Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Chaos schreef:Hoi TS,
Ik vind het een vreemde prijs voor een ggk (door de DA, niet voor dekdienst) jonge Arabo-Hengst.
Als het een heel goede hengst is, je schrijft hem te willen voor sport, dan lijkt het mij dat hij meer waard is.
Ik rij zelf ook Arabo's maar die zijn toch heel wat meer waard als het bedrag dat ze jou vragen.
Dus ik zou even nagaan, is dit een vriendenprijs? Is dit een prijs omdat ie snel weg moet en dus de prijs laag word gehouden? Mankeert er stiekem toch wat aan? Heeft hij soms gebreken? Of denkt de eigenaar simpelweg dat hij niet meer waard is?
Geld het voor paarden ook dat je L2 met WPen moet zijn alvoor je een hengst mag starten?
Ik ken je niet, dus geen idee met betrekking tot je wedstrijdervaring maar dan wellicht een punt om rekening mee te houden?
Hij is klinisch (en op foto's? Vind dit onduidelijk) gekeurd door je eigen vee-arts. Dat is heel mooi, dan kun je hem bellen dat je interesse hebt in dit paard en vragen naar zijn mening over het paard en welk advies hij daarbij gegeven heeft (GGK als sportpaard?!).
Als je ervaringen hebt met hengsten, deze ruimte en soortgenoten kunt bieden, heb ik er niks op tegen als men met een hengst rijd.
En moeilijk zijn ze lang niet allemaal. Er zijn ook echte doetjes.
Als hij het springen op de bok al kent omdat ze op 3 jarige leeftijd (bijvoorbeeld) het sperma hebben bekeken op vruchtbaarheid en aantallen dan kent hij het spelletje al en zal hij wellicht ietsje moeilijker zijn.
Tot slot,
WAAROM IS IEDEREEN ZO BOOS??????!!!!!!

Chaos schreef:TS: is het een eigen fokproduct van de man van wie je hem nu kunt kopen?
Ja advies waren de eerste 2 posts, daarna is het geen advies geven meer en het is nogal zonde dat andere meningen en adviezen worden ondergesneeuwd door een zinloze discussie.

Aranel schreef:TS: je moet gewoon in de B beginnen hoor
Dit paard is niet geklasseerd geweest en dus begin je in de B. Als hij zelf L1/L2 of wat dan ook gelopen had, had je in die klasse moeten beginnen.

Chaos schreef:TS: Als het een aansprekend dier is, correct gebouwd en goede gangen. Dan zou ik hem voor dit prikkie zeker nemen.
Ik heb nu een jonge Arabo mee op CC en die loopt zo super. Ze loopt nog maar B maar de galop is zo goed en ik rij daar 8en op. Die zou never niet weggaan voor zo weinig dus als je die kans wél hebt dan zou ik dat zeker doen.
Bovendien, voor dat geld kun je er geen buil aan vallen.
Maak hem zadelmak, breng hem een keer uit en verkoop hem voor 1000en meer.
Dat had ik gedaan.![]()
Aranel:
Nee, daar zijn bepaalde regels voor.
Als je meermaals L2+ bent geweest mag je alle paarden geloof ik zelfs al in het L1 uitbrengen.
Als je M bent geweest met punten mag je geloof ik tot het M zo starten zonder het B te doorlopen.
Op een gegeven moment als het niveau van de ruiter heel goed is mag er zelfs niet meer in het B gestart worden, ongeacht jong paard.
Zoals je leest ken ik de regels helaas nog niet goed genoeg, ben ook nog niet op dit punt gekomen helaas tot dusver. Dat ik die luxes krijg.

Treace schreef:Ik ben AL die TIJD al VOOR haar geweest
Waarom castreren enz als die lief kan zijn
Kennen jullie Chakotay van Tinkermuts? Ook HENGST en een schat van een beest,, Kon je kleine kinderen op zetten,, onder door lopen ALLES,, en was een HENGST
Chaos schreef:'38 is niet oud.
Enne, ik zou alleen de DA nog bellen voor een mening en evt. advies en dan kopen dat paard!
+ Foto's laten zien, dat hebben wij Bokkers wel verdient.
Ik vind Arabo's best een verbetering op de Friezen qua uithoudingsvermogen en galop ed. Ben zeer benieuwd naar je paard.
EDIT:![]()
Ik loop op de zaken vooruit, ik noem het al jouw paard.![]()
Seraphim schreef:Treace schreef:Ik ben AL die TIJD al VOOR haar geweest
Waarom castreren enz als die lief kan zijn
Kennen jullie Chakotay van Tinkermuts? Ook HENGST en een schat van een beest,, Kon je kleine kinderen op zetten,, onder door lopen ALLES,, en was een HENGST
Er staat ook zo'n enorme stempel op hengsten. Ik heb zelf een Friese hengst van 8 jaar en daar kan ik zo mijn jongste leerling (6jr oud) op zetten, is een schat van een beest