Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yootha schreef:Nee gezellig is het als we als normale mensen met elkaar omgaan en elkaar niet persoonlijk aanvallen.
Yootha schreef:Nee gezellig is het als we als normale mensen met elkaar omgaan en elkaar niet persoonlijk aanvallen.
mayrom schreef:Even voor de goede orde Pronto is een Parisx Ramiro.
Pronto is goedegekeurd voor het ZSAA en heeft het zwaarste verrichting wat er is in Duitsland als reserve kampioen afgelegd.
CGJ 13 en nog een paar andere, ik zou jullie toch eens willen vragen een keer op tehouden met mensen en paarden af te kraken.
Het NRPS fokt al jaren niet meer met arabisch bloed want ze keuren hengsten goed met het arabisch bloed percentage ver achter de komma.
Kijk maar eens op de website van het EASP bij de hengsten dan kun je zien wat er bedoeld wordt met het gebruik van arabisch bloed.
Verzoekje : hou het gezellig hier op bokt.
mayrom schreef:Ik was een paar dagen niet op dit topic geweest, en wat schept mijn verbazing er zijn meteen een aantal personen die een hengst ongezien weer afkraken.
Even iets recht zetten.
Pronto liet zich super zien, en is nier kreupel of iets dergelijks.
De amazone die hem nu sinds 1 1/2 maand rijdt is in 1 wedstrijd M1 met 3 winstpunten.
Pronto is ook M springen .
Pronto voert niet het doorsnee mode bloed en daarom willen ze de hengst niet, maar lopen deed hij woensdag over de straat super, want als er vervolgens hengstehouders en bekende fokkers die WEL geweest zijn Karel op bellen om te zeggen dat Pronto een fantastisch paard is en ook super over het straatje ging, zegt dat voor mij ( hij staat bij mij op stal ) meer als een paar opmerkingen van een paar bokkers die alleen maar personen afkraken. En dan nog iets weet je wat een goede grap is, als een hengst op de straat al kreupel is en de heren juryleden dit niet zien, vervolgens mag de hengst wel onder het zadel en wordt vervolgens gevraagd kreupel de rijbaan weer te verlaten,deze hengst mag dan wel op de nakeuring ,
Citaat:Painted Black niet door hengstenkeuring
Helaas is Painted Black niet uitverkoren om de dekdienst in te mogen voor het KWPN. Het verbaasde menigeen dat de schitterende zwarte zijn eindstation in de eerste bezichtiging al vond. Hoewel hij op het WK tweede werd en daar alom werd geprezen door de beste jury's ter wereld, vonden de nationale keuzeheren, die overigens geen internationale erkenning hebben, hem niet goed genoeg. De voornaamste kritiek kwam op zijn bewegingsmechanisme, dat te traag en niet functioneel zou zijn. Dit is eigenlijk een belediging voor zowel ruiter als paard, en het is maar goed dat Painted Black het niet weet! Hij zou het zelf een belediging hebben gevonden....
Painted Black won in de afgelopen jaren diverse malen wedstrijden om de hengstencompetitie en versloeg hierbij hengsten die wel KWPN goedgekeurd zijn. Moderne sportpaarden willen ze kennelijk bij het KWPN nog niet...