Symposium van selectie tot succes in Leeuwarden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:42

Pipo"]
[quote="Kayla schreef:
Oh dus Pipo kan niet objectief luisteren? Haha!

Pipo heeft geen foto's van Jacques boven haar bed hangen! Schijnheilig
[/quote]

Ach...misschien laat ik jullie nog wel eens foto´s van mijn (fokkerij)kamer zien.

Ook al zou Jacques "boven mijn bed" hangen, dit zou dan nog niet betekenen dat ik niet objectief ben tegenover zijn uitspraken/handelingen. Ik ben iemand met een eigen mening, ik laat me dan ook niet graag in een hokje stoppen en sta open voor andere meningen. Dat kan je van de meeste mensen hier niet zeggen.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:51

MissHIS"]
[quote="Pipo"][quote="Kayla schreef:
Oh dus Pipo kan niet objectief luisteren? Haha!

Pipo heeft geen foto's van Jacques boven haar bed hangen! Schijnheilig
[/quote]

Ach...misschien laat ik jullie nog wel eens foto´s van mijn (fokkerij)kamer zien.

Ook al zou Jacques "boven mijn bed" hangen, dit zou dan nog niet betekenen dat ik niet objectief ben tegenover zijn uitspraken/handelingen. Ik ben iemand met een eigen mening, ik laat me dan ook niet graag in een hokje stoppen en sta open voor andere meningen. Dat kan je van de meeste mensen hier niet zeggen.
[/quote]

Hap Hap Hap Gaaaap

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:53

Ik mag toch wel uitleggen hoe het werkelijk zit? Lijkt me niet meer dan logisch. Al die beschuldigingen...belachelijk.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:54

Pffff hoe langer hoe constructiever, kunnen we het nu weer over het symposium hebben?

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:54

Ik was er helaas niet bij, zowel bij het symposium niet als de 1e clinic van Anna niet.

En als je open staat voor de mening van een ander en je niet in een hokje laat plaatsen.... waarom ga je niet eens luisteren bij Karel dan? Ik denk dat de waarheid ergens in het midden zal liggen. Maar ik ben erg benieuwd naar zijn verhaal en feiten en ga dat zeker niet van te voren al veroordelen!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:55

saluut schreef:
Maar als mensen qua inhoud niet goed weten hoe ze moeten reageren is anderen op hun redenatie/spel/stijl fouten pakken wat meer voor de hand liggend Haha!

Tja Saluut, mensen die niks beters te doen hebben moeten toch iets. Ik vind het wel een service, zo'n prive secretaresse en het kost me nog niks ook Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:58

Haha mocht je willen Haha!

Maar nu weer ontopic? Knipoog

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:02

saluut schreef:
Ik was er helaas niet bij, zowel bij het symposium niet als de 1e clinic van Anna niet.

En als je open staat voor de mening van een ander en je niet in een hokje laat plaatsen.... waarom ga je niet eens luisteren bij Karel dan? Ik denk dat de waarheid ergens in het midden zal liggen. Maar ik ben erg benieuwd naar zijn verhaal en feiten en ga dat zeker niet van te voren al veroordelen!

Ik heb nog nooit beweerd dat er geen kern van waarheid in het verhaal van Karel zit, integendeel! Maar die hele sfeer van jullie er om heen gaat mij veel te ver. Het is net alsof Karel de enige is met verstand van paarden (in jullie ogen), en alles wat niet met zijn mening overeenkomt, is dus fout! Nou daar heb ik echt een hekel aan, want de objectiviteit is dan ver te zoeken. Bovendien zijn er ook een groot aantal dingen van Anna de Lange waar ik me beslist niet in kan vinden. Maar ik beoordeel zijn verhaal niet zonder er iets van af te weten.
Je wordt hier op Bokt al overladen met de mening van Karel en zijn aanhang, ik heb niet echt de behoefte om dan ook nog een clinic bij te gaan wonen.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:11

Ik voel me niet aangesproken bij de kreet "jullie" want ik ben tot dusver nog niet overtuigd van zijn verhaal. Ik ben namelijk nog niet op de clinic geweest. Maar bij de 2e ben ik zeker van de partij.

