Jayney schreef:Goed paard voor de kar ik hoor het al!![]()
![]()
haha Ja daar heb je meteen 1 vd redenen te pakken waarom ik Ruari gefokt heb
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vooral voor de mensen die serieus fokken is dat toch een goede graadmeter als alles zo als vroeger met veel behang maar goed gekeurt werd komt het ook niet ten goede
hengstveulen schreef:Het is toch juist goed dat er nu eindelijk streng gejureerd word? Dan weet je ook dat je oftewel goede paarden hebt of iets minder goedeVooral voor de mensen die serieus fokken is dat toch een goede graadmeter als alles zo als vroeger met veel behang maar goed gekeurt werd komt het ook niet ten goede
van het ras...Ik ben juist blij met de strenge regels

HijadelaLuna schreef:hengstveulen schreef:Het is toch juist goed dat er nu eindelijk streng gejureerd word? Dan weet je ook dat je oftewel goede paarden hebt of iets minder goedeVooral voor de mensen die serieus fokken is dat toch een goede graadmeter als alles zo als vroeger met veel behang maar goed gekeurt werd komt het ook niet ten goede
Al moet ik wel zeggen dat ik hoop dat het wel op alle keuringen gelijk wordt getrokken dan.
dan moeten ze wel het hele kalenderjaar hetzelfde keuren

hengstveulen schreef:Het is toch juist goed dat er nu eindelijk streng gejureerd word? Dan weet je ook dat je oftewel goede paarden hebt of iets minder goedeVooral voor de mensen die serieus fokken is dat toch een goede graadmeter als alles zo als vroeger met veel behang maar goed gekeurt werd komt het ook niet ten goede
wel ook met kanttekening wat Lizzy_lisa zegt
en verder is het bij deze voorbeelden niet zo dat deze Járen geleden hoger gekeurd zijn, maar gewoon vorig jaar (of evt jaar ervoor)
dat zou naar mijn mening toch niet zóveel verschil moeten kunnen maken zeker niet als ze in betere conditie zijn?!
zeker omdat het toch gewoon een moment opname is en eerlijk gezegd vond ik haar persoonlijk vorige keer ook net iets beter op gewicht/ in model/ verhouding
dus dat puntje is voor mij best verklaarbaar
al zou het natuurlijk wel leuker geweest zijn als ze dat ene puntje nét wel gehaald had
zeker omdat ze 2e is geworden
maarja dit is dus iets wat ik denk ik wel zou kunnen "verbeteren" voor een volgende keer
HijadelaLuna schreef:Maar toch, neem nou bijvoorbeeld Kelsey, die had vorig jaar als 2-jarige (!!) 150 punten, is nu een jaartje ouder, en krijgt 145 punten, als ik op de foto's kijk zie ik niet een paard wat in mindere conditie is, dus dan zou ook ik denken dat er wel degelijk een stuk strenger beoordeeld is, en dat geeft niet, integendeel. Maar ik vind wel dat ze dat dan het hele seizoen vast moeten houden.