Prijzen tinkers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 08:50

Supertje"]
[quote="mickydo schreef:
duur??

mijn tinker ligt nog een prijsklasse hoger ( goede papieren, bouw , aftekening enz enz )

Nog een prijsklasse hoger? Lijkt me sterk, het is zowieso een ruin, dus geen fokwaarde. Ook kan ik uit je profiel niet echt halen of hij nog iets bijzonders gepresteerd heeft.
.
[/quote]

moet ik dan zijn hele leven in mijn profiel gooien?

ik kan er niets aan doen dat hij een prijsklasse hoger ligt , ik bedoel het maakt mij niet uit hoeveel geld hij waard is ik doe hem toch niet weg

andere tinkers bij ons in de buurt liggen qua prijs hetzelfde zoals kane dus is echt niet raar ofzo

ze zijn nou eenmaal niet goedkoop dat is 1 ding wat zeker is

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 08:56

Nee , maar ik zou wel graag weten waarom hij dan zo duur zou moeten zijn. En als alle tinkers daar zo duur zijn dan weet ik in ieder geval dat ik daar nooit een tinker moet gaan kopen Haha!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 09:00

ach als ik eerlijk moet zijn hou ik me niet bezig met de waarde van mijn tinker , de waarde die hij voor mij heeft is toch onbetaalbaar Lachen

ik zag juist tinkers op internet te koop voor 1500 tot 2500 euro en toen dacht ik wat goedkoop ???

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 09:35

Lielle"]
[quote="stef schreef:
Heb je helemaal gelijk in, ik heb zelf een haflinger dus tja Haha! Ik bedoelde ook enkel in dit topic. Ik weet dat het er IRL anders aan toegaat, zolang je geen KWPN van Gribaldi, Jazz of Jetset hebt, kijken ze je op wedstrijd niet eens aan (bij wijze van spreke uiteraard)

over generaliseren gesproken zeg! Als ik zeg "al die Fjielinkers (daar is-t-ie weer Haha!) kunnen geen hout lopen (bij wijze van spreken dan)" valt iedere Fjielinker liefhebber (terecht) over me heen.
[/quote]
Vooroordelen kom je overal tegen,
Toen ik alleen Ozep (v. Caritas) had waarmee ik dressuurde hoorde je nooit iemand, maar nu ik Triumph (v. Gribaldi) ook heb staan krijg je gelijk een stempel opgedrukt.
En daar maak jij je ook schuldig aan Stef.

Verder worden prijzen bepaald aan de hand van vraag&aanbod, op het moment is er schijnbaar meer vraag dan aanbod en dan gaan de prijzen omhoog.
Ik persoonlijk vind Tinkers weinig uitstraling hebben, mij kunnen ze niets bieden, ik zou alleen lasten hebben en geen lusten. Maar goed, daar hebben we wel meer rassen van, want waarom die minipaardjes zoveel moeten kosten Verward Daar kan je helemaal niets mee.
Alleen moeten wel die kul-argumenten achterwege gelaten worden, ‘het zijn fijne sportpaardjes’ blablabla. De basis is voor recreatieruiters, dus een pony die M loopt heeft naar mijn idee nog geen sportprestatie neergezet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 11:23

Sjuimpje schreef:
over generaliseren gesproken zeg! Als ik zeg "al die Fjielinkers (daar is-t-ie weer Haha!) kunnen geen hout lopen (bij wijze van spreken dan)" valt iedere Fjielinker liefhebber (terecht) over me heen.

Vooroordelen kom je overal tegen,
Toen ik alleen Ozep (v. Caritas) had waarmee ik dressuurde hoorde je nooit iemand, maar nu ik Triumph (v. Gribaldi) ook heb staan krijg je gelijk een stempel opgedrukt.
En daar maak jij je ook schuldig aan Stef.

deze volg ik even niet??

