En 5000 voor een kruising, ja dat kun je proberen, maar dan niet klagen als er geen mensen komen kijken

Ik vraag die van mij wel 10.000 maar wil hem ook niet kwijt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Verder vind ik 5000 voor een kruising Tinker ook wel een beetje veel van het goede inderdaad.
/quote]

Biancaa schreef:Er was al om meer info gevraagd Sammyoo, stokmaat, afstamming etc... Daar is nooit op geantwoord... Dus daar kunnen we geen antwoord op geven.
Er is alleen aangegeven dat ze dus voor 700 een 3-jarig wilde kopen en die daarna ging afze iken. Daar kunnen we dan wel weer antwoord opgeven en darhebben we ook gedaan. Voor 700 euro kan je dus GEEN 3-jarige kopen.
Beetje 6 jarige goed ingereden ruin betaal je rond de 4000 euro. Maar aangezien ze al voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten, gaat ze dat er vast niet voor uitgeven
Kirsha schreef:Ik heb een hart! Ik val alleen over het feit dat jouw Tinker merrie niet is ingereden, ik vind mezelf daar niet de geschikte persoon voor en ik wil geen getraumatiseerd paard op mijn geweten. Okee sorry, dit was offtopic.
Tsja, koopjesjagers... Ik neem niet aan dat je daar ook echt op reageert toch? Dat soort volk ziet een paard als een object, alleen al die opmerking 'ik kom het paard morgen halen' hallooooooo... Nooit van kennismaken gehoord?
,weet pas wat voor een vlees ik in de kuip heb als ik het dier hier op stal heb staan en met hem aan de slag kan.Kirsha schreef:Ik heb een hart! Ik val alleen over het feit dat jouw Tinker merrie niet is ingereden, ik vind mezelf daar niet de geschikte persoon voor en ik wil geen getraumatiseerd paard op mijn geweten. Okee sorry, dit was offtopic.
Tsja, koopjesjagers... Ik neem niet aan dat je daar ook echt op reageert toch? Dat soort volk ziet een paard als een object, alleen al die opmerking 'ik kom het paard morgen halen' hallooooooo... Nooit van kennismaken gehoord?
mnkortleve schreef:Kirsha schreef:Ik heb een hart! Ik val alleen over het feit dat jouw Tinker merrie niet is ingereden, ik vind mezelf daar niet de geschikte persoon voor en ik wil geen getraumatiseerd paard op mijn geweten. Okee sorry, dit was offtopic.
Ik neem aan dat je op mij reageer.![]()
Ik heb 2 merries te koop die niet ingereden zijn 1 van 2 jaar en 1 van 6 jaar en die van 6 heeft idd een verleden en een rugzakje, maar het is wel een super lieve merrie en met veel vertrouwen heb je een gouden merrie aan er zit absoluut geen kwaad in, maar goed dat zie je zitten of niet heel simpel.
Op iedereen die reageert probeer ik een nette reactie terug te geven of het nu negatief of positief is.
Soms met een simpele uitleg waarom ik het niet met het bod eens ben of waarom ik er anders over denk.

Kirsha schreef:Ja, maar jij bent gaan KIJKEN... Weliswaar direct meegenomen zonder dat je elkaar kent, maar als je een paard koopt ken je die ook niet na 2 of 3 afspraken. Maar je hebt het paard wel in levenden lijve gezien. Dat is tenminste iets. Je kan niet van een advertentie een paard uitkiezen, vind ik dan. Tuurlijk zal je soms een goeie treffen, maar het kan net zo hard niet je type zijn.
En inderdaad van een plaatje kan je niet een dier kopen, kan wel gefotoshopt zijn
Kirsha schreef:.
Haha ja ik bedoelde jou! Dat het een lieverd is geloof ik direct, het is meer dat ik het voor mezelf niet zie zitten... Daarvoor heb ik nét iets te weinig vertrouwen in mezelf (qua paarden beleren) en dat is nou net niet wat zo'n paard nodig heeft, denk ik
Wel netjes dat je op iedereen terug reageert, ik zou me voor kunnen stellen dat je bij sommige reacties zoiets hebt van 'kom op hee'...
Lucy_1 schreef:Om me hier ook maar eens mee te bemoeien.... Die tink van Aniek, dat komt wel goed... Zo slecht ziet hij er niet uit... Het is er wel 1 die ik persoonlijk nog een jaartje lekker op de wei zou zetten...
Verder om op de prijzen terug te komen... Iedereen heeft makkelijk l*llen... Kijk, als je niet op je schopstoel zit en je kan je eigen fokproducten huisvesten dan is dat een groot meevaller... Maar prijzen van boven de 4.000,-- Euro zijn geen prijzen meer momenteel... Op enkele uitzondering na dan... Ik vind het knap als dat nog gekregen wordt voor een brave ingereden tinker... Zelfs de veulens zijn niet makkelijk te verkopen momenteel, omdat niet iedereen het ziet zitten om ze 3 jaar lang de tijd te geven om op te groeien... Verder is misschien 1.000,-- Euro weinig voor een jaarling, maar hebben jullie wel eens alle kosten opgeteld van elke maand wat een eigen dier vreet, drinkt en kost qua bekappen/enten/etc? Ik heb in het verleden ook wel eens moeite gehad met verkopen van mijn jonge dieren, maar als ik dan zie dat er een klik is met iemand en diegene heeft niet heel veel geld om een paard te kopen ben ik zeker wel bereid om flink te zakken... Want elke dag dat een dier hier staat kost het mij gewoon geld.... En een goed tehuis is voor mij belangrijker dan een groot bedrag geld... Omdat ik elke keer weer geniet van de berichten die ik krijg hoe blij mensen zijn/worden van een door mij met liefde gefokt veulen... En natuurlijk heb ik het ook wel eens mis gehad, maar dat heeft elke fokker wel eens... En natuurlijk heb ik ook paarden die onder en bepaald bedrag niet weg gaan, want dan houd ik ze gewoon zelf... Maar ik heb er ook wel eens dik onder de prijs verkocht van wat ze in mijn ogen waard zijn en heb daar geen moment spijt van gehad...
, maar ik had haar aan deze mensen zelfs gratis af willen geven ..... Het heeft lang geduurd (alles bij elkaar bijna 3 jaar !) voordat ik het perfecte huisje gevonden had. Maar de prijzen waar hier over gesproken wordt, zijn écht niet realistisch in de huidige markt.