Merriekeuring 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Merriekeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:56

Die heeft er zin in zo te zien mosh :j
Hoe oud is jou merrie nu?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:45

hoii daar ben ik ook weer :)
dit jaar met die van mij naar de keuring geweest maar was gewoon een jaar te vroeg voor haar, met trainen viel ze zo veel af dus ze was echt kaal qua bespiering en 1 trailerritje maakte weer dat ze opgetrokken stond dus magerder leek..
inmiddels is ze heel mooi bijgekomen en ziet ze er echt top uit, is nu onder het zadel en doet het heeel erg goed :)
plan is om volgend jaar een ibop te doen en dan nog ck
overigens dit jaar wel ster en prok geworden :)
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

foto s onder het zadel heb ik nog niet want ben altijd alleen :D

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:08

Hartelijk dank voor jullie mening!
Ze is inderdaad absoluut niet interessant qua lijn, maar ik dacht een beetje in dezelfde richting als Seven, een lijn moet ergens beginnen!
Essiesilly, wat is de afstamming van de jouwe? Knap dier, proficiat met Ster/Prok!!
Ik heb eigenlijk niet echt recente goede standfoto's, misschien morgen eens proberen wat te nemen, maar ik ben niet echt getalenteerd wat betreft foto's nemen :o
Ik heb wel een filmpje van enkele weken terug, toen 5 weken onder het zadel:

https://vimeo.com/51868773

*edit: ze is ook niet zo groot, heb ze recent niet meer gemeten, maar ze zit rond 1.64m want ze is even groot als mijn andere merrie.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:18

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:20

lLeuk es ben benieuwd wat ze gaat doen in de ibop :j

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:28

En heb je voor volgend jaar weer wat leuks voor naar de keuring Essiesilly? :D Enjoy is echt to enjoy

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:31

dank je! nee :) heb daarna alleen hengsten gehad :P donny de witbol die is vorige week gecastereerd :+ heeel leuk paard! super karakter goed lopen alleen niet te groot en dan ook nog is een bloed typje dus wilde niet honderden euro s er tegen aan gooien om hem naar de hk te doen..
dan heb ik daarna nog guess who, die het heel goed doet dus dat is afwachten natuurlijk he :)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:36

Oh jaa Donny, moest ff denken maar die is zo weer voor de geest te halen haha. Jammer dat hij zijn hoogte niet helemaal mee heeft. Dan moet Guess het maar waar gaan maken toch?
Eigenlijk was het meer om de terugval dat je Enjoy er nog niet klaar voor vond dan voor het resultaat? Of had er nog meer ingezeten als ze daar geen last van had gehad?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:38

hahah ja donny :D :D ja hoop het dat guess het waar gaat maken ja :D
nou ik denk dat ze met gemak keur had geworden als ze niet zo mager en onbespierd was :o maar ja zo n grote (1.75) en dan dekken, trainen, heen en weer rijden.. het was haar een beetje te veel helaas maar goed we proberen het dan gewoon volgend jaar :)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:43

Oh ok, je mag ze gewoon nog een keer aanbieden dan, om voor keur te gaan? heb me er nog niet heel erg verdiept. Ja 10 jaar geleden met moeders maar goed die droom had ik al snel opgegeven :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:45

tuuuuurlijk :D :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:24

nou ik hoop dat je met de voorl keur en ibop naar huis kan gaan es zal wel een stempel zetten op je zelf gefokte dier en lijn :D Ik hoop echt op ster maar moet dr eerst maar eens aan de longe en bespierder zien :j

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:26

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:28

dat hoop ik ook seven maar als ze de ibop haalt en ze word keur op de ck is ze meteen elite dus daar hopen we op natuurlijk :D
als dat niet lukt prima dan gewoon lekker de sport in want ik geloof absoluut in haar :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:57

Elite doelde ik inderdaad ook op, je hebt dr natuurlijk als eerste instantie voor de sport gefokt maar de fok en opvolger van lichtje is natuurlijk helemaal top :D

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:17

essiesilly schreef:
afstamming: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigre ... 0?levels=5

ze lijkt niet zo klein hoor! galop had wel met wat meer sprong gemogen vind ik.. doet ze dat los beter?

