Videokanaal gelderse hengst ZEP (†1996) (incl nakomelingen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:09

Whaa die bazuin en cabochon!!! Stoere beesten. Ik hoop dat de mijne ook zon stoere bonk word. Ze is nu 2,5, en sinds de kerst zeker 3cm gegroeid. Maar wat een verschil al!!

Hierbij mijn saron X Zep!
Afbeelding

Afbeelding

NatasjavE

Re: Videokanaal gelderse hengst ZEP (†1996) (incl nakomelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:10

Daar zie je heel veel van Zep in.
Ga je er mee naar de stamboekopname?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:25

Is wel de bedoeling ja :) ze heeft nu 1x een singeltje om gehad. Als het beter weer word gaan we verder!

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 12:47

blijdatikrij schreef:
Diktrom wat ontzettend leuk dat je die filmpjes geplaatst hebt!
Zat gisteren wat te surfen en kwam op minou 's facebook en zag daar een linkje staan naar je youtube kanaal.Heerlijke filmpjes! Wat een tank van een hengst he. Zie zoveel gelijkenissen met mijn oude merrie

Merrie Marcolien heb ik nog steeds(wordt dit jaar 21)
Kon haar jaren niet drachtig krijgen, maar uiteindelijk toch een prachtige zoon gegeven met natuursprong.
En hij heeft precies het karakter van zijn moeder. Heerlijk betrouwbaar(maar geen dooie!)

Nou wat ontzettend leuk om wat van je te horen en dat je het gevonden hebt. jammer dat je niet meer paarden uit haar hebt kunnen fokken :( maar gelukkig nog eentje. Rijd je hem zelf? en welke vader heeft hij?

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 12:49

GJ9 schreef:
NatasjavE schreef:
Nou inderdaad GJ.

Waar is het mis gegaan |( |( |(

ermelo

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 12:52

Killian1 schreef:
Wat leuk een topic over "good-old" Zep!

Heb een paar keer mogen rijden op dat machtige dier! Leuk om de filmpjes van toen weer eens te zien. Ilex ken ik ook nog wel ja, stoer dat ie was!

Hoi hoe is het met kilian? Zag een poos geleden dat Killian is behandeld door Marjolein. Dat is wel grappig haar ken ik weer van de ZR. Heb je nu een nieuw paard waar je op rijdt?

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 12:55

Vliendertje schreef:
Whaa die bazuin en cabochon!!! Stoere beesten. Ik hoop dat de mijne ook zon stoere bonk word. Ze is nu 2,5, en sinds de kerst zeker 3cm gegroeid. Maar wat een verschil al!!

[ [url=m/xugAy1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OmEWzF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paardje hoor en een goed achterbeen erin zo te zien. Hoe oud is ze nu, of heb ik niet op zitten letten en heb je dat al geschreven?

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 12:58

diktrom schreef:
[ Afbeelding ]

Cabochon x Zep x Acer xx

Was vergeten te vermelden dat hij in 2013 ster is verklaard bij de rijpaarden met 80 punten voor beweging!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:01

diktrom schreef:
Vliendertje schreef:

[ [url=m/xugAy1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OmEWzF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paardje hoor en een goed achterbeen erin zo te zien. Hoe oud is ze nu, of heb ik niet op zitten letten en heb je dat al geschreven?

Thnx, foto is niet heel spectaculair zo in de sneeuw. Ze heeft een zeer goed achterbeen! Ze is van 2012.
Er staan wel filmpjes in mijn profiel. Ook geen super kwaliteit maar geeft wel een indruk.
Ik ben heel blij met haar, top karakter!

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:21

Ha Diktrom :)
Heb Marcolien nu ruim 18 jaar en geen dag spijt. Klim soms nog op dr om ff rondje in bak te stappen( zonder zadel , maar nu wel met hoofdstel want ze is nog fris zat haha). Hoop dat ze nog lang van haar oude dag mag genieten hier thuis.

Thorshammer staat in het ihw stamboek. Van hengst Test. 1x dekken en drachtig op haar 16e. Na alle pogingen bij van Vliet, van Bommel en DAP bodegraven ten spijt. Moest denk ik zo zijn.
Ja hij blijft en ik rijd hem zelf. Nu goed zadelmak en rijd hem rustig verder. Hij voelt net zoals de merrie, alleen soepeler en wat compacter.

vond die filmpjes echt zo leuk van jullie op Zep :D

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 13:42

blijdatikrij schreef:
Ha Diktrom :)
Heb Marcolien nu ruim 18 jaar en geen dag spijt. Klim soms nog op dr om ff rondje in bak te stappen( zonder zadel , maar nu wel met hoofdstel want ze is nog fris zat haha). Hoop dat ze nog lang van haar oude dag mag genieten hier thuis.

