Ik zit nu net in de overgang van vmbo naar een nieuwe opleiding en werken ee bij. Ik wil dus eerst even kijken hoe dat gaat en of il nog genoeg tijd heb( denk het wel) voor een tweede paard. Dat dus eerst even op oorde hebben. Als dat allemaal goed gaat dan gaat her allemaal door Maar il ga in september beginnen met de opleiding dus waarschijnlijk word het volgend jaar.
Wij hebben Carrera weggebracht voor het bevallen (en de gehele veulen periode maar het is wellicht raadzaam voor bevallen) naar een stoeterij van onze dierenarts. Zo wisten we zeker dat het er goed uitkwam en de benodigde hulp en observatie kreeg.
Ik denk dat dat niet nodig is. Een paard kan zich 9 van de 10 keer prima zelf redden. M`n oom is boer en heeft er ook wel wat verstand van, heeft al heel veel kalfjes op de wereld geholpen ( t is geen paard, maar hij weet wel wat). En als het echt niet goed gaat bellen we de dierenarts. tuurlijk kan het altijd fout gaan, maarja, dat voorspel je niet. Ik denk dat het makkelijk moet lukken, of heb ik het nou helemaal fout?
Je oom kan je zeker helpen. Maar paarden hebben wel wat andere tekenen dan koeien hoor. Heb je geen paarden mensen die fokken in de directe omgeving die je kunnen helpen?
geen fokkers helaas. Maar we zijn nog lang niet zo ver, dus tijd zat om alles te leren en mensen zoeken die er wat meer verstand van hebben! ik ga me gewoon goed laten informeren bij Du Bois als het zover is
Wat zijn de aller belangrijkste dingen die ik moet weten denk je?
(ik kom echt over als iemand die 0.0% verstand heeft van paarden )
Jaa..haha Klopt, maar niet iedereen vind fokken interssant, dus weet er niet veel van. Maar ik wil het leren! Lijkt me erg interssant
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 24-06-14 16:09
Meld je als je merrie drachtig is aan in het Dikke Buiken topic op Kraamstal. Zitten ervaren fokkers in, maar ook newbe's. Is altijd gezellig en er wordt veel informatie uitgewisseld.