Dressuurhengst voor voorl. Keur PROK merrie van Jazz

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:12

Abercrombie schreef:
Ik weet niet of die al genoemd was maar Bon Bravour? Geen Jazz.

Die is toch niet beschikbaar? Staat bij Anky in training.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:14

Als ik het goed heb is Bon Bravour niet beschikbaar omdat hij chemisch gecastreerd is voor de sport (staat in training bij Anky).

Quir

Re: Dressuurhengst voor voorl. Keur PROK merrie van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 16:16

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:27

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 16:31

Dank je!

Zonde, maar dan valt hij dus ook sowieso af. :)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:38

Ik heb er niet veel verstand van verder, maar is Eye Catcher niet iets? Niet Jazz vrij, maar die zit pas in de 3e generatie. Ik heb hem vorig jaar gezien op het NK dressuur en vond hem wel aansprekend en publiek reageerde er ook enthousiast op.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:36

Wellicht als je echt de galop wilt verbeteren is Negro wat? bewezen vererver..

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:50

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 17:53

Ben heel benieuwd wat t veulen gaat doen, hengst waar ze drachtig van is is een zoon van Negro. Denk dat Negro/ferro bloed haar heel goed kan passen!

Bij van olst was ik inderdaad ook aan t kijken. Hoor hele wisselende verhalen qua karakter, vind dat lastig. Maar denk dat het bloed wel een goede combinatie is met mijn merrie! Zeker t ferro/negro bloed.

rollback

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:56

Fürstenball vind ik een erg aansprekende hengst met veel kwaliteit

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:57

Quir schreef:
Ben heel benieuwd wat t veulen gaat doen, hengst waar ze drachtig van is is een zoon van Negro. Denk dat Negro/ferro bloed haar heel goed kan passen!

Bij van olst was ik inderdaad ook aan t kijken. Hoor hele wisselende verhalen qua karakter, vind dat lastig. Maar denk dat het bloed wel een goede combinatie is met mijn merrie! Zeker t ferro/negro bloed.

Ik heb een jonkie vorig jaar gekocht van Lord Leatherdale, en nog nooit zo'n fijn nuchter paard gehad. Ik hoor dat van meer nakomelingen van LL

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:02

Quir schreef:
Dank je!

Sorry dat wist ik ook niet. Wel dat hij bij Anky is. Als ze chemisch gecastreerd zijn kunnen ze dat dan nog terug draaien?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:15

Abercrombie schreef:
Quir schreef:
Dank je!

Sorry dat wist ik ook niet. Wel dat hij bij Anky is. Als ze chemisch gecastreerd zijn kunnen ze dat dan nog terug draaien?

Je moet het herhalen maar ze zijn niet altijd weer vruchtbaar als je het niet meer herhaald.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:18

Houston heeft op mijn brave merrie met Uniform bloed heel verkeerd uitgepakt kwa karakter. Paard zat zichzelf in de weg.
Terugfok op Uniform via Junior daarentegen is een heel fijn, eerlijk en mooi paard geworden. Hooguit een tikje brutaal en een binnnenvetter.
Uniforms zijn vask redelijk kwalijknemend en laatbloeiers. Maar als je ze tijd geeft en niet beledigd dan valt er ook niet kwalijk te nemen en zijn het hele harde werkers.

Ik zou zelf met jouw merrie richting ouder Duits bloed denken met lange halsen en mooie frontjes. Dat achterbeen zit heus wel goed.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:45

High Five U.S gezien bij van Uytert.

Charmeur x Negro.

Fokadvies kwpn: Kan maat formaat en houding toevoegen. Merries moeten over voldoende bloed beschikken.

Ik kan dat niet inschatten van jouw paard.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 10:59

Ik denk niet dat ze over voldoende bloed beschikt, het is in ieder geval geen bloederig paard. Heeft bot en massa genoeg. Maat voor mij ook en veel groter hoeft ook niet.

Uytert zegt dat United of Ferdeaux wel goed zouden kunnen passen bij haar.

Sizzle, ik ga ook zeker geen Houston gebruiken. Ze is nauw verwant aan Houston. Oma is de overgroot moeder van Houston (Nienke). Dus uit dezelfde moederlijn, net als Dark President en Fellini. Desondanks is t een paard met een heel fijn karakter en dat wil ik ook graag terug zien in t veulen. Nu is veel natuurlijk ook afhankelijk van opvoeding.

Ik zou in ieder geval niet terug willen fokken op uniform, net zoals liever ook niet op jazz. Duits bloed spreekt me zeker wel heel erg aan, maar wil wel graag volledig KWPN papier bij t veulen.

Fürstenball ga ik even op zoeken.

Zou Gunner of Daily Daimond wat kunnen zijn?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:00

United geeft geen slechte karakters, wel goede bewegers en mooie paarden. Enige minpunt dat ik vaak zie terugkomen is dat ze wat souplesse in de rug missen, of daar toch graag wat drama rond maken. Dus kwestie van te zien of jouw merrie nuchter is en dat niet gaat bevestigen, maar dat heb ik tot nu toe nergens gelezen?

Moet mee bevestigen dat onze Everdale-nakomeling het meest nuchtere en brave veulen is dat we ooit gehad hebben in ieder geval. Dus dat lijkt inderdaad te kloppen.

