Deze is het geworden!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:15

MarijeR schreef:
Nou het valt niet mee om op te maken wat jij bedoelt, zo duidelijk is de tekst niet.
Maar blijkbaar mag je geen vragen stellen maar alleen jubelen dat het zo'n leuke hengst is.

Ok, dan ben ik klaar met het topic.

Idd, veel plezier met je veulen...

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:30

Weet je wat het is.. julli hadden best vragen mogen stellen amar daar hadden jullie dan mee moeten beginne voor dat jullie heel de tijd maar gingen zeggen dat het niet goed was en dat Brenin en Magic zo geweldig waren.. dan had het geen probleem geweest.. maar bij de meeste van ons kwam het Vragen tog over als een onderzoek om dan vervolgens weer te gaan zeggen hoe geweldig die andere wel niet zijn en dat Harri nix voorstel..!! maar goed Bedankt..!!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:33

Waarom begin je steeds over Brenin en Magic, er zijn zoveel meer cobs genoemd in het topic, en ik ben telkens degene die aangesproken wordt op de hengsten, is dit omdat deze toevallig makkelijke namen hebben ofzo???
Ik stelde de vraag niet, maar marije, en jullie kunnen daar geen normaal antwoord op geven, dus reageer ik daarop. Marije heeft btw ook niks te maken met brenin en Magic die heeft een eigen hengst..

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:36

dat zeg ik tog ook niet.. maar als je nou eens ff weer van voor af aan begint dan kan je zien dat Brenin en Magic wel het meest genoemt worden en die andere mensen zeuren niet over het feit dat Wij voor Harri gekozen hebben... dus ja.. ik ga der nu niet meer over in discussi want dat vink zond van mijn tijd..!!! en dat Marijke een eigen hengst heb staan wist ik ook want ik lees nameljik die reacties altijd ff..!! maar ze noemt tog ook wel vaak de namen van Brenin en Magic..!!!!

Dan wil ik nog wel ff wat zeggen.. Je veulen is wel een lieffie horzz...!!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:39

Dank je wel, die komt morgen naar huis..Haha!

Maar ik ben niet de enige die Brenin en Magic noemt. Veel mensen hier kennen ze ook wel, dus ja dat kan ik ook niet helpen.. Ik zeur verder niet, en marije ook niet. Kijk dat je een keuze maakt, prima, maar wat wij dan graag willen weten is waarom je dan juist die keuze hebt gemaakt.
En Marije is erg fanatiek met het uitzoeken van allelei dingen en die kwam dit toevallig tegen en dat wil ze dan graag weten. Daar is toch niks verkeerds aan of wel??

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:43

Neej en dat hoor je mij ook niet zeggen maar bij sommige van ons komt het over als of der dalijk weer zo'n gesprek komt van.. Nou je kan beter voor die en die hengst gaan.. en dat willen we niet meer.. want voor ons staat het zo goed als vast dat we voor Harri gaan.. Hij is gewoon mooi niet te fors, *Zwart niet dat het uit maakt maar wel mooi mee genomen* Superrrrr braaf in de omgang, en ook nog een keer heel dichtbij huis.. nou wat willlen we nou nog meer..!! Lachen... maar goed ik hou der nou echt over op want ik heb geen zin om der nog verder over in Discussi te gaan.. het is zo wel duidelijk lijkt mij..!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:51

Dat is niet de bedoeling van mij in iedergeval. Kijk ik heb een tijdje geleden een pb van haar gehad dat ze naar beide hengsten zou komen kijken, dus vandaar dat ik in eerste instantie zo reageerde..
Maargoed ik hou dus nu ook op, het heeft verder toch geen nut..

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:09

Sjonge jonge zeg zeur er niet zo over, ze hebben hun keuze gemaakt..hoop dat 't een mooi veulen wordt!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:42

MsMarit schreef:
...en dat Marijke een eigen hengst heb staan wist ik ook want ik lees nameljik die reacties altijd ff..!! maar ze noemt tog ook wel vaak de namen van Brenin en Magic..!!!!...

Marije, -k.

