Een tweede kans gekregen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 13:00

eestheer schreef:
Ik snap niet zo goed of je haar nou als veulen hebt verkocht en weer terug heb gekocht of dat er iets anders aan de hand is?

Ik heb haar als veulen gekocht en ze is gewoon gebleven.
Ze is een aantal dagen, na de overlijdens datum van mijn vorige paard, geboren.
Voor mijn gevoel is ze in haar herboren, ze is namelijk precies hetzelfde in karakter en gedrag.

eestheer

Re: Een tweede kans gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:33

Vervelend dat je je vorige paard bent verloren. Maar wel heel fijn dat je haar op deze manier een beetje terugkrijgt :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 13:42

Dank je wel Esther

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:11

Hoe gaat het nu met jullie??

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 12:27

Het gaat heel goed.
Ze staat lekker 24/7 in de wei en als ik de wei oploop, dan hinnikt ze naar me.
Ze is zo lief haha, ze heeft al heel wat vriendjes gemaakt met de grote paarden.

Ik ben 2,5 week geleden geopereerd, dus ik kan nog niet zo vaak gaan. Ben wel op haar verjaardag geweest, toen heeft mijn zusje haar uit de wei gehaald en heeft ze een stukje wortel gegeten.

Volgende week ga ik weer bij der kijken, ze houden me gelukkig op de hoogte

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:23

Wat fijn dat het zo goed gaat!
En nog gefeliciteerd met haar verjaardag :D

En jij een heel voorspoedig herstel toegewenst!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 15:23

Dank je wel :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 18:51

Ik dacht, misschien weer eens tijd voor een update.

Het gaat nog steeds super, ze geniet van al het gekroel en de weide.
Morgen komt de hoefsmid voor het eerst bij haar langs. Hij kwam ook altijd bij mijn andere meisje, dus dat durfde ik wel aan. We nemen rustig de tijd en dan kijken we of het überhaupt nodig is.
Voetjes geven doet ze gewoon netjes, dus ik voorzie geen problemen.

Helaas gaat het groeien van het gras iets te langzaam, dus ze gaan er binnenkort in de avonden vanaf. Ze blijven nog wel overdag op de weide, maar 's avonds gaan ze de paddocks weer in, met hooi/kuil. Ben benieuwd hoe het dit keer zal verlopen.

Ik ga ook beginnen met het wandelen en grondwerken. Ik wil natural horsmanship met haar gaan doen en dan in de richting van parelli. Ik zoek hier een goede instructrice voor, zodat ik het meteen goed aanpak. Ik denk dat het ook goed is, om onze band nog sterker te maken. Ik heb er in elk geval veel zin in en ben heel benieuwd hoe ze dit gaat oppakken allemaal.

Hebben we voor de komende 4 jaar nog genoeg leuke dingen te doen haha

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 12:11

Nou de hoefsmid is geweest, moesten een stukje af, dus dat heeft hij gelijk gedaan.

Ze liep weer braaf mee uit de weide en gaf ook netjes haar voetje. Tot ze hem al weer snel wilde neerzetten en ze dit nog even niet mocht. Ze bleef maar draaien en wilde op een gegeven moment haar voet niet meer geven. We hebben de praam gebruikt en hierna ging het veel beter. Ze bleef weer staan en op een enkel keer proberen na, was het heel snel gebeurt.
Helaas tijdens het tegen werken, heeft ze langs een schroef gelopen. Dit bloeide een klein beetje, dus even goed in de gaten houden. Ze was blij dat ze weer terug de wei in mocht, bij haar vriendjes.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:32

Jammer dat het bij de hoefsmid niet helemaal naar wens ging, maar dat komt vast wel weer goed!
Toevallig bij ons gister de hoefsmid geweest. De drie veulens voor het eerst. Voordeel is dat dit shets zijn, dus die pak je bij kop en staarten dan is het zo gedaan }>

Als je met haar gaat wandelen, misschien een idee om met een ander (volwassen) paard en begeleider mee te gaan?! Stelt haar misschien best op haar gemak?!

