hengst gezocht die echt fijne karakters vererfd ( dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: hengst gezocht die echt fijne karakters vererfd ( dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:07

Ook mijn ervaring met Negro...inderdaad als je verbeterpunten op de bovenlijn hebt kun je Vivaldi wel laten staan..die gaat trouwens ook geen betere buiging in het achterbeen geven.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 10:52

wie weet hoe de florencio's zijn in het karakter en in de bovenlijk en achterbeen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:00

Florencio ken ik hele brave en rilkikkers van. Maar de meeste Florencio's die ik ken zijn niet bijzonder groot, hooguit 1.65m.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:05

Wij hebben nu een 3 jarige Charmeur hengst. Hij is nu 1.70 en is nog in de groei Super karakter( momenteel is hij echt SUPER hengst) maar een super karakter, Wij laten hem wel as maandag castreren omdat zijn hormonen in de weg zitten. Vanaf Oktober hebben wij hem en hij moet echt het eerst nog verkeerd doen. SUper werkwillend. Karakter is heerlijk. Echt een super eerlijk paard

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:10

Wellicht Rubinson? Is van Rubinstein, geeft hele fijne karakters door, goeie, sterke ruggen en hele soepele bewegingen.
Hij staat bij Stal Nijboer in Assen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:33

Ik ken maar 1 florencio die braaf is, maar weet niet wat voor moeder daar achter zit. De rest zijn nogal ril en stout.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:17

oke lastig dus, stedinger is ook wel een hengst die me aanspreekt, wie kent daar meer van?

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 12:55

Ik heb net gesproken met van Olst, ik ben nu best geinteresseerd geraakt door Negro, volgens jongeman, fokt Negro mooi compact met een goede motor, mij merrie is wat lang in de rug en mist wat motor dus ik denk geen slechte keuze, wie gelooft in de combi negro x gribaldi?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:56

spekenham schreef:
Ik heb net gesproken met van Olst, ik ben nu best geinteresseerd geraakt door Negro, volgens jongeman, fokt Negro mooi compact met een goede motor, mij merrie is wat lang in de rug en mist wat motor dus ik denk geen slechte keuze, wie gelooft in de combi negro x gribaldi?

Ik :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:57

*steekt handje op* :)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:19

Ik geloof zeker in Negro, heb daar verschillende fijne veulens van gehad.
Van Olst geeft fijn advies ik zou hem een filmpje van de merrie sturen, en horen wat hij vindt.
GJ heeft veel oog voor een paard.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:16

Wordt waarschijnlijk een prachtige combinatie die ook vaak gemaakt wordt, maar braaf...... dat moet dan nog blijken dan :P

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:28

Waarom niet braaf?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:32

Ken een aantal van vergelijkbare combinaties die niet perse meegaand waren in het werk.
Zit ook een flink aantal keer Amor in toch?

Maar als het goed voelt moet je het vooral doen hoor!!!!!
Negro is een geweldige hengst en de combinatie Ferro/Gribaldi heeft al veel goede paarden gegeven.
Ik heb een retebrave Junior met Uniform als opa aan moederskant waarvan ook iedereen zei dat het een loeder zou gaan worden (6x Amor geloof ik). Uiteindelijk is ieder paard ook een product van zijn opvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:58

Er zit ook een verschil tussen braaf en braaf hé. Een paard kan het bloed hoog hebben zitten en een beetje rillerig zijn, maar dat is iets waar je met consequent zijn wel doorheen kunt werken. Er zijn ook paarden die gewoon erg stout zijn en gewoon hun best doen om niet hun best voor jou te hoeven doen. Johnsons vind ik een voorbeeld van paarden die érg rillerig zijn en af en toe gewoon heel stout zijn (die van mij hing graag aan de ring als ik haar vast zette, sprong van de kleinste dingetjes weg als ik erop zat, maar niet als ik ernaast stond, en dergelijke) maar er is in principe als je de ervaring hebt wel doorheen te werken. Vooralsnog zou ik er niet mee fokken als ik echt op zoek was naar een braaf paard. Negro x Gribaldi heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar als het je aangeraden wordt, helemaal top! Gewoon doen :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:09

Is Bodyguard ook geen Negro x Grib?
Zou best leuk zijn om zoiets te fokken :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:13

Sizzle schreef:
Ken een aantal van vergelijkbare combinaties die niet perse meegaand waren in het werk.

Negro is een geweldige hengst en de combinatie Ferro/Gribaldi heeft al veel goede paarden gegeven.
Ik heb een retebrave Junior met Uniform als opa aan moederskant waarvan ook iedereen zei dat het een loeder zou gaan worden (6x Amor geloof ik). Uiteindelijk is ieder paard ook een product van zijn opvoeding.

Weet je zeker dat het Uniform aan moederszijde is? Uniform is namelijk de vader van Junior. Dus dan zou het een grote inteelt zijn.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 07:55

Sizzle schreef:

zit maar 1 keer amor in en dan in de 5e lijn vd moeder dus dat valt wel mee, verder dacht ik dat negro's juist wel werkwillig waren wordt ook in een paar berichten gezegd

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:02

Negro geeft inderdaad een werkwillig karakter :) en hij geeft ze iets beknopter dan de moeder meestal. Dus zorg voor een merrie met genoeg lengte. Vaak hebben ze ook een mooie bovenlijn en een mooi front.

Toen wij bij Negro gingen kijken in 2009 vertelden ze dat hij altijd mooie hoofden geeft. De eerste jaren vond ik het hoofd van onze Negro niet opvallend mooi. Hij had wel veel uitstraling, maar echt heel edel was het niet. Nu is hij 4 jaar en verhip, zijn hoofd knapt ineens op :D Hadden ze toch nog gelijk haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:13

Ik heb een florencio van ruim 1.72. Braaf, maar ril. Maar goed, vader van de moeder is Houston.

Negro ken ik alleen maar fijne van, maar regelmatig niet erg groot.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:35

Desperado staat ook bekend om maat, werkwilligheid en nuchter/cool karakter. We hebben nu een Desperado veulen bij een dominante merrie die wat heet kan worden. Heel fijn en makkelijk veulen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:47

Hoeveel Desperado's zijn er al onder het zadel? ;) Mijn ervaring is dat je in het werk pas echt wat kunt zeggen over het karakter.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 08:56

Pletje123 schreef:
Hoeveel Desperado's zijn er al onder het zadel? ;) Mijn ervaring is dat je in het werk pas echt wat kunt zeggen over het karakter.

ken desperado persoonlijk, en ja hij is echt zelf een schatje maar idd wil toch nog graag wat meer nafok zien, vind desperado zelf ook een beetje zwaar in de hals en volgens informatie heeft desperado wel een beetje bloed nodig , ik denk dat onze merrie dit een beetje mist.

Onze merrie is 1.68 hoog maar komt uit merrie van 1.74 dus ik hoop hier voor negro dan toch voldoende stokmaat te hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:32

R12312 schreef:
Weet je zeker dat het Uniform aan moederszijde is? Uniform is namelijk de vader van Junior. Dus dan zou het een grote inteelt zijn.

Junior x sultano x uniform :j
Zelf bewust zo gefokt. Ze is precies als ik hoopte :)
Maar dat is off topic.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:54

Nog geen nakomelingen om te toetsen, maar wel zelf een enorm fijn dier:

Arlando, heb hem meerdere malen IRL meegemaakt en een enorm fijn paard dat graag aanpakt.

Al is dat misschien een toevalstreffer, met Paddox in de lijn :7