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:48

Quir schreef:
Ik denk niet dat ze over voldoende bloed beschikt, het is in ieder geval geen bloederig paard. Heeft bot en massa genoeg. Maat voor mij ook en veel groter hoeft ook niet.

Uytert zegt dat United of Ferdeaux wel goed zouden kunnen passen bij haar.

Sizzle, ik ga ook zeker geen Houston gebruiken. Ze is nauw verwant aan Houston. Oma is de overgroot moeder van Houston (Nienke). Dus uit dezelfde moederlijn, net als Dark President en Fellini. Desondanks is t een paard met een heel fijn karakter en dat wil ik ook graag terug zien in t veulen. Nu is veel natuurlijk ook afhankelijk van opvoeding.

Ik zou in ieder geval niet terug willen fokken op uniform, net zoals liever ook niet op jazz. Duits bloed spreekt me zeker wel heel erg aan, maar wil wel graag volledig KWPN papier bij t veulen.

Fürstenball ga ik even op zoeken.

Zou Gunner of Daily Daimond wat kunnen zijn?

Als je merrie een goed snel achterbeen heeft, zou Gunner wel kunnen denk ik. Vooral ook omdat je galop wil verbeteren en een fijn karakter wil houden. Maar waarom niet naar rechtstreeks naar Belissimo M ?

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:01

Al een keuze gemaakt? :)

Zo niet, wat staat er nog op het lijstje?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 12:22

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, vind t onwijs lastig.

Was eigenlijk eruit dat ik voor Rousseau zou gaan, maar merrie werd eerder ook niet drachtig van diepvries (verschillende hengsten). Dus dat ga ik nu niet doen/proberen, zeker omdat ze pas half mei uitgerekend is.

Nu op mijn lijstje staan nog:
Daily Daimond
Ferdeaux
All at once
United

En zit ook te denken aan negro bloed, chippendale/everdale/of een van die andere "Dales". Even afwachten wat t veulentje nu doet, dat is ook met Negro bloed.

Ik zit ook nog steeds met florencio, maar wordt mij van meerdere kanten afgeraden dus denk niet dat ik dat moet doen.

Heb nog 2 maanden ongeveer, maar jeetje de keuze is reuze!

Helaas lig ik nu alweer 2 weken in t ziekenhuis, dus ook hengstenshows gemist waar ik graag heen wilde. Dat vind ik wel heel jammer, maar is niet anders.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:25

Ik denk dat Daily Diamond de meeste souplesse toe kan voegen van jouw lijstje..en dan heb je ook vrij bloed.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:40

Toto Jr. toch geen optie meer? Ik denk nog steeds dat die veel kan toevoegen aan je merrie!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 17:59

Oh jawel, die staat er zeker nog wel bij! Vergeten bij te schrijven straks. Denk dat hij ook wel goed zal doen voor deze merrie.

Denk dat Daily Diamond ook goed de galop zou kunnen verbeteren. Zag straks alleen een video en daar vond ik m tegen vallen... Wil m graag in real life eens zien. Het nieuwe bloed vind ik wel interessant. Heeft hij dit jaar al veulens? Of worden de eerste volgend jaar geboren?

Ferdeaux spreekt me ook nog steeds heel erg aan en United ook, of Bordeaux maar die vind ik te duur. Dan ga ik liever voor vader of voor zijn zoon...

Ben ook heel benieuwd naar de jonge hengsten nu in t verrichtingsonderzoek. Misschien dat daar straks nog een interessante uit komt... Hengst die me in de eerste bezichtiging erg aansprak is er helaas uit gegaan, maar geloof nu wel in Duitsland ggk.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:35

Quir schreef:
Denk dat Daily Diamond ook goed de galop zou kunnen verbeteren. Zag straks alleen een video en daar vond ik m tegen vallen... Wil m graag in real life eens zien. Het nieuwe bloed vind ik wel interessant. Heeft hij dit jaar al veulens? Of worden de eerste volgend jaar geboren?

Ik ben wel eens bij Witte geweest toen Daily werd gereden. Hij kan echt super fijn galopperen! Misschien niet de grootste loper, maar wel heel modern en correct!

Hisjebillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:08

All at Once is vorig jaar inderdaad wel aangemeld voor het verrichtingsonderzoek, maar ze hebben hem terug getrokken. Reden hiervoor was dat hij ook goed gekeurd is bij het Westfaalse stamboek en in dat contract stond dat hij vers sperma moest leveren en dat viel niet te combineren met het verrichtingsonderzoek.

Heb zelf een twee jarige merrie van All at once x Furst Heinrich, dus probeer een beetje op de hoogte van All at once te blijven.
Heb hem in december bij een bedrijfsbezoek bij Stal Laarakkers weer aan het werk gezien en vond dat hij enorm veel progressie had getoond ten opzichte van de hengstencompetitie 2014/2015. Sjak en Vai waren ook heel positief over de hengst!!
Ze gaven alleen wel aan dat hij het beste past bij een rustige merrie, want het is een hele scherpe hengst (maar op stal de grootste knuffelkont). Als de hengst zich zo blijft door ontwikkelen willen ze proberen om hem te selecteren voor het WK jonge dressuurpaarden, dus ik ben benieuwd!