Pony op proef, zou jij dat doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

coroosje

Re: Pony op proef, zou jij dat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 18:32

Pony is helaas niet onze droomshet -O- . Ben zooo blij dat ze op proef mocht....

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:04

ahh wat jammer

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:09

Mijn fjord gaat morgen 2 weken op proef naar een manege voor aangepast paardrijden ( de zwartedijkruiters),ik vind het wel heel spannend. Ik denk dat ik het bij een gewone particulier niet zo snel gedaan had, maar omdat dit een instelling is durf ik het wel aan,maar er is wel een contract.

Jammer dat het niet jullie droom pony bleek te zijn.
Succes met je verdere zoektocht.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:23

Het is een lastig iets vind ik. Ene kant is proefperiode de manier om te kijken hoe de pony op ander terrein en omgeving is, of ze dan ook nog zo braaf zijn. Aan de andere kant hoor je soms heel nare verhalen van compleet andere ponies die weer terug komen bij de eigenaar na een proefperiode en waar weet ik veel wat mee is gebeurd.... Ik weet niet of ik het snel als verkopende partij zou doen om die reden...
Ik zelf heb wel de pony 'op proef' meegenomen. Iig had ik laten vastleggen in een contractje dat bij niet klikken met mijn andere paard waarvoor ik mijn pony kocht (1week tijd) ik de pony terug zou mogen brengen. Gelukkig was dat niet nodig ;)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:24

colunder schreef:
Mijn fjord gaat morgen 2 weken op proef naar een manege voor aangepast paardrijden ( de zwartedijkruiters),ik vind het wel heel spannend. Ik denk dat ik het bij een gewone particulier niet zo snel gedaan had, maar omdat dit een instelling is durf ik het wel aan,maar er is wel een contract.

Wij willen ook altijd de pony's 2/3 weken op proef voor dat we de pony's echt kopen (aangepast paardrijden IJsselmuiden). De meeste kopers vinden dit geen enkel probleem.
Uiteindelijk blijven ze BIJNA altijd *\o/* .

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:52

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 07:54

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:49

Ja dat is inderdaad wel ver voor een shetter...., ik ga maandag naar Hedel, niet dat er iets tussen zal staan, maar ik zal eens opletten voor je!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:57

Ik heb mijn pony ook verkocht met een proefperiode, maar uiteraard wel met een contract waar alles in stond. Waaronder dat als hij door welke reden dan ook (kreupel, flinke wond, etc door een ongeval, verstapping etc) in waarde verminderd zij verplicht was om hem over te kopen. En uiteraard het contract tot in de details gemaakt zodat er niks over het hoofd gezien kon worden.

Het voelde erg goed, maar ik kreeg van iedereen te horen niet doen. Dus uiteindelijk een contract samengesteld waarin ik eigenlijk volledig gedekt was :)

Uiteindelijk héél blij dat ik het zo heb gedaan :) nog voor het einde van de proefperiode kreeg ik te horen dat hij daar bleef :)

Horsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:45

Een kennis van mij had een pony die ze twee(!) maanden op proef heeft gegeven.
Na twee maanden was er geen pony terug te zien.
Blijkt dat de pony is verkocht aan handelaar tijdens proeftijd en we hebben de pony nooit meer teruggezien... |(
Over artikels enzo gezocht..
Naar handelaren gegaan maar het was te laat ;(
Hij was al weg.
Lieve polle ;(
Kmiss je ;(

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 14:17

Jee wat een verhaal horsiex! Wij brengen haar morgen gewoon veilig terug naar d'r baasje :) .

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 17:16

Beestje van de proef is inmiddels weer veilig thuis en .... wij hebben ons vriendje gevonden! <3

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:18

coroosje schreef:
Beestje van de proef is inmiddels weer veilig thuis en .... wij hebben ons vriendje gevonden! <3

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:33

Wat was er mis met die eerste dan? :) Gefeliciteerd met je nieuwe shet!
Ik had vroeger ook een shetje, daar kon je alles mee van onder doorlopen tot hangen aan zn staart en sleeën. Die is ook voor een goeie prijs weggegaan naar een super leuk baasje!

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 17:38

De eerste liep over ons heen ... Ze was prachtig maar veel te sterk, ik had er zelfs moeite mee :o .

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:56

FIjn dat je geslaagd bent voor je shet. Wat voor 1 heb je er nu uiteindelijk gevonden. SNap wel dat je op proef wou hoor. Helemaal aangezien je hem niet weer na een aantal jaar weg wilt doen.
Ik ben blij dat mijn shets klikken met mijn kinderen. Die 2 van mij had ik al, voor de kinderen. Weg gaan die van mij nooit, anders had ik wel een makke gehad voor je

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:39

Ik heb er een gekocht die al bij ons op de pensionstal stond. M'n dochter had er al eens op gereden en het klikte heel erg. Ben helemaal blij *\o/* .