Als je niet de moeite wil nemen om echt te horen wat hij heeft te vertellen (in een clinic) moet je ook niet zo'n grote mond hebben over dat het fout is, je weet immers dan nieteens waar je het over hebt. Je hebt alleen van 'horen zeggen' van zijn "aanhang" en de internet stukjes die hij schrijft.....

Lekker objectief!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:21

saluut schreef:
Ik voel me niet aangesproken bij de kreet "jullie" want ik ben tot dusver nog niet overtuigd van zijn verhaal. Ik ben namelijk nog niet op de clinic geweest. Maar bij de 2e ben ik zeker van de partij.

Als je niet de moeite wil nemen om echt te horen wat hij heeft te vertellen (in een clinic) moet je ook niet zo'n grote mond hebben over dat het fout is, je weet immers dan nieteens waar je het over hebt. Je hebt alleen van 'horen zeggen' van zijn "aanhang" en de internet stukjes die hij schrijft.....

Lekker objectief!

Neenee, zo zit het dus niet. Zoals ik al zei (ik blijf mezelf herhalen hier), staat er al hartstikke veel over de theorie van Anna op Bokt. Dat lees ik heus ook wel hoor! Ik weet wel waar ik het over heb, en nogmaals: ik zeg niet dat er geen waarheden in zijn verhaal zitten.
Ik ben er gewoon op tegen wanneer iemand niet of onvoldoende openstaat voor een andere mening dan de zijne. Dit bleek ook wel weer tijdens het symposium. Slechte zaak. Trouwens ook een punt waarom ik bewondering heb voor een Jacques Verkerk, die staat namelijk wél open voor andere meningen en wil hier uitgebreid over discussieren zonder zijn eigen mening continu naar voren te brengen.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:21

Dat weet ik niet, daar kan ik niet over oordelen want ik was er tijdens het symposium niet bij. Ik sta wel open voor de mening van anderen en ga die van te voren niet af vallen en ik krijg het idee dat veel mensen (ook hier op bokt) van te voren al roepen dat de theorie van Karel niet klopt. Zonder te weten wat hij precies bedoelt. Want internet is een geweldig medium maar in real life kun je toch veel beter je mening, verhaal en enthousiasme over brengen, vind ik.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:22

Ik ga mee in het verhaal van misshis, maar wil daar aan toevoegen dat ik me ook erger aan het zwaktebod om vreselijk om zich heen te sabelen en alles behalve zijn mening de grond in te trappen en als waardeloos en fout te bestempelen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:24

saluut schreef:
Dat weet ik niet, daar kan ik niet over oordelen want ik was er tijdens het symposium niet bij. Ik sta wel open voor de mening van anderen en ga die van te voren niet af vallen en ik krijg het idee dat veel mensen (ook hier op bokt) van te voren al roepen dat de theorie van Karel niet klopt. Zonder te weten wat hij precies bedoelt. Want internet is een geweldig medium maar in real life kun je toch veel beter je mening, verhaal en enthousiasme over brengen, vind ik.

Ik voel mij niet aangesproken als persoon die van te voren al roept dat de theorie van Karel niet klopt. Dat laat ik aan anderen over.

Dat laatste ben ik met je eens, maar soms heb je aan één middagje wel weer genoeg.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:28

Samsam schreef:
om vreselijk om zich heen te sabelen en alles behalve zijn mening de grond in te trappen en als waardeloos en fout te bestempelen.

Dat hebben we toch van beide "kanten" gezien vond ik.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:30

In dit topic Zannekin?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:33

Zannekin"]
[quote="Samsam schreef:
om vreselijk om zich heen te sabelen en alles behalve zijn mening de grond in te trappen en als waardeloos en fout te bestempelen.

Dat hebben we toch van beide "kanten" gezien vond ik.
[/quote]

Dat ben ik niet met je eens, wel zijn er vraagtekens gezet bij het feit of de kwaliteit van deze paarden van zijn arabische voorouder komt.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:33

Kayla schreef:
In dit topic Zannekin?