Verder worden prijzen bepaald aan de hand van vraag&aanbod, op het moment is er schijnbaar meer vraag dan aanbod en dan gaan de prijzen omhoog.
gaan de prijzen juist niet omhoog als er weinig aanbod is? Mensen willen dan wat meer betalen omdat ze niet zo makkelijk te krijgen zijn?
Ik persoonlijk vind Tinkers weinig uitstraling hebben, mij kunnen ze niets bieden, ik zou alleen lasten hebben en geen lusten. Maar goed, daar hebben we wel meer rassen van, want waarom die minipaardjes zoveel moeten kosten Verward Daar kan je helemaal niets mee.
nouja, je kan er wel iets mee natuurlijk, fokkerij, aangespannen, etc.. Maar de prijzen zijn idd schrikbarend. 3000 euro voor een veulentje is niks. Waarom? Geen idee, heb het er ook niet voor over, maar als mensen het willen geven, vind ik het prima. Laatst bood iemand 700 euro voor Hon. Hmmz, wanneer kom je d'r halen?? Haha!
Alleen moeten wel die kul-argumenten achterwege gelaten worden, ‘het zijn fijne sportpaardjes’ blablabla. De basis is voor recreatieruiters, dus een pony die M loopt heeft naar mijn idee nog geen sportprestatie neergezet.
[/quote]

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 11:24

trouwens, persoon in kwestie, waar het in het begin over ging, heeft inmiddels een tinker gekocht. Een 6 jarige zwarte merrie van 152, met 4 witte sokken en een bles (dus toch geen 3kleur). Heb haar nog niet gezien, ze is gisteravond gebracht

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:44

Wel juist quoten Stef, die uitspraak over Fjielinkers komt van Lielle, ook al sta ik er wel achter.

Over je eerste opmerking:
Jij zegt zelf dat als je op wedstrijd komt met een Haflinger je niet aangekeken wordt door mensen met een sportgefokt dier.
Dat is gewoon onzin, je rijd helemaal niet landelijk dus weet je niet eens of het wel waar is, nogal een groot vooroordeel dus.
Ik weet zelf ook wel dat er altijd wel een paar figuren zijn die er wel zo over denken, maar nogmaals, die kom je overal tegen en andersom dus net zo goed.

Over je tweede opmerking:
Ik zeg ook; als er meer vraag is naar Tinkers dan dat er aangeboden wordt, dan gaan de prijzen automatisch omhoog.

Wb minipaardjes,
ik vind het aangespannen rijden met een mini niet noemenswaardig, het zijn nou eenmaal geen kilometer vreters. Maar zoals ik al zei is dat persoonlijk.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:52

sjoeh sjoeh...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:16

Ik ben het toch echt met Sjuimpje eens... Je hoort ze al veel te snel over fijne sportpaardjes of prestaties praten als ze wat verder komen dan de gemiddelde tinker in een bepaalde discipline. Maar ten eerste vind ik dat persoonlijk gewoon knap van de combinatie, dat is niet noemenswaardig voor het ras. Ten tweede vind ik persoonlijk eventuele prestaties bij wedstrijden niet een reden om de prijs omhoog te laten gaan. Vaakzat is het op een eigen manier tot stand gekomen en kan een volgende ruiter helemaal opnieuw beginnen...

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:56

Ik heb zelf een Tinker die ook nog normaal kan lopen..een hindernisje springt enz.
Het valt me op dat als een tinker een L/M niveau loopt dat er dan direct applaus moet volgen....
Volgens mijn kan ieder paard/pony dit bereiken(met de juiste ruiter),dat is niets bijzonders hoor....
Het zijn leuke recreatie paarden,die op t ogenblik gewoon in zijn en daardoor prijzig(mijn mening Haha! )

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:42

neuh ik blijf erbij: wie in de dressuur of springerij iets kan bereiken met een tinker is wat mij betreft een topper.... daar heb ik meer respect voor dan een kwpn die zijn lichaam meeheeft. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 08:39

Pellie schreef:
neuh ik blijf erbij: wie in de dressuur of springerij iets kan bereiken met een tinker is wat mij betreft een topper.... daar heb ik meer respect voor dan een kwpn die zijn lichaam meeheeft. Haha!

ik niet. Ik heb gewoon respect voor iedereen die er moeite voor doet om iets te bereiken en bereid is om daarvoor te trainen. Heb je ook bewondering voor die ruiters die met hun topfitte wedstrijdpaard buiten gaan rijden en voor ieder blaadje moeten opletten want daar zitten kabouters achter? Nee, want dan zou je maar gewoon een braaf paard moeten kopen Frusty Een sporttopper wordt het pas vanaf het Z, en dat geldt zowel voor de KWPN-ehner als de Fjielinker.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:07

Pellie schreef:

