jouw merrie heeft veel bot maar weinig front. Ze heeft een wat platte croupe (tuigpaard achtergrond?). Ik zou niet perse een hengst met meer bot voor haar kiezen, maar wel eentje met heel veel front. Daarom denk ik dat je best nog wel eens aangenaam verrast zal zijn door het veulentje van 2017 :j Ik zal voor je duimen, dat de dekking maar goed mag lukken!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:31

Dees schreef:
Eldango, ik denk dat Bright's Hero goede dingen voor je merrie zou kunnen doen. De hengst beschikt over werkelijk een fantastisch exterieur en is mooi opwaarts van bouw, zeker in zijn front. Zijn vader heeft heel veel goede nakomelingen gegeven. De hengst is nog jong, hij is nog wat jeugdig in formaat. Maar heeft zijn eerste overwinningen in de sport al op overtuigende wijze behaald.
Jouw merrie heeft veel bot maar weinig front. Ze heeft een wat platte croupe (tuigpaard achtergrond?). Ik zou niet perse een hengst met meer bot voor haar kiezen, maar wel eentje met heel veel front. Daarom denk ik dat je best nog wel eens aangenaam verrast zal zijn door het veulentje van 2017 :j Ik zal voor je duimen, dat de dekking maar goed mag lukken!

Waarschijnlijk heb je gelijk.
Met massa en maat bedoelde ik ook meer zoals Aswin.

Welke klasse loopt hij?

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:03

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:24

Cayenne schreef:
inamulder schreef:
Hallo iedereen, als jullie het leuk vinden om meer over de hengst Formidable te lezen:
http://www.formidable-ggk-hengst.nl/

Wij zijn van plan om op korte termijn een DNA onderzoek te laten uitvoeren, ivm vererven schimmel.
Florri heeft namelijk grijze manen en staart, het kan zo maar zijn dat hij niet eens volledig schimmel is of geen schimmel vererft.
Zijn moeder, haar overige nakomelingen zijn allen donker, of bruin, geen schimmel.
Een paard met kwaliteit, is kleurloos. maw het zou niet hoeven uitmaken.
En zeg eerlijk juist door zijn prachtige uitstraling viel hij op in de ring gisteren.
Zodra er meer nieuws is over Formidable, melden wij dit op zijn website.

Prachtige hengst! Maar dit is 100% een schimmel en dat kan hij ook gewoon doorvererven hoor.
En inderdaad, een goed paard heeft geen kleur :) Ik heb liever een fijn bewegende schimmel dan een zwarte die beweegt als een naaimachine.

Reuze handig! Kan die zijn eigen deken repareren, slowfeeders maken en als die nog tijd over heeft misschien wel je sokken stoppen.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:45

:') :=

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:52

Was een erg leuke dag. En zelfs nog positief verrast dat een nrps hengst mijn duidelijke keuze voor als ik ooit ga dekken nog aan het wankelen heeft gebracht. Ik vond guidam's willow the second echt een heel fijn paard om te zien

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:52

lailapri schreef:
Reuze handig! Kan die zijn eigen deken repareren, slowfeeders maken en als die nog tijd over heeft misschien wel je sokken stoppen.

Een gaten trappende maaimachine die ook nog kan naaien.
Waar zijn die te koop. :+

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:58

Wat heb ik soms tenenknijpend zitten kijken naar de houding en zit van sommige amazones... -O-

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:00

Eldango, Niks te danken!!! :D :D :D Dat was ik, idd geen dekking begon nog wel te twijffelen hoor, maar hebben al iets anders op het oog, dus de deken was ook goed.

Polleman, proficiat ook met de dekking, had ik geweten dat je er ook was, hadden we even kunnen kletsen! Sunrise oke??

En nog iemand met een dekking vlgs mij, proficiat ook!!

Joki, helemaal met je eens, super relaxed op veewagen en opzadelen enz. Onze merrie is er nu drachtig van en hengstenhouder Peeters is ook een fijn adres, ondanks dat het voor ons 2 1/2 uur rijden heen was om snel sperma te halen.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:03

chanelle14 schreef:
Gefeliciteerd liss, vond het een erg aansprekend dier!

Mijn foto's staan er allemaal op: https://www.facebook.com/chanelart/

Ik heb via fb je een pb gestuurd voor een foto

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:27

jobamara schreef:
Eldango, Niks te danken!!! :D :D :D Dat was ik, idd geen dekking begon nog wel te twijffelen hoor, maar hebben al iets anders op het oog, dus de deken was ook goed.

Polleman, proficiat ook met de dekking, had ik geweten dat je er ook was, hadden we even kunnen kletsen! Sunrise oke??

En nog iemand met een dekking vlgs mij, proficiat ook!!

Joki, helemaal met je eens, super relaxed op veewagen en opzadelen enz. Onze merrie is er nu drachtig van en hengstenhouder Peeters is ook een fijn adres, ondanks dat het voor ons 2 1/2 uur rijden heen was om snel sperma te halen.

Had heel graag de dekking van Formidable of Roman gehad...
Maar misschien moet ik nog blijer zijn dat het die niet zijn geworden. :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:38

jobamara schreef:

Ik ben erg benieuwd naar jouw veulen straks

Alleen dat het een schimmel is, blijft een jammer puntje want ik heb dan een behoorlijke kans op een schimmel en ik vind elke kleur prima behalve een schimmel

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 19:51

Roman viel mij gister erg tegen heb hem wel eens beter gezien.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:09

sandra8 schreef:
Roman viel mij gister erg tegen heb hem wel eens beter gezien.

Dat bedoelde ik ook met de houding en zit maar ook hoe sommige de teugelhulpen doorgeven. Kreeg er de kriebels van..

Onregelmatig met beide handen inwerken. ook wel zagen genoemd

Het blijven natuurlijk dieren en het is niet makkelijk om goed te rijden.
Over de spanning maar te zwijgen :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:12

Ik kon wel janken van de handhouding van de meeste ruiters ja. :x
Die hadden als ze zo bij mij in de baan reden een 4 gehad daarvoor..echt te triest voor woorden...

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:30

petraaken wat leuk dat je gefilmd hebt ben benieuwd.

jobamara wat leuk dat je er ook was en jammer dat ik het niet wist was inderdaad gezellig geweest.
Sunrise gaat goed groeit goed.

Wat jammer dat wup smorgens was waren bewust later gekomen omdat op programma stond dat hij half 5 moest.
Anders waren we wel smorgens gekomen
Hadden we de 2 hengsten kunnen zien waar we nakomelingen van hebben (Wup/Spielberg).
Maar mischien kommen we er nog materiaal van tegen.

Roman viel mij ook wat tegen vergeleken met vorige jaar. En vond het jammer dat ze hem niet aan de hand getoond hebben.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 12:19

Ja idd jammer. Ook netto was er niet en sambezi ook niet. Toch jammer mensen komen toch voor het programma.
Verder gelukkig genoten en fijne andere hengsten gezien.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:57

Roman Lifestyle viel mij exterieurmatig tegen. Op het gebied van ruglijn/lendenpartij kan hij niet ontkennen dat hij een zoon van Rothspon is. Door zijn ruglijn/lendenpartij zal ik deze hengst niet gebruiken op mijn huidige merries.

Formidable vond ik onder het zadel eigenlijk tegenvallen.

Al waren er veel hengsten die nogal last hadden van spanning waardoor ze zich niet goed toonden. Zowel aan de hand als onder het zadel.