mijn haflinger merrie x pre andalusier.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chrisje20

Re: mijn haflinger merrie x pre andalusier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 21:47

Ja ik zal als ze gedekt wordt een nieuw topic openen. :) voor degene die dat leuk vinden dat tevolgen. Vandaag met mijn stal houder gesproken en die vind het goed. Dus daar heb ik ook de steun van. Ben ik ook weer blij mee.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:06

Oke heel leuk!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:58

Vanwege alle kritiek op de kruising PRE x Haflinger destijds kon ik het toch niet laten om een foto van Pepita te plaatsen een paar jaar later.
Ze is net vier en een maand onder het zadel :D

Afbeelding

Afbeelding

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:08

Wie is Pepita? Jouw merrie heet toch Anne?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:02

Sammyo, ik zie hier duidelijk het zwakke punt van de twee rassen, de vaak wat korte hals. Lijkt ook of ze veel schoudervrijheid mist?
Dat is dus het risico van dit soort rassen fokken, dat je de zwakke punten avn het ras gaat benadrukken.
Zonde, want vols mij zit er wel een geinig koppie op.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:56

Joolien schreef:
Sammyo, ik zie hier duidelijk het zwakke punt van de twee rassen, de vaak wat korte hals. Lijkt ook of ze veel schoudervrijheid mist?
Dat is dus het risico van dit soort rassen fokken, dat je de zwakke punten avn het ras gaat benadrukken.
Zonde, want vols mij zit er wel een geinig koppie op.

Ik heb ook geen KWPN'er gefokt, dus daar moet je haar niet mee vergelijken!
De halslengte valt reuze mee, ze heeft een mooie barokke hals. Ze loopt wat opgekropt op de foto, dat heeft te maken met het africhtingsniveau.
Met de schoudervrijheid is niks mis, ze heeft niet alleen een vlug en goed ondertredend achterbeen, maar ook een leuk voorbeengebruik.
Haar galop onder het zadel is nog wiebelig, maar ze maakt een mooie galopsprong. Qua gangen en lichaamgebruik is ze enorm op haar moeder verbeterd!

Afbeelding
Niet zo'n beste foto, maar niks mis met haar beweging! :P

De moeder, een 1e premie keurmerrie!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sammyoo op 23-09-16 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:57

Witje2 schreef:
Wie is Pepita? Jouw merrie heet toch Anne?

Ik ben niet de topicstarter, maar heb wel zo'n zelfde kruising gefokt!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:03

Qua bouw vind ik het echt niks, je gaat echt een enorm kort veulen fokken hiermee en de kans dat z'n bouw een beetje fatsoenlijk is is niet zo groot.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:12

isabel_94 schreef:
Qua bouw vind ik het echt niks, je gaat echt een enorm kort veulen fokken hiermee en de kans dat z'n bouw een beetje fatsoenlijk is is niet zo groot.

Wat is er dan mis mee? Of houd je meer van warmbloeden? Want dat is ze niet en wordt ze niet. Het korte valt voor een net vierjarige wel mee, beide ouders zijn ook niet erg kort. Ze zal in ieder geval een stuk makkelijker te sluiten zijn dan haar moeder!!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:21

Sammyoo schreef:
isabel_94 schreef:

Wat is er dan mis mee? Of houd je meer van warmbloeden? Want dat is ze niet en wordt ze niet. Het korte valt voor een net vierjarige wel mee, beide ouders zijn ook niet erg kort. Ze zal in ieder geval een stuk makkelijker te sluiten zijn dan haar moeder!!

Ik doelde op de TS, excuses!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:11

De verwarring is te begrijpen, het topic is daarnaast ook oud en de update komt niet van de TS, daardoor kan ik het ook niet verplaatsen naar RPA, waar topics over kruisingen eigenlijk het best tot hun recht komen. Als je wilt kun je altijd daar een nieuw topic aanmaken over deze kruising, Sammyoo.
Dit topic krijgt om verdere verwarring te voorkomen een slotje.