[TI] waarom kan mijn tinker niet gewoon een tinker zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:05

Fijn dat je mijn opmerking 'lelijke fries' begrijpt TS :D Wat onhandig neergezet :+

Overigens, BlingH, dat ze vragen of het een kruizing belg is, kan ik op zich nog wel begrijpen, vanwege de best wel groffe uitstraling en hoofd. Maar Gelders? _O- Knap beest is het in ieder geval zeker :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:59

mijn paard, minste nu van mijn dochter staat zelfs in het appaloosa stambook geregistreerd en ook in de tinker stamboek. Haar advertentie was ook raar eigenlijk.

volgens mij is het gewoon een barock pinto, maar goed snap soms niet dat je makkelijk in de stamboeken kom.

ik vind jullie paardjes/pny's gewoon echt volle tinkers. Zijn er hetzelfde uit als de mijne, alleen heeft de mijne 3 witte voetjes en een bles en de andere vlekken hahaha.

Tinkermuts

Re: waarom kan mijn tinker niet gewoon een tinker zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:49

Heeft niet met makkelijk in de stamboeken te maken maar div stamboeken chippen ook andere rassen en dan word je paard gewoon via dat stamboek geregistreerd maar is dan niet daar een stamboekpaard. Mijn eerste tinker heb ik via het kwpn laten chippen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:51

Ik kreeg bij de meetings ook door dat t een Fell pony was :+

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:57

Maar niet om het een of ander hoor, maar je baseert het feit dat het een Tinker zou moeten zijn op de instantie die het paspoort uitgeeft? Dat zegt echt helemaal niets he, dat weet je?

Als ik een papierloze rijpaard koop en die moet geriegistreerd worden, en het shetland stamboek (even een voorbeeld) is het goedkoopst, kunnen zij het paspoort uitgeven.
Dan krijgt het rijpaard een shetland paspoort, maar dat maakt het geen shetlander :D

Als jij echt geen idee heb wie de ouders zijn, weet je dus ook niet of het een Tinker is......

Een paspoort heeft niets met stamboek te maken.....

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 11:03

Nou ook wel door haar uiterlijk hoor :))

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:03

Dat is wat ik zeg toydoll hihi

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:09

nee maar vind het erg raar omdat er ze al geregisteerd was. er staan nu twee registratie's in die beide niet kloppen. Minste jullie zien toch ook dat het geen tinker is. Waarom zou je dan daarna laten inschrijven en keuren bij de tinker stamboek. vind ik heeeeeel vreemd. Terwijl ik het wel heel duidelijk vind.

Ze was dus de tweede keer al geregistreerd. Daar verbaas ik me over.
Dit is de foto toen ze 3 was net voordat we haar kochten.
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie het begrijpen.
Mensen zonder enige kennis kan ik het niet kwalijk nemen. Maar dit vind ik raar.

Met de zwarte tinker vind ik het wel duidelijk aan het koppie te zien en haar bouw. Net zoals de andere foto rogan heet hij volgens mij.

Als je dan dit paard ziet. is er toch geen twijfel mogelijk.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 12:17

Tja zou goed een kruizing fries tinker kunnen zijn, waardoor hij in het tinker stamboek opgenomen is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:18

sweetsox schreef:
nee maar vind het erg raar omdat er ze al geregisteerd was. er staan nu twee registratie's in die beide niet kloppen. Minste jullie zien toch ook dat het geen tinker is. Waarom zou je dan daarna laten inschrijven en keuren bij de tinker stamboek. vind ik heeeeeel vreemd. Terwijl ik het wel heel duidelijk vind.

Ze was dus de tweede keer al geregistreerd. Daar verbaas ik me over.
Dit is de foto toen ze 3 was net voordat we haar kochten.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik hoop dat jullie het begrijpen.
Mensen zonder enige kennis kan ik het niet kwalijk nemen. Maar dit vind ik raar.

Met de zwarte tinker vind ik het wel duidelijk aan het koppie te zien en haar bouw. Net zoals de andere foto rogan heet hij volgens mij.

Als je dan dit paard ziet. is er toch geen twijfel mogelijk.

Lijkt me overduidelijk dat er in je paard Tinkerbloed zit... en als ik die andere foto's zie die je eerder postte lijkt me er ook Fries in te zitten. Een volle Tinker is het niet nee, maar ze zullen haar wss ergens hebben moeten inschrijven?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:29

Geniet maar van je mooie paardje, da's het belangrijkste!

Hier ooit de vraag gehad van een AV merrie met overgewicht: "Is dat een Boulonnais?" :(:)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:29

ik denk dat ze 80 procent fries bloed bezit. en 20 procent tinker als je naar haar karakter kijk en uiterlijk. Maar hoofd is duidelijk fries.
soms lijk mij het ook wel leuk om iets over haar ouders te weten. Maar ja dat is wel erg moeilijk te achter halen.

Bij mijn andere pony ook niet duidelijk. Misschien vader nu ook wel in nederland. Je weet het niet. Mijn veulen weet ik in elk geval wel al meer en dat is wel erg leuk.

fiffill: ik begrijp dat als je een veulen krijg het inschrijf erg logisch. Maar dat je daarna met haar dan naar een tinker keuring ga, heel onlogisch. Duidelijk geen volle tinker. Maar goed het hoofd alleen als ik totaal niet lijken op een tinker alleen al.

