klein koudbloed paard gezocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: klein koudbloed paard gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 20:39

Inderdaad, dankjewel voor de uitleg! Ik zal even zoeken Tanja

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:50

horsies5 schreef:
Ahhh bedankt voor het uitleggen.. ik had de travare in mijn hoofd en vond die nou niet echt passen bij wat de TE zoekt.. maar de brukhast is dat wellicht wel dan :)
Ik zag echter dat westefriesedijk genoemd werd, maar zij hadden geloof ik het travare type

Dat is idd momenteel de enige stal die ze momenteel naar Nederland haalt. Echter hebben ze al wel van beide types paarden naar Nederland gehaald :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:51

Dales pony. Zul je denk ik ook wel moeten importeren.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:52

tinker zal zeker al genoemd zijn denk maar toch..
raad tinkers zeker aan, zeker als je een wat rijtypischer tinker neemt want die hebben vaak wat minder behang. er zijn trouwens ook genoeg tinkers die nergens last van ondanks hun sokken.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 20:56

Oh de dalespony is zeker ook heel mooi ja! En de tinker, ja dat blijft een optie.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:06

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 21:10

Wauw die is leuk! Alleen die prijs... -O-

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:12

Staan er ook wel op voor minder ging om het ras ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 21:14

Ik ken de website inderdaad wel ja. Helaas staat bijvoorbeeld de Noord Zweed er niet op.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:14

Freiberger?

Erg koel karakter, en zeer sterke beestjes. Valt veel mee te bereiken :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 21:18

Freiberger spreken me niet echt aan, waarschijnlijk omdat ze niet echt stevig/breed zijn.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:21

Wel norikers , knabstruppers en kaltbluten

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:21

Merens :3 super ras~!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:05

zanakuzies schreef:
Merens :3 super ras~!

Sluit ik me helemaal bij aan.
Voor foto's zie mijn topic link onder mijn naam: "De merens Polie en Hercule voor het eerst op BOKT".

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:11

Waarom staar je je blind op een ras, ook binnen een ras verschillen de paarden heel erg, ligt aan hun karakter, opleiding etc.

Ik zou eens bij wat paarden kijken die je leuk lijken, dan kom je vanzelf een maatje tegen wat je helemaal aanspreekt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 10:16

Mijn god hey! Voor de laatste keer, ik staar me helemaal nergens blind op. Ik ben gewoon geïnteresseerd in paardenrassen die ik nog niet ken.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:06

Ik heb een Belgisch trekpaard gehad, 1.55 groot en lekker zwaar. Heb m op zn 4de gekocht en hij was echt heel braaf onder het zadel en voor de kar. Ik ben echt verliefd op die dikbillen.
verzorg er nu eentje van 1.65 en ook dat is een braaf dier. Enige "nadeel" aan koudbloeden is vaak die sterke eigen mening. als je een goede band hebt is dat geen probleem, maar als jij en je trekpaard niet op 1 lijn zitten kan het knap lastig worden om iets gedaan te krijgen van ze. En als ze eenmaal weten dat ze veel sterker zijn dan jou is het soms ook een beetje spannend. Ik hou daar wel van, een paard dat ook wat wil en meedenkt, dus t is maar wat je een nadeel noemt.

Alleen dat sprongetje wordt misschien beetje moeilijk, mja beetje trekpaard kan wel ergens overheen/ doorheen stappen, ik heb nooit problemen gehad met m in het bos terwijl zowel hij als ik niet kunnen springen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 14:09

Dat klopt, hele leuke dieren. Helaas hebben ze wel wat meer behang en snel last van de benen. Toch bedankt voor de suggestie!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:11

_black_rose_ schreef:
En als ze eenmaal weten dat ze veel sterker zijn dan jou is het soms ook een beetje spannend.

Daarom moet je ze nooit laten praten met een kleine pony. De groten snappen dat niet uit zichzelf. Alleen de kleintjes en die hoeven die wijsheid niet te delen :P

_black_rose_ schreef:
Alleen dat sprongetje wordt misschien beetje moeilijk, mja beetje trekpaard kan wel ergens overheen/ doorheen stappen, ik heb nooit problemen gehad met m in het bos terwijl zowel hij als ik niet kunnen springen.

"Springen" kunnnen ze vaak wel maar is niet al te best voor de gewrichten. Maar zoals je inderdaad zegt de meeste gaan er gewoon doorheen of banen zich er een weg langs. Dat zien wij ook met onze jaarling. Alle KWPNers lopen op stronken, bosjes en brandnetels heen. Onze Bretonse dame gaat er gewoon recht door heen :')

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:12

http://zeldzamerassen.nl/het-groninger- ... ger-paard/

Misschien is een kleine groninger wat. Wel geen koudbloed, maar ze hebben wel een lekkere stevige bouw, weinig behang en ze zijn vaak erg braaf. Ze lopen bijvoorbeeld ook vaak voor de kar.
Daarnaast kunnen ze ook prima een sprongetje maken.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 14:21

Dankjewel voor de tips iedereen! Het liefst toch echt een koudbloed hihi... ze hebben gewoon iets speciaals.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:43

lizy29 schreef:
Om toch even terug te komen op de mok. Het is toch wel iets wat erg ras en zelfs paard gebonden is. Zo staat onze Breton hele dagen in de blub (ja ze geniet er echt van) en heeft nergens last van tewijl onze 2 KWPN-ers regelmatig mokplekjes hebben.

nou hier een trekpaard familie oma, moeder van de zusjes evy en vera en kleindochter pasja

moeder had matig mok, evy verschrikkelijk veel, vera bijna niet en pasja ook bijna niet
en ze staan gewoon in de wei en stal alles het zelfde de ene wel en de andere niet waar het in zit...aanleg
de shetten ook een niet en de ander wel en die zijn sokloos

ik begrijp je voorliefde hoor!

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:49

Wat leuk dat je aan het kijken bent voor een paard!

Het is misschien zonde maar je kunt ook (een deel) van de sokken gewoon afknippen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:53

_black_rose_ schreef:

luister een heel parcour springen of een sprongetje daar zit verschil in en meestal gaat het best( bij ons dan respt 20 jaar 15 jaar en 11 en 5 jaar zijn de dames hier!) en ze vinden het nog leuk ook al springen we niet vaak en altijd laag 60 tot 80 cm

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:06

horsies5 schreef:
Nordsvensk schreef:

De noordzweden bestaan uit 2 types. Je hebt een zwaarder type, Nordsvensk Brukhäst. Dit type is een trekpaard. En je hebt een lichter type: kallblodig travare, dat is het type wat op de drafbaan loopt.

Ahhh bedankt voor het uitleggen.. ik had de travare in mijn hoofd en vond die nou niet echt passen bij wat de TE zoekt.. maar de brukhast is dat wellicht wel dan :)
Ik zag echter dat westefriesedijk genoemd werd, maar zij hadden geloof ik het travare type

Ik moet je zeggen, ik ken twee brukhasts en dat zijn ook niet bepaald dooie donders.
Merrie van mijn vriendin heeft een flinke kop erop zitten, prachtig paard maar je moet er wel mee om kunnen gaan en dat is geen mak schaapje. Zij kan er goed mee werken, maar reageert ook heel nuchter en met humor op eventuele fratsen.
Ruin van een lesklant is wat dat betreft denk ik iets zachtaardiger, maar houdt wel van een grapje en kan daarbij heel hard en/of leuke sprongen maken.
Ik vind het prachtige paarden en ze zijn ook leuk om mee te werken. Maar als je een rustig, simpel, temperamentloos paard zoekt zou ik ze absoluut niet aanraden.