Wat mag dit paard kosten ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:42

Haha zal wel Libero H zijn haha dat zijn vaak van die draken...

Waar wil jij haar voor gebruiken als je haar koopt? Of is ze voor de handel?

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:44

Eerst wou ze niet, alleen een balk op de grond. Dit ging uit eindelijk wel en toen heb ik er een kruisje van gemaakt. Ze nam wel een sprongetje maar nam met haar achterbenen de balken mee. Hierop werdt ze erg boos en sloeg keer op keer na. ( doet trouwens haar moeder ook maar die is ook wel erg perfectionistisch en springt dan vervolgens de volgende keer zo gruwelijk hoog dat je bijna gelanceerd wordt ) Ik ben erg rustig van mijzelf en ben natuurlijk door gegaan en we hebben het goed afgesloten met 1 sprong zonder wat te raken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:51

Klinkt wel als een karakter idd, kan een voordeel zijn maar voor de gemiddelde ruiter is het eerder een nadeel.

LLusitana schreef:
Ga voor jezelf na of je er ongelukkig van wordt als dit paard niet van jou wordt. Is het antwoord ja, dan gewoon de prijs betalen, meteen uit je hoofd zetten en gaan genieten van je paard.

Ik ken de situatie. Ik heb niet eens onderhandeld over mijn eerste paard, dat ik voordat ik het kocht al jarenlang kende. Ook veel te duur gekocht maar er was geen sprake van dat ik dit paard niet zou kopen. Dat geld ben je zo vergeten.

Als je 't geld hebt is het makkelijk gezegd maar wat als je 't paard graag wilt maar de prijs gewoon ver boven budget ligt terwijl je weet dat de werkelijke waarde wél binnen budget zou passen?
Lekker banketstaaf dan.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:53

MarjanB schreef:
Haha zal wel Libero H zijn haha dat zijn vaak van die draken...

Waar wil jij haar voor gebruiken als je haar koopt? Of is ze voor de handel?

Ik wil nog graag 1 x een paard starten, ze is niet voor de handel. Met haar moeder is het mis gegaan tijdens de bevalling en ik doe het haar niet meer aan. Ik rijdt haar nog lekker thuis. Heb mn pony altijd hoog gestart en mn 1e paard ook. Dubbel Z geweest was een Lucky Boy dus ben wel wat gewend. :-) Had nu zoiets van ach met haar zou ik het nog is willen proberen maar dan is het ook genoeg geweest. Ik ken haar van haver tot gort en mams ook dus ja dan hoop je dat het je gegunt word.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:55

anneliesdj schreef:
Klinkt wel als een karakter idd, kan een voordeel zijn maar voor de gemiddelde ruiter is het eerder een nadeel.

LLusitana schreef:
Ga voor jezelf na of je er ongelukkig van wordt als dit paard niet van jou wordt. Is het antwoord ja, dan gewoon de prijs betalen, meteen uit je hoofd zetten en gaan genieten van je paard.

Ik ken de situatie. Ik heb niet eens onderhandeld over mijn eerste paard, dat ik voordat ik het kocht al jarenlang kende. Ook veel te duur gekocht maar er was geen sprake van dat ik dit paard niet zou kopen. Dat geld ben je zo vergeten.

Als je 't geld hebt is het makkelijk gezegd maar wat als je 't paard graag wilt maar de prijs gewoon ver boven budget ligt terwijl je weet dat de werkelijke waarde wél binnen budget zou passen?
Lekker banketstaaf dan.

Hahahaha ja dat bedoel ik dus, wat een drama he pfffff ;-)

anneliesdj

Re: Wat mag dit paard kosten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:59

Als je echt ambitie's hebt zou ik me er serieus niet druk om maken.
Zoek voor minder een leuke van mp, een die er wel over wil en er niet nijdig van wordt.
Er loopt zoveel leuks rond, ga lekker rondkijken dan zie je snel genoeg een paard wat beter is en minder kost.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:59

Het is eigenlijk heel 'simpel'. Hoe graag wil je haar? Je vraagt aan bokt wat zij ervan vinden. Maar ook al zegt heel bokt dat ze te duur is, de eigenaar gaat daardoor echt niet anders denken. Meneer is al wat ouder en heeft waarschijnlijk nog de prijzen van 'vroeger 'in zijn hoofd.

