Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kaja schreef:fokfanaat schreef:apache had toch maar een paar merries gedekt in het jaar dat afgelopen jaar voor de HK was.
Dit jaar zullen er wel meer zijn.
Het waren er wel meer dan een paar.
Persoonlijk vind ik het wat tegenvallen.
fokfanaat schreef:nou hij was toen nog iig niet goedgekeurd, dus niet heel veel (en ook niet uit zulke beste merries)
adit, er staat er nog geen 40 uit 2009 op paardenfokken
waarvan twee derde bezichtiging en een 2e bezichtiging uit vrij predikaatloze meoders
DePaardenman schreef:fokfanaat schreef:vraag me ook af hoeveel vivaldi de afgelopen jaren nog gedekt heeft.
Te veel.
Rhea schreef:Die mening deel ik niet Kaja. Denk dat het er weinig hengsten zijn die zo uniform fokken als Apache. Hij bevrucht daarnaast erg goed maar dat zal de kwaliteit populatie niet ten goede komen. Mensen die hun merries niet drachtig krijgen en dan overstappen maken meestal niet de beste match.
misterA schreef:Hij geeft tenminste paarden die in de opfok geen problemen geven, daar heb ik alvast veel gemak van, daarnaast zijn ze ongecompliceerd en makkelijk te rijden,
hebben er plezier in met de oortjes naar voren. Uiteraard wel rekening houden met de wat minder sterke punten.
Zie Expression met rijdbaarheid een 9!!!
Dit in tegenstelling tot bepaalde andere merken, die misschien wel meer potentie hebben "voor het hogere werk" maar uit de
opfok gehaald worden met een verdovingsgeweer .
We hebben per jaar maar een paar handen vol van dat soort paarden nodig, het overgrote deel van onze fokprodukten komt terecht bij mensen die de paardensport als hobby beoefenen.
Die dagelijks met plezier naar hun paard gaan en er hopelijk met evenveel plezier weer vanaf stappen.
En er ook nog eens veel geld en tijd voor over hebben.