Dat bedoelt Samsam ook niet denk ik.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:35

Och proberen het beste van alle meningen te onthouden en de rest als amusement te aanzien Lachen
Ik zou ook wel een clinic willen bijwonen maar weet niet of ik dat verre Amsterdam zal halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:37

ART_UMA"]
[quote="MissHIS schreef:
....Een paard dat van nature al wat bergopwaarts is gebouwd, zal eerder zijn gewicht op de achterhand krijgen. En dat is toch wat wij in de sport willen zien. Onze fokkerij is sport/prestatie-gericht dus houden de fokkers rekening met de eisen die de sport aan de paarden stelt. Sport en fokkerij gaan hand in hand...

Hoe moet dat bergopwaartse dan vorm krijgen? Als de schoft en voorhand enkel groter worden (= meer massa), denk ik dat het gewicht op de voorhand enkel toeneemt, en dus het verzameld gaan weer moeilijker maakt. Een ander voorbeeld, als verzameling het opspannen van een veer is, is het maken van een plaatje van de gespannen veer niet het zelfde. Dit plaatje is zonder kracht en als dit plaatje het uitgangspunt is van een nieuwe veer, wil dat nog niet zeggen dat het een beter veertje is geworden als daar alsnog spanning op wordt gezet. Maar nogmaals wat moet ik me erbij voorstellen?

Ik denk dat selectie op "statische aanpassingen" (het plaatje) al snel nadelig uitpakt. Verzameling is een gevolg van buiging van gewrichten en spieren in een dynamische toestand (beweging). Het fokdoel moet zorgen dat dat makkelijker wordt. Hoe fokken we een nog betere achterhand welke makkelijk gaat "zitten" en sterk is, welke anatomische verbeteringen horen daarbij?
[/quote]
Dank ART_Uma, dit is volgens mij een veel interessanter onderwerp om over te discussieren.
Met name het punt dat je aandraagt over verzamelen! Volgens mij is een paard dat bergop gebouwd is, NIET per definitie beter in staat om zich te verzamelen, dankzij zijn bouw.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:37

Zannekin"]
[quote="Kayla schreef:
In dit topic Zannekin?

[/quote]

Ik vroeg wat jij bedoelde.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:39

Kayla"]
[quote="Zannekin"][quote="Kayla schreef:
In dit topic Zannekin?

[/quote]

Ik vroeg wat jij bedoelde.
[/quote]
Mijn antwoord was een antwoord op Samsam, niks meer of minder. Lig er maar niet van wakker Knipoog .

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:40

Ben blij dat je dat even zegt, anders had ik idd geen oog dicht gedaan Haha!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:45

Samsam schreef:
Ik ga mee in het verhaal van misshis, maar wil daar aan toevoegen dat ik me ook erger aan het zwaktebod om vreselijk om zich heen te sabelen en alles behalve zijn mening de grond in te trappen en als waardeloos en fout te bestempelen.

Ik ben dit met je eens, ik was ook op de clinic en ben enthousiast geraakt over de theorie, mede door goede uitleg en videos die getoond werden. Echter de stelligheid en het sterke zwart/wit denken en weinig openstaan voor grijze middentheorieeen, maakt dat ik mijn eigen plan in deze materie trek en zeker niet blindelings alles geloof of aanneem wat Anna zegt. De invloed van bijvoorbeeld de volbloed Ladykiller, vader van twee van wereldsbeste verervers Lord en Landgraf, afdoen met de opmerking uit welke moeders deze paarden kwamen, is wel erg kortzichtig geredeneerd en bevordert geen dialoog. Gevolg van deze houding van Anna is dat ze minder zielen voor de theorie wint, dan wanneer ze ook openstond voor andere ideeen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:58

Ja, ben ik het mee eens.
Voor mij klopt er ergens een schakel niet die Anna het Holsteins stamboek doet verkiezen. Ik zie voor de trak HK een hengst aanbieden, rechtstreeks met in de 2e generatie Arab bloed, en niet het minste. (sinds kort valt me dat op Knipoog ). Zulk hoog aandeel arab zal je niet gauw ergens anders terugvinden.
Verder denk ik ook dat er goeie en minder goeie en slechte volbloeden zijn gebruikt in de veredeling, net als met warmbloedhengsten. Ik denk wel dat we met dat renskelet moeten opletten, maar zie het ook niet zo zwart wit.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:58

Precies en dat is denk ik ook waarom hij zowel op het symposium als op bokt op zoveel weerstand stuit, dat is echt aan zijn eigen starheid te danken.