Laten we de tinkers niet over 1 kam scheren, je hebt verschillende types die toch allemaal tinker zijn, ongeacht of we nu praten over ICS of NTS.
mijn Grai-merrie is super in het wenden.... ideaal voor de western, ook doordat ze een klein maat heeft. Voor de rest heeft ze ontzettend veel pit, waardoor ze lang niet voor iedereen geschikt is. Ik heb haar geheel groen, zonder papieren gekocht, en ze 2 weken later voorgebracht. De prijs die ik er voor betaalde was meer dan redelijk in verhouding met de prijzen die er voor de rest betaald worden. Toch had ik eigenlijk niet zoveel geld voor een tinker willen uitgeven, omdat ze het eigenlijk niet waard zijn als ze zo van de import komen, je hebt werkelijk geen idee wat er voor achtergrond aan vast zit, maar dat is het risico van het vak, om het zo te noemen.

Baggio, mijn hengst, heb ik als veulen gekocht, omdat de aanschaf dan aanzienlijk minder is, en ik een hengstveulen wilde opfokken voor de hengstenkeuring. Een heel ander type dan mijn merrie, meer Vanner. Geen idee wat ik voor hem zou moeten betalen als ik hem nu op dit moment, zoals hij nu is, zou hebben willen kopen. (zie taxatietopic)

Er zijn altijd tinkers die meer talent hebben voor een bepaald sportonderdeel dan de ander.... Toch vind ik persoonlijk dat er niemand in Nederland is die kan zeggen dat zijn of haar tinker meer waard is dan van een ander, sorry als ik iemand beledig nu, onafhankelijk van papiertjes, prestaties oid. De prijs van een paard wordt bepaald door de koper. Als jij je tinker voor 4000 op het net zet en iemand valt erop en wie die prijs betalen, dan heb je geluk. Voor het zelfde geld wil niemand dat paard voor die prijs, en zul je een eind moeten zakken. Dit zegt dus niet dat je paard meer of minder waard dan van een ander die voor een andere prijs weggaat. Waarde van een paard is de slachtprijs, de rest is emotionele waarde die je aan een paard wil of kan hechten. Daar blijf ik gewoon bij.

Sorry voor het lange verhaal,moest er even uit

Overigens, wat ik meen te weten is dat de hengsten die voorgebracht gaan worden op de hengstenkeuring van het NTS in 2004 en later wel op de foto gaan met de benen. En spermacontrole wordt al tijden gedaan......

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:25

Lielle"]
[quote="Pellie schreef:

ik niet. Ik heb gewoon respect voor iedereen die er moeite voor doet om iets te bereiken en bereid is om daarvoor te trainen. Heb je ook bewondering voor die ruiters die met hun topfitte wedstrijdpaard buiten gaan rijden en voor ieder blaadje moeten opletten want daar zitten kabouters achter? Nee, want dan zou je maar gewoon een braaf paard moeten kopen Frusty Een sporttopper wordt het pas vanaf het Z, en dat geldt zowel voor de KWPN-ehner als de Fjielinker.
[/quote]

en ik zeg méér respect... Rolleyes

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:37

ik dus niet, gewoon evenveel. En misschien zelfs minder omdat je zo eigenwijs bent om met een paard met minder mogelijkheden te gaan rijden. Zo, knuppel in het hoenderhok.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:50

Lielle schreef:
ik dus niet, gewoon evenveel. En misschien zelfs minder omdat je zo eigenwijs bent om met een paard met minder mogelijkheden te gaan rijden. Zo, knuppel in het hoenderhok.

*geschokt* Knipoog
Ik heb respect(als je het zo wil noemen) voor iedere ruiter die zijn/haar paardje lekker ontspannen aan het lopen heeft ongeacht het ras of discipline....