Mag ik vragen waar ik die namen heb genoemd?
Lees het topic nog eens voordat je onzin gaat vertellen.
Ik heb eerder in dit topic alleen iets over mijn hengst gezegd, namelijk dat hij pas 2 jaar is.
Verder heb ik wat info gegeven over Hendrewen Prince, daar werd om gevraagd. (zal ik niet meer doen hoor, mensen helpen...)
O ja, en dat Harri veterinair afgekeurd was bij de reguliere HK. Maar ja, dat heeft de hengstenhouder vast wel verteld en anders heb je dat in alle stamboekbladen kunnen lezen.

Verder is FA volgens mij niet het juiste forum om alleen ooh's en aah's te verwachten als je het hebt over de hengstenkeuze. Juist een forum om te discusieren en over afstamming/nakomelingen te praten.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:49

Maak je niet druk Marije... sommige mensen hebben gewoon een grote houtkachel.
Jij bent fokker en denkt na over je keuzes. Laat lekker met Harri dekken Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:50

Missouri schreef:

OK dan!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:54

MsMarit schreef:
Als Youngster en MarijeR nou eens ff lekkur iemand anders gaan irriteren en lekkur deze Topic met rust gaan laten.. want ik lees iedere keer weer alleen maar geouweprutsmuts op de keus die Wij gemaakt hebben..

Als eerste, ik weet niks van Cobs, verdiep me er niet in en zal me er ook niet in verdiepen.
Als ik jou was MsMarit zou ik ten eerste die MSN-taal achterwege laten om iig iets serieuzer genomen te worden en ten tweede zie ik in MarijeR haar berichten geen enkel commentaar op de keuze van deze hengst.

Hoe oud je als eigenaar ook bent, als je serieus gaat fokken weet je dus eea van de hengst die je op je merrie gaat zetten en het enige wat MarijeR imo vraagt is meer info over de moederlijn. Ze geeft nergens commentaar en zegt ook nergens dat deze hengst niet goed is.

Dus om welke reden voel jij je dan zo aangevallen?

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 14:32

marijeR... ik had gezegd dat ze goeed in mekaars bloedlijnen passen.. maar dat kwam, omdat ik had vertelt aan hun welke ouders enzo imona had.. en toen zijden ze dat harri er perfect bij past.. ze vertelde wel zijn vader enzo.. * ben ik vergeten sorry * maar verderin zit ook nebo black magic dacht ik... w8 ik zal ff opzoeken zijn stamboom...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:36

Tjonge jonge, de enige die hier aan het ouweprutsmutsen zijn, zijn toch wel de topic-starter en Ms-dinges, die zelf verkondigd dat ze alle reacties allemaal leest (wel selectief overgens Schijnheilig ) .
Missouri schreef:

Zeker een van de wijzere opmerkingen in dit topic Tong uitsteken !!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 14:52

hier is harri zijn stamboekje.. zo staat het op de high flown stud site...

Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:01

sweet_angel schreef:
marijeR... ik had gezegd dat ze goeed in mekaars bloedlijnen passen.. maar dat kwam, omdat ik had vertelt aan hun welke ouders enzo imona had.. en toen zijden ze dat harri er perfect bij past.. ze vertelde wel zijn vader enzo.. * ben ik vergeten sorry * maar verderin zit ook nebo black magic dacht ik... w8 ik zal ff opzoeken zijn stamboom...

Ook ik heb weinig verstand van Cobs, maar vind dat jullie serieus even naar mensen moeten luisteren die al langer meedraaien in de Welsh (Cob)fokkerij. De opmerking van Joshua zou ik zeer zeker ter harte nemen, en ook Marije staat open voor andere hengsten (ondanks dat ze zelf een hengst heeft zou ze direct met een hengst van een ander dekken als ze er van overtuigd is dat hij in haar fokprogramma past)

Natuurlijk wil die hengsteneigenaar zijn dekking aan jullie verkopen. Hij zal daarom ook meteen toegeven dat de bloedlijnen goed bij elkaar passen. Maar uit alle opmerkingen van Sweet-Angel maak ik op dat ze afgaat op het advies van de hengsteneigenaar, en verder dan wel het paard ziet maar verder ook geen informatie over heeft gezocht.

En MsMarit, als je geen commentaar wilt op een hengstenkeuze, start er dan alsjeblieft geen topic over wil je?