Nee ze toont gelukkig best groot, de galop is in vrijheid wel wat beter, ze was daar op het filmpje redelijk moe aan het worden.

Nu weet ik wie je bent, was weg van jouw Donny! Jammer dat hij niet zo groot is, wat zijn je plannen er verder mee?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:02

Kaja schreef:
Mosh schreef:

Sjezus Mosh... zo is het net een véél te dikke hackney..... :=
Kom eens snel met betere foto's....

Whaha ja dat zeiden wij ook al!! Ze is wel echt zwaar, dus ik ga wel al in maart beginnen. Aan de longe laat ik voorlopig weer ff, maar mss zometeen wel een standfoto. Ze is trouwens van 13 april.

Essiesilly, gezellig dat je er ook weer bij bent!

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:53

Er passeren hier mooie merries!!

Enkele fotootjes van de mijn eventuele keuringsganger:

Als veulentje
Afbeelding

jaarling:
Afbeelding

En enkele van september,ze was toen net 2,5 en had haar een keertje meegenomen tot bij mijn lesgeefster.Daar mocht ze de pistes gaan verkennen:
Afbeelding

Afbeelding

En in de binnenpiste:
Afbeelding

De mijne is trouwens in het voorjaar al wel op de foto gezet(gewone sportkeuring door mijn eigen veearts) en was volledig goed.
Moest ik naar de keuring gaan en het resultaat valt mee,kan het wel zijn dat ik nadien nog voor PROK ga,maar toch eerst maar de resultaten afwachten,anders is dat alleen maar weggegooid geld.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 03:01

@ Sizzle, kop foto komt me bekend voor van je schimmel :D. Ze lijken allemaal op de moeder.

@ essiesilly Jeetje wat is ze al mooi ontwikkeld!! Hopenlijk een mooie voldoende IBOP in het zicht! Opnaar Elite :D

@ Feelsoproud Mooie merrie, als veulen al. Met Training gaat ze er straks mooi bespierd uit zien. Ze oogt wat beknopt. maar wel een stoere en mooie hals/kap. Hoe groot is ze?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:06

Mooie merrie inderdaad Feelsoproud, body daar hou ik van.

Onze dame heeft voor het eerste een bit in gehad wat ze super deed
Afbeelding

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:29

Mooie foto Seven! Staat goed dat hoofdstel :)

Effe snel onder de deken vandaan geplukt. Opstellen moet gewoon nog beter. Dat is ook een kwestie van oefenen
Afbeelding

Penny :D
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:34

Bedankt mosh :D

Leuke fotos :j Ze oogt al vrij af, is ze wat stijl in de koten achter of staat ze gewoon zo :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:36

Seven, dat staat haar mooi dat hoofdstel :j

Ik doe meestal pas in het voorjaar een bit in nadat ik evt wolfstanden en doppen heb laten verwijderen.
Moet nog overleggen over het klaarmaken van Finesse komend voorjaar. Ik kan het gezien de afstand niet zelf doen.

Newt, ja de merrie heeft haar type flink doorgegeven maar heb ik de hengsten ook naar uitgezocht :)
Finesse is dan ook nog eens flinke lijnenteelt.
Ze zijn echter alle 3 heel anders van karakter varierend van extreem cool naar hyper en hebben alle drie hun eigen punten waarop ze verbeterd zijn.

Mosh, ze ziet er goed uit hoor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:39

Wij hebben dr bij aankoop helemaal naar laten kijken ook de mond dat zag er top uit dus ik durfde het nu wel aan :D

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:50

@ Seven, vind de stand van de achterbenen op deze foto verschrikkelijk, komt doordat ze naar achteren geduwd werd en daardoor in de achterbenen is gaan hangen.. Ik zag liever het RA been een halve pas naar achteren, dan was het gewicht beter verdeeld over 4 benen. Maargoed de voorstand en bovenlijn ben ik wel erg over te spreken. Ben benieuwd hoe ze er na training uit zal zien dit voorjaar..