Je hebt het over een paard met minder mogelijk heden en daar ben ik het mee eens maar geef toe ,dat geld voor heel erg veel rassen,er zijn maar relatief weinig paarden die echt geschikt zijn voor de dressuur(hiermee bedoel ik dus dressuur,dat is niet thuis wat Z oefeningen kunnen en je paard Z niveau noemen ...Nee vanaf Z2 goed presteren op wedstrijdniveau)

Je kunt leuk rijden met een Tinker, er zullen heus wel uitzonderingen zijn die wat klaarmaken op wedstrijd.
Maar het zijn en blijven gewoon leuke recreatie paarden..en als we nu toch bezig zijn ...de ruiter die echt verder wil in de dressuur (de talenten onder ons,die ieder minuut bezig zijn met trainen en zich rot werken om wat te bereiken) gaat echt niet op een Tinker zitten(en gelijk heeft hij/zij).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:09

*amen* OK dan! OK dan!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:04

Jippie schreef:
Ik denk dat vooral de vlekjes de prijs bepalen.

ja dat denk ik ook...maar dat neemt niet weg dat ik helemaal weg ben van tinkers Tong uitsteken Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:40

Lielle schreef:

Verward waarom een knuppel? jij mag je mening toch hebben? Dat hoeft heus geen knuppel te zijn hoor, even goede vriendjes.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:06

Pellie"]
[quote="Lielle schreef:

Verward waarom een knuppel? jij mag je mening toch hebben? Dat hoeft heus geen knuppel te zijn hoor, even goede vriendjes.
[/quote]

omdat ik op bokt niet gewend ben recht te hebben op een eigen mening Knipoog

overigens moet je het ook wel met een korreltje zout nemen Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:30

wahahahaa.... ja kan me indenken dat je dan op een gegeven moment met knuppels gaat gooien.. nah, zolang het maar van die opblaasbare van de kermis zijn, vind ik het best. Knipoog

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:34

Lielle schreef:

sommige mensen kiezen ervoor om met een paard met andere kwaliteiten toch een richting op te gaan. Eigenwijs zijn ze dan misschien niet, doorzettend is misschien het goede woord.
Vind het alleen wel jammer dat als dan het beoogde resultaat niet behaald wordt, dit aan het paard ligt... Terwijl iemand weet wat de capaciteiten van het dier zijn voordat je er aan begint.

En een knuppel? Nee, hou er wel van om een discussie te voeren met mensen die een andere gedachtengang hebben, zolang alles redelijk blijft en ondersteund wordt met goede argumenten....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:17

Toch vind ik persoonlijk dat er niemand in Nederland is die kan zeggen dat zijn of haar tinker meer waard is dan van een ander, sorry als ik iemand beledig nu, onafhankelijk van papiertjes, prestaties oid.

Ben ik niet helemaal met je eens... Idd: het is wat de gek ervoor geeft, maar algemeen gezien is een jonge merrie toch meer waard dan een oude ruin?! En dat geldt niet alleen voor Tinkers, ook voor de andere rassen...

Overigens, zoals ik al eerder schreef: de Tinker is een ideale recreatiepony/ -paard, wat vaak (met de juiste ruiter) ook leuk meekan in dressuur, springen of western. Voor veel mensen (er zijn tenslotte véél meer recreatieruiters dan westrijdruiters) is een goed recreatiepaard véél meer waard dan een top-wedstrijdpaard... Pling

Groetjes!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:44

Chubby schreef:
Toch vind ik persoonlijk dat er niemand in Nederland is die kan zeggen dat zijn of haar tinker meer waard is dan van een ander, sorry als ik iemand beledig nu, onafhankelijk van papiertjes, prestaties oid.

Ben ik niet helemaal met je eens... Idd: het is wat de gek ervoor geeft, maar algemeen gezien is een jonge merrie toch meer waard dan een oude ruin?! En dat geldt niet alleen voor Tinkers, ook voor de andere rassen...

Heb het niet over geslachtsverschillen, die moet je niet meetellen. Hetzelfde geldt voor leeftijden. het gaat mij puur om verschil in waarde als de paarden voor de rest gelijk zijn, voorbeeld, 2 - 5 jarige ruinen. Hoe kan de 1 zeggen van zijn paard dat ie meer waard is dan de ander

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:51

En dat vind ik nou ook net het probleem Leonoor. Voor een Tinker wordt gewoon standaard ongeveer hetzelde bedrag gevraagd, of het nou een prachtbeest is of een absolute geit. Oké afstamming e.d. tellen voor mij ook niet mee, gewoon omdat er simpelweg nog niets over te zeggen valt.
Maar voor een tinker die een leuk L-proefje kan lopen, heb ik meer geld over dan voor een die alleen maar een beetje kan hobbelen terwijl er iemand op zit. Zelfde geld voor een tinker die niet helemaal lekker in elkaar zit, lijkt mij dat je daar niet hetzelfde geld voor neerlegt als voor een die mooi in elkaar zit.