Thorshammer staat in het ihw stamboek. Van hengst Test. 1x dekken en drachtig op haar 16e. Na alle pogingen bij van Vliet, van Bommel en DAP bodegraven ten spijt. Moest denk ik zo zijn.
Ja hij blijft en ik rijd hem zelf. Nu goed zadelmak en rijd hem rustig verder. Hij voelt net zoals de merrie, alleen soepeler en wat compacter.

vond die filmpjes echt zo leuk van jullie op Zep :D

hartstikke leuk om te horen dat het zo goed gaat met Marcolien en haar zoon en dat je er zoveel plezier aan beleeft. En bedankt voor het compliment over de filmpjes. Ik vind het ook leuk om dit te delen met Zep fans!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:54

Wat ontzettend gaaf om al het beeldmateriaal te mogen zien en dat er nog mensen zijn die dit online zetten, dat is toch geweldig <3 _/-\o_

Ons veulen van Vitens ( Parcival x Zep) uit een Elegant moeder had ook al zulke grote oren :

Afbeelding

Is gelukkig nu op bijna 2jarige leeftijd mooi bijgetrokken :

Afbeelding

Leuk zo om ook de nakomelingen allemaal een beetje te kunnen volgen :j

miranda83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:11

Wat leuk om al die nakomelingen van zep tegen te komen. Dit is de mijne vader is zep/moeder is arinda.
Afbeelding
Afbeelding

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:16

miranda83 schreef:
Wat leuk om al die nakomelingen van zep tegen te komen. Dit is de mijne vader is zep/moeder is arinda.
[ [url=m/91t8zu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2w2Eu8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is de naam van jouw paard? Mijn merrie komt uit een merrie met dezelfde afstamming als jouw paard

miranda83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:17

annelieke92 schreef:
miranda83 schreef:

Wat is de naam van jouw paard? Mijn merrie komt uit een merrie met dezelfde afstamming als jouw paard

Hey wat leuk dat die van jou de zelfde afstammelingen heeft. Die van heet important.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:33

miranda83 schreef:
Hey wat leuk dat die van jou de zelfde afstammelingen heeft. Die van heet important.

Wat leuk het is inderdaad een volle broer van de moeder van mijn paard. Moet vast een geweldig dier zijn ;)
Hij heeft ook wel een blik die ik herken bij mijn merrie

miranda83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:18

annelieke92 schreef:
miranda83 schreef:

Wat leuk het is inderdaad een volle broer van de moeder van mijn paard. Moet vast een geweldig dier zijn ;)
het is idd een geweldig dier. Wel eentje die een eigen wil heeft soms

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 12:49

annelieke92 schreef:
miranda83 schreef:

Wat ontzettend leuk dat "familie" op deze manier elkaar vind!!

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 12:50

Cheytjuh schreef:
Wat ontzettend gaaf om al het beeldmateriaal te mogen zien en dat er nog mensen zijn die dit online zetten, dat is toch geweldig <3 _/-\o_

Ons veulen van Vitens ( Parcival x Zep) uit een Elegant moeder had ook al zulke grote oren :

[ Afbeelding ]

Is gelukkig nu op bijna 2jarige leeftijd mooi bijgetrokken :

[ Afbeelding ]

Leuk zo om ook de nakomelingen allemaal een beetje te kunnen volgen :j

Prachtig veulen zeg!!! ben benieuwd wat ze straks bij de stamboekopnames gaat doen. Ik hoop althans dat je haar daarvoor aanbied, echt een plaatje.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 12:52

miranda83 schreef:

Weer een echt zeppie aan die oren te zien :j maar ook de oogopslag en de neus zijn heel typerend. Hoe oud is hij/zij nu?

miranda83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:23

diktrom schreef:
miranda83 schreef:

Weer een echt zeppie aan die oren te zien :j maar ook de oogopslag en de neus zijn heel typerend. Hoe oud is hij/zij nu?

Hij is 25 jaar oud. Ik vond hem ook veel lijken op zijn vader toen ik de filmpjes zag

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 20:16

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:24

Die rechtse is gaaf! Neem aan dat dat de Cabochon is?

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 20:35

Klopt idd de rechtse is de cabochon. Enne echt niet gephotoshopt!!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:24

:-) perfecte timing!