Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xyzutu2 schreef:En dan neig ik toch sterk naar smaak.
Anna42 schreef:\Ik neig naar de feiten. .
Samsam"]\
[quote="Anna42 schreef:Ik neig naar de feiten. .
Lovely schreef:Het plaatje van Grannus doet het niet meer zag ik.
Als het plaatje weer verdwijnt, dan staan er hier nog een paar foto's van dat paard: Grannus
Lovely"][/quote]
Je schreef dit:
[quote="anna42 schreef:Prominente mondiale spring -en dressuurverevers zoals Ramzes, Polydor, Grannus, Capitol I, Ramiro, Donnerhall en Weltmeyer hebben een gewelfde rug met sterk bespierde oplopende lendenen en een licht hellend kruis.
Citaat:Om dat evenwicht in de beweging te garanderen, vervult de staart bij het sportpaard eveneens een cruciale rol.
Aimee"]
[quote="Anna42 schreef:Ik neig naar de feiten.
Zannekin schreef:De meeste van die verervers die jij noemt zijn dood.
Wat zijn niet dode verervers die perfect in elkaar zitten?
Bucephalus schreef:Via deze druk wordt er druk op de lenden uigeoefend. Door lichtjes de staart te heffen (de staart wordt nu gedragen), komt er eveneens van de andere kantvia het versmolten kruisbeen druk op de lendenen te staan waardoor er druk op de onderliggende gewrichten van de achterhand ontstaat. De rug blijft evenwel horizontaal.Op verzoek geplaatst:
Seigneur d'Alleray
Lohgerber
Anna42"]
Daarom is het zo belangrijk om te analyseren wat hadden deze hengsten, in de bouw, bloedlijnen etc. gemeen en met diezelfde elementen verder te fokken.
[/quote]
Vandaar wacht ik op de toepassing van jouw theorie op de jonge hengsten hierboven.
Misschien dat bv Hohenstein wel een stempelhengst wordt, moeten we dan de theorie veranderen???
[quote="Anna42 schreef:Toch staan deze hengsten ondanks dat de meeste dood zijn nog steeds bovenaan de wereld ranglijst.