Verders uiteraard fijn te lezen dat het zo goed gaat!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 19:42

Shet lijken me idd ook makkelijker haha

Was idd van plan, om een stalgenoot met paard mee te vragen. In elk geval voor de eerste keren. Daarna ook alleen wennen, zodat ze niet alleen maar braaf meegaat, als er een ander paard bij is.

Ik merkte wel, de vorige keer dat ik haar uit de wei haalde, wilde ze alleen maar terug. De keer dat mijn zusje haar pakte, wilde ze ook snel weer terug. Nu was dit niet het geval, ze bleef ten alle tijde naast me en respecteerde mijn ruimte. Dus oefening baart kunst en geeft haar meer het vertrouwen, om op mij te vertrouwen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:47

Vergis je niet.... }> Die kleine dingen kunnen verdomd sterk (en eigenwijs) zijn... :') En als je dan door een paard van 180 meegesleurd wordt, is dat heeeeel logisch. Maar door eentje van even boven de 90 cm.......

Helemaal goed! Is wel ideaal als ze ook alleen mee het terrein af kunnen!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:54

Nee zal me niet vergissen, ik geloof je direct.
Denk wel dat mensen raar opkijken, als je achter een kleintje van 90 cm hangt haha, dat verwacht je niet

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 08:31

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:56

Nou, ik mag weer opzoek naar een nieuwe stalling.
Per 1 oktober is het contract opgezegd, dus ik hoop snel iets te vinden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 06:06

marion82 schreef:
Nou, ik mag weer opzoek naar een nieuwe stalling.
Per 1 oktober is het contract opgezegd, dus ik hoop snel iets te vinden.

Oei dat is minder, of heb je zelf opgezegd?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 06:42

Nee dat hebben zij gedaan.

Na mij, zijn er in de zomer nog een aantal paarden bijgekomen. Nu staan ze in de avonden op de paddock en hebben zelfs alles in 1 paddock gezet. Ik heb direct aangegeven dat ik dat veel te druk vond en dat ik dus rustig voor iets anders zou gaan kijken. Toen besloot ze het per 1 oktober op te zeggen. Uiteraard speelt er nog iets meer mee, maar dat zet ik niet hier neer, dat mag in een pb.

Dus nu op zoek naar iets anders. Opfok neemt niet meer aan, ivm dat ze bijna naar binnen gaan. Niet mijn voorkeur, maar je moet toch iets. Had wel iets gevonden, maar dat lijkt me te mooi om waar te zijn. Ik had het gevoel, dat mensen op eieren liepen en dat vind ik niet prettig. Ze mag eventueel in mei wel bij verboon de opfok in, dus ik moet iets hebben om zo ie zo die tijd te overbruggen.

Ik heb deze ochtend ook nog even contact met mijn vorige staleigenaresse. Kon ik altijd goed mee praten en misschien weet zij nog iets of valt er iets te regelen bij hun op stal. Dat is 10 minuten van mijn huis vandaan en dan kan ik wel elke dag gaan.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:38

Zoek dan ook gelijk een andere hoefsmid, eentje die geen praam gebruikt....
Op het NH forum kun je veel info vinden over Parelli en mensen die daar les in geven.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 16:43

Ze gaat toch naar de stal, die misschien te mooi lijkt.
We hebben een jaar contract afgesproken en voor nu ga ik dat gewoon proberen. Hier komt ze ook 24/7 buiten, in zomer en winter en bijgevoerd zodra dit nodig is.
Zij hebben ook een hoefsmid, die wel met jonge dieren kan omgaan, dus die gaat ook Lucy doen.

Ze zijn ook erg gericht op NH en daar ben ik zelf met haar ook aan begonnen, dus dit sluit goed aan.