USA Montana mag ook!Last minute!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 23:38

Ikzelf ben een beetje de weg kwijt..
Ik kwam gisterennacht in de stal omdat ik gebonk in de stallen hoorde. Ik (overbezorgde surrogaatmama van Jazzy) ga kijken.
Tref ik mijn 20 jarige gezinspaard aan kreunend van de pijn op de grond. Ik stapte de stal binnen want dacht aan koliek. Toen schrok ik mij het leplazerus! Er hing een pootjesblaas uit!
Ik gillend naar mijn man dat deze moest komen omdat Lib lag te bevallen. Gelukkig waren we erbij, want veulen zat vast in het geboortekanaal, en tong was al paars/blauw. Merrie perste ook niet meer, dus letterlijk eraf getrokken. Eenmaal op de grond begon hij gelijk te happen naar adem. Wel is hij een beetje zwak, en staat erg wankel op zijn beentjes. Vanmiddag ging het al iets beter met 'm, maar zijn beentjes moeten echt nog uitvouwen..Opstaan gaat nog erg moeizaam daar helpen we hem dan ook nog bij. Hij is ook snel vermoeid. Achteraf moet het gebeurt zijn in die drie weken dat hier een hengst stond voor Montana. Libby is toen 1 keer losgebroken. Maar ze was al jaren niet meer willig! Dus ik heb daar niets van gemaakt. Heb ook geen dekking gezien, enkel dat zij in de buurt van de hengst losliep.Ik poets haar iedere dag, maar ook niets gevoeld. Verder ook geen tekenen, ook niet achteraf.. We voeren haar in de winter graag wat extra, omdat het een merrie is die snel terug valt. Dus ook geen enorme dikke opvallende buik.. Dit was Libby haar eerste veulen. We hadden geen fokdoel met haar, omdat zij een aangeboren hoefafwijking heeft. Libby mag gewoon als gezinspaard hier haar jaartjes slijten. Omdat het echt een verassing was en wij hem nu echt zien als cadeautje, gecombineerd met een moeizame bevalling waarbij mijn man en ik hem hebben gehaald met onze blote handen,wilde ik een bijzondere naam voor hem. Hij heet Gioh. Spreek uit als Gio van oh,oh cherso! De letters van zijn naam staan voor: Gift In Our Hands. Omdat we letterlijk een cadeau in onze armen mochten houden.! Beetje de draad kwijt, maar nu alles oke is met mams en zoon, toch ook wel superblij!! Moest het ff aan jullie kwijt..

Afbeelding

Afbeelding

En nog 1 van de 10 dagen oude Jazzy!!
Afbeelding
.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:58

wat een verhaal!!!!! :D

heel erg gefeliciteerd *\o/* en gelukkig dat je erbij was.
leuke naam :D

Tat_jana

Re: USA Montana mag ook!Last minute!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 00:06

Nou ja zeg,,, wat zul jij geschrokken zijn zeg.. Mar van harte gefeliciteerd met de knappe man <3

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:52

Pfff, wat een verhaal en wat een verrassing! Gelukkig dat je er nog op tijd bij was. Gefeliciteerd!

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:10

gefeliciteerd wat leuk en gelukkig was je er op tijd bij

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:38

Gefeliciteerd wat een mooi cadeau

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:23

Zo dat s speciaal zeg...
Gefeliciteerd.

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:10

hoe gaat het met bijde baby,s

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:42

Wat een verhaal!! Nogmaals gefeliciteerd dus! *\o/*
Hoe is het met de twee?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:39

Gefeliciteerd!!! Jeetje het is of ik mijn eigen verhaal zit terug te lezen zeg, heb hier op het dekken na het zelfde mee gemaakt, ik kocht een niet zo dikke merrie met een wormenbuikje en s'avonds ineens een pootjes blaas met 1 pootje... maar wat een bijzondere ervaring en wat een geweldig leuk veulen! Echt een gift van jullie lieve trouwe gezinspaard aan jullie. Heel mooi zijn naam met een mooie betekenis.
Heel veel succes zo heb je 1 speels prachtig veulen op de wei en zo krijgt ze er een halfbroertje bij leuk hoor! Nu dubbel en dwars genieten van dit prachtige koppel!
*niet nog meer verrassingen op stal haha*

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:35

Hahaha! Nee, geen verdere verassingen, want heb maar 2 paarden. Nou ja, nu 4 dus.. Weet je, ik ben nu zo blij! Alles gaat zo goed.. Kleine kereltje drinkt goed, kan inmiddels prima zelfstandig gaan staan, en begint al een beetje hard te lopen. Zijn koten voor zijn erg week.. Weet iemand of dii weer goed zal komen, of moet ik hier een dierenarts naar laten kijken? Ik zal morgen even weer een aantal fotoos plaatsen. Ook van de (in mijn ogen) prachtige Jazzy! Ik ga denk ik een topic aanmaken waarin beide veulentjes te volgen zijn.. Wel wil ik van de gelegenheid gebruik maken iedereen die de moeite heeft willen nemen mij te volgen te bedanken! Ik lees jullie berichten graag en heb veel aan de tips die gegeven zijn gehad! +:)+ +:)+

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:59

<3

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:10

Wat leuk ik ga zeker je andere topic ook volgend!
Die koten van je knappe man zullen na een paar dagen goed recht trekken als er na een week geen verbetering is zit laat ik er zelf altijd even naar kijken maar veel buiten en lekker in beweging samen met mams doet het vaak heel goed.
Dat is wel heel leuk om dan 2 merrie's te hebben en dan echt gewoon een stiekeme merrie die gewoon zonder te weten is gedekt en Oma wilde niet achter blijven bij Montana haha!
Ik vind Jazzy ook heel erg goed gelukt maar Gioh is ook zeker heel goed gelukt! Prachtig sprekend hoofdje heeft hij ook net als zijn halfzus. Geniet ze en ben heel benieuwd naar buiten foto's straks in het lekkere zonnetje.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:47

Is er al een topic voor deze twee veulens?
Echt ontzettend leuk dat je er plots 2 hebt! ze zijn allebei erg knap!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:55

Lees net je topic, dat moet schrikken zijn van het 2de veulen.
Zijn zijn hoeven in orde ?

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:46

jeetje. Ik klikte je topic aan in de hoop op nieuwe veulen foto's. Nou die waren er inderdaad. Niet helemaal wat ik bedoeld had maar toch gefeliciteerd!!!!