Bedoel met dit verhaal eigenlijk te zeggen dat de mensen tijdens die keuringen haar al niet hadden toe moeten laten. Maar dat is mijn mening.

Wilde vragen wie de ouders zijn van je zwarte tinker. Vind het heel bijzonder.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:31

Grappig juist die hoofdfoto deed me erg sterk aan Tinker denken :D Ze heeft echt zo'n Tinkerneus, ook op de andere foto's. Koppie en kleur van een Tinker, lijf van een Fries. Grote kans dat het gewoon een 50/50 kruising is.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:57

dat zou ook nog kunnen. heb haar ouders nooit gezien.
Maar kop is echt wel van een sjieke fries. zou wel ooit dat willen onderzoeken. maar kans is bijna nihil om de ouders te vinden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:59

Het bovenste deel misschien... maar ze heeft duidelijk zo'n "lompe" Tinkerneus (niet negatief bedoelt). Die zijn vaak best grof en breed. Het is echt geen sjiek hoofd (ja voor een Tinker misschien.... maar dat is het niet). Wel een leuk paard!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:54

vergeleken met de friezen hier op stal en de tinkers heeft ze helaas een friezen kop. zelfs haar gebit is fries net als haar oren ook duidelijk fries.
Ze heeft ook een lang hoofd, Ze heeft duidelijk wel de sokken van een tinker.

Nou moet ik ook zeggen dat er bij tinkers ook de ene robuustere kop heeft dan de ander.
Ze heeft volgens mij idd wel een klein snorretje. Dat vind ik dan wel leuk aan haar.

Weet dus niet zeker wat haar vader is voor paardje. Moeder een tinker heeft men gezegd en dat denk ik ook wel. Maar vader moet iets van fries zijn.
Maar er zal voor dit geval geen dna onderzoek een oplossing zijn, ben ik bang.
Mijn dochter is er helemaal blij mee. Ik niet, had meer op een tinker karakter gehoopt en nog erger in houding en zo. Een fries is nu eenmaal niks voor mij. zeg maar die nek erop vind ik helemaal niks, en zo kan ik door gaan klik niet met haar.

Maar zou het leuk vinden voor mijn dochter dat ze wat meer info heeft over haar.

Geef mij maar tinkers heerlijk vind ik die houding die ze vaak hebben en vaak de hoogte of te wel het gebrek daar aan. klink raar maar als ik haar zie naast een tinker die even hoog is gemeten lijk het bij Tjitske altijd dat ze nog veel hoger is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:56

Ja, vandaar dat ik zei de onderkant van haar hoofd is net Tinker en de bovenkant Fries :P Er zijn inderdaad veel verschillen binnen het ras. Bij Friezen ook natuurlijk. En ach, uiteindelijk maakt het ook niet zo gek veel uit toch, als je er maar blij mee bent... beide rassen zijn niet echt mijn ding maar sommige vind ik wel erg mooi om te zien en ik ken een aantal hele leuke :j

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:09

wel als je blijkbaar niks heb met friese paarden. hihihi voornamelijk lichaamshouding vind ik niet prettig. En dan ook nog de bekende klik is er niet geweest. Ben gewoon ontzettend stom geweest om haar te kopen. Was nog echt er eigenlijk niet aan toe om naar een ander paard te gaan kijken.

Klink heel raar maar op haar ben ik echt mijn zelf niet (heb het twee jaar geprobeerd met haar), terwijl ik op die dondersteen na aankoop gelijk er mee het bos in ging en niks zo eng vond en door gaat met mijn ontwikkeling.

ach gelukkig vallen we allemaal voor iets anders...
Mijn dochter heel veel mazzel want nu hoef ze haar niet te delen met mij. Dus kan me er ook niet druk om maken meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:12

renee16 schreef:
Een tinker kan toch gewoon zwart zijn?
Ken een tinker die ook helemaal zwart is (wel 2 witte voetjes).
Dat er fries of merrns in zit zou ook kunnen, dat kan ik niet beoordelen.

Blingh: war voor ras is rogan?

Een Tinker :j

RashjaShanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:22

Mooi!
Ik kan me wel voorstellen dat iemand er een fries inziet, maar ik zie toch duidelijk een Tinker.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 16:28

Wel grappig dat het toch een twijfel gevalletje is, zelfs onder de paarden mensen.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:36

sweetsox schreef:
judith neem aan je niet over de mijne heb hihihi

Heel eerlijk, nee haha. Had jouw fotos niet eens gezien, telefoon laad het niet volledig. In jouw paard zie ik niet zo veel tinker eigenlijk, maar wel een heeel mooi bont paard :o

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:55

hihihi dacht al

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:58

Knappe tinker hoor! Ik heb nog nooit een zwarte tinker gezien. Omdat mijn pony uit Belgie komt, werd er gevraagd of het een belg was. Is opzich een new forest maar goed.. :')

Tinkertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:55

komt me helemaal bekend voor! ik heb een bruine tinker en niemand raad dat het een tinker is (behalve tinkermensen) bels, of bruine fries denken veel mensen. nou het is toch echt een tinkie (v. o'malley)

als je zegt dat jou tinker een fries is zullen mensen dat ook geloven maar ik heb wel vaker zwarte tinkers gezien hoor en geloof zeker dat het een tinker is. !