Cremello hengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 20:05

Het veulen zou echt voor mezelf zijn. Ik wil een fijn, braaf allround/recreatie paard fokken. Waar ik, ookal ben ik geen dressuur ruiter, fijn mee kan rijden. Mijn merrie is dressuur gefokt, en zij heeft in mij ogen super gangen! (En dat vind ik blijkbaar niet alleen want ik krijg veel positieve reacties over haar en hoe ze zich ontwikkeld)
Ik denk dus dat zij een hengst als Mcjonnas prima kan hebben.
Maar dan punt 2, op de gangen wil ik niet inleveren. Zou Mcjonnas er voor zorgen dat het veulen de gangen van de moeder behoud.

newbey

Re: Cremello hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:43

Werkelijk geen idee? mijn kennis schiet daarin tekort. misschien dat Petrina het weet. anders zou ik gewoon eens contact op nemen met hsmeijer.

newbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:52

Wat ik nog wel weet is dat onze merrie hoog in het bloed staat 45,31% dat was ook een van de reden waarom Mcjonnas als advies werd gegeven.

newbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:12

newbey schreef:
Wat ik nog wel weet is dat onze merrie hoog in het bloed staat 45,31% dat was ook een van de reden waarom Mcjonnas als advies werd gegeven.

Mmm..was weer veel te snel met versturen zag ik..merrie is springefokt en altijd eventing gelopen. Laatste 2 jaar enkel dressuur ( onder mijn dochter ) correcte gangen, waarvan de galop het meest opvalt. Veulen blijft hier zeker niet op achter.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:26

pradadaan schreef:
Het veulen zou echt voor mezelf zijn. Ik wil een fijn, braaf allround/recreatie paard fokken. Waar ik, ookal ben ik geen dressuur ruiter, fijn mee kan rijden. Mijn merrie is dressuur gefokt, en zij heeft in mij ogen super gangen! (En dat vind ik blijkbaar niet alleen want ik krijg veel positieve reacties over haar en hoe ze zich ontwikkeld)
Ik denk dus dat zij een hengst als Mcjonnas prima kan hebben.
Maar dan punt 2, op de gangen wil ik niet inleveren. Zou Mcjonnas er voor zorgen dat het veulen de gangen van de moeder behoud.

Als je zou fokken met een merrie die al meer veulens heeft gebracht, weet je beter hoe ze zelf ook fokt en weet je op andere punten de juiste hengst makkelijker te kiezen. Wat je van Mcjonnas kan verwachten is dat hij zoals ik het zie zeker niet zal verkleinen op je merrie. Veulens uit de betere bewegende merrie's van Jonnas hebben ook dat prima gangen werk. Ik verwacht eigenlijk niet dat je op beweging gaat inleveren. Iedereen kan welke hengst dan ook maar kiezen, dus zo uniek is de gekozen hengst nooit, je merrie maakt het verschil. ;)

Niekje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:37

Het is al een tijdje geleden dat er gereageerd is.
Maar wou dit toch nog even aan je kwijt!

Ik had een fotomeeting op Kinsky Stable en daar stond ook de zoon van Baron.
Ik weet bijna zeker dat die ook dekt!
Ik was er helemaal verliefd op.
In mijn advertentie staan een foto van hem, als je meer foto's wilt heb ik die ook!

Groetjes Niek.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:42

Niekje4 schreef:
Het is al een tijdje geleden dat er gereageerd is.
Maar wou dit toch nog even aan je kwijt!

Ik had een fotomeeting op Kinsky Stable en daar stond ook de zoon van Baron.
Ik weet bijna zeker dat die ook dekt!
Ik was er helemaal verliefd op.
In mijn advertentie staan een foto van hem, als je meer foto's wilt heb ik die ook!

Groetjes Niek.

Klopt, hij is dit jaar goedgekeurd voor de dekdienst. Momenteel wordt hij zadelmak gemaakt (door mij :') ) en dat pakt hij bijzonder goed op! Het beloofd een heel fijn rijpaard te worden!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:58

Dat is deze:

Peterina schreef:
Een perlino hengst (wordt nog DNA getest op kleur dus kan ook smokey cream zijn ... maar ik denk perlino) die volgend jaar beschikbaar is in Nederland.
A-register NRPS papieren mogelijk voor veulens.
Eigenaar: Kinsky Stables, Wijdewormer.

[ Afbeelding ]

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:32

Suelza: succes met het opleiden van je jonge hengst. Ook gefeliciteerd met zijn goedkeuring. Waar is het goedgekeurd voor de dekdienst? Is hij net zo groot als zijn vader baron? Baron heb ik enkele jaren terug gezien bij HS meijer, super mooie hengst!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:44

agerrits schreef:
Suelza: succes met het opleiden van je jonge hengst. Ook gefeliciteerd met zijn goedkeuring. Waar is het goedgekeurd voor de dekdienst? Is hij net zo groot als zijn vader baron? Baron heb ik enkele jaren terug gezien bij HS meijer, super mooie hengst!!

Hij is niet van mij hoor ;) Hij is van mijn buren. Hij is wel kleiner als Baron. Maar hij moet echt nog uit gaan zwaren, tis nog een guppie natuurlijk. Lijkt overigens sprekend op Baron, dus foktechnisch is hij wel interessant voor menig wpn-fokker ,denk ik.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:36

agerrits schreef:

Eigenaar is Kinsky Stables, Wijdewormer; ook op FB te vinden.
http://www.kinskystable.nl/

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:38

Klopt die heb ik ook op facebook ;) Begreep echter dat hij ook nog gedeeltelijk in eigendom is van HS meijer, dat hoorde ik weer van hun, Maar goed, paardenmensen zijn vreemde mensen dus hou me in het dagelijks leven op de achtergrond :D

Kus_Janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:25

op marktplaats stond een mooie goede cremello hengst ter dekking aan geboden misschien is dat iets

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:38

Als je de topic had doorgelezen dan had je gezien dat die al in discussie is geweest.