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 15:03

het is mijn topic hoor!!! tuurlijk kan ik best commantaar verdragaen had ook niet anders verwcht... maar ieder heeft een andere smaak en zo vin ik harri erg mooi!!! en past kwa bouw en BLOEDLIJN erg goed bij Imona ( men pony ) dus vandaar dat ik juist harri heb gekozen... althans tot nu toe.. in januari ga ik naar de hengstenkeuring en wieweet wat ik voor moois daar zie lopen... ik heb tot april de tijd!! maar voorlopig is harri mijn eerste keuze... en over de nakomelingen zal ik van de week eventjes bellen met marian.

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:10

sweet_angel ik vind dat je bij de keuze van de hengst ook je hart mag laten spreken. Vaak is je hart een goede richtlijn. De afstamming moet logisch doorslaggevend zijn. Al de goedgekeurde hengsten zijn niet voor niets goedgekeurd en al die achterklap is niet belangrijk, zeker niet als ze het over grote houtkachels hebben . Iedereen moet eerst in zijn eigen kraam kijken voor dat hij of zij een ander gaat veroordelen, en dat doen ze met jouw beslissing. Ik vind het niet eerlijk zoals ze je aanvallen. Als ze nu een met goede raad aankwamen, waar je wat aan hebt, echt constructief, maar nee "de grond in met zo'n kind", ze leren het ook nooit, mensen spiegelen hun wensen altijd verkeerd. Hou je bij je keuze maar, volgend jaar kan het best zijn dat er een andere hengst je nog meer aanstaat. Er zijn er een heleboel.sterkte en veel geluk met je veulen. *LOL*

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:13

Nou ik sluit me bij je aan..!!! Cil het is een TOPPER horz.!!!! Hyper!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 15:13

Harstikke bedankt!!

MsMarit

Nou ik sluit me bij je aan..!!! Cil het is een TOPPER horz.!!!! Hyper!

MarijeR

sweet_angel schreef:

Tuurlijk zeggen ze dat. Ze willen ook geld verdienen Knipoog

Maar ik zou je toch adviseren om je zelf ook in de bloedlijnen te verdiepen.
Jouw merrie is DxC gefokt en je wilt een groter veulen fokken.
Vraag ik mij af of je dan naar een hengst moet gaan die in de moederlijn al snel terug gaat op C en A bloed...
Het is niet alleen de hengst waar je mee fokt, ook zijn voorouders doen mee.
Daarom vroeg ik naar meer info over zijn moederlijn en nakomelingen uit die lijn. Dan kan je een beetje kijken of er in de moederlijn maat doorgefokt wordt of dat de C weer meer terug komt.
En natuurlijk nakomelingen van Harri zelf. Ze zullen best een paar hele goede nakomelingen uit Engeland hebben gehaald, maar hoe is de rest? Uit wat voor merries komen die nakomelingen?
En dan ga ik liever niet af op de eigenaar van de hengst maar op informatie uit Engeland waar Harri dus een aantal jaar gedekt heeft.

En Nebo Black Magic, probeer maar eens een cob te vinden die dat bloed NIET heeft of heel erg aan verwant is Lachen

Als je kijkt op http://www.pedigreequery.com/allbreed/ en bovenin zijn naam invoerd, kan je de hele afstamming bekijken.
Verder dan wat op hun website staat.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:14

Sorry vor het 2x plaatsen was maar 1x bedoeld

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 15:18

oke.. marijeR... ik snap best hoor Geld, geld! sorry dat k zo uitviel.. maar eens werd het teveel.. haha maar ik zal direct ff dat opzoeken.. maar net wat ik tegen klopping zij.. ik ga in januari naar HK.. kijkien wat daar loopt...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:28

En nog even voor de duidelijkheid, ik heb zelf geen enkel belang bij dekkingen voor mijn hengst.
Hij staat ter dekking maar in principe heb ik hem alleen voor mijn eigen merries uit Wales gehaald.
Net wat Cassidy al zei, als er een andere hengst in NL is die goed bij mijn merries past of waarvan ik erg veel verwacht, zal ik daar bij gaan dekken en niet bij mijn eigen hengst.
Afgelopen voorjaar was dat zelfs de bedoeling. Helaas ging dat door de vogelpest niet door maar anders was 1 van mijn merries ook door een andere hengst gedekt die maar 1 seizoen in NL was.
De cobs zijn voor mij puur hobby en Sammie hoeft niet zijn eigen eten terug te verdienen Knipoog