Je moet jezelf afvragen, hoe graag wil ik haar? Wat heb ik er voor over? Is dat die 4500? En wat als ze straks verkocht word voor dat bedrag omdat jij het niet wilde betalen. Ga je dan spijt hebben? Het ligt helemaal aan je emotionele band met dat paard.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 01:04

anneliesdj schreef:
Als je echt ambitie's hebt zou ik me er serieus niet druk om maken.
Zoek voor minder een leuke van mp, een die er wel over wil en er niet nijdig van wordt.
Er loopt zoveel leuks rond, ga lekker rondkijken dan zie je snel genoeg een paard wat beter is en minder kost.

Ik wacht het gesprek even af van morgen of dinsdag en anders ga ik dit zeker doen. Ben tenslotte niet helemaal gekke gerritje/henkie.
Maar ik laat mn mannetje wel afhandelen want ik ben bang dat onderhand mn gevoel voor humor ga verliezen..........
Kan heel lang rustig blijven maar ja ook ik knal wel een uit mn vel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 01:35

Misschien is dat juist wel goed (als je 't maar netjes houd) dan weet hij tenminste dat je serieus bent.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:56

Ik mag hopen dat de eigenaar wel gewoon stalling betaald omdat het paard bij jou op het erf staat.
En dan denk ik dat deze man het pas gaat realiseren dat jij veel doet met zijn paard als je hem met de neuds op de feiten drukt.
Dus niet meer rijden behalve als de eigenaar je gaat betalen. Per maand een vast bedrag. Of omdat je al die maanden al bezig bent geweest je dat paard voor een lagere prijs gunt. Hij moet het voelen in zijn portemonee denk ik.
En 70 jaar dan zal hij wel in de gulden zijn blijven hangen. En 4500 gulden valt heel erg mee, hahahaha!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:57

Jobet schreef:
Ze gaat niet voor minder weg volgen hem is ze het waard. Ik denk idd dat hij het niet door heeft en ook niet wil inzien, en hij blijft erbij dat ze een mooi papier heeft om te kunnen springen ........

Tja ik denk dat er niks anders op zit dan
- hem te vragen het paard dan maar te verkopen.
- te stoppen met het beleren en hem vragen jou uit te betalen voor jouw werk

Je komt toch niet uit deze welles/nietes discussie. Als jij gelijk hebt en hij blijft zitten met t paard, dan zal de prijs naar beneden gaan.
Als hij gelijk heeft zal het paard verkocht zijn. En ben jij haar kwijt. Zo simpel is het. En is ze het geld blijkbaar waard geweest.
Je laat dan wel voor een paar duizend euro het paard staan dat je eigenlijk heel graag zou willen hebben. Een paard ook waarvan je iets weet. Natuurlijk kun je voor minder heel leuke paarden kopen momenteel, maar evengoed koop je dan een kat in de zak. Zeker in die prijsklasse zijn een heleboel ongezonde paarden te koop.
Wat het paard precies waard is, is voor ons moeilijk in te schatten. Daarvoor zou je haar echt moeten zien. Vossen verkopen minder goed, dat is waar. Maar gezonde merries met goed papier verkopen weer beter dan een ruin. Als je haar echt wil hebben, zou je nog kunnen afspreken een onafhankelijke partij het paard te laten taxeren waarbij dan moet worden afgesproken, dat jullie je dan beide aan die taxatiewaarde conformeren.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:35

De verkoper is een man van 70 jaar oud?
Joh, die heeft allang niet meer in de gaten dat 4.500 euro heel veel geld is voor een paard. 10-20 jaar geleden was 10.000 gulden een hele normale prijs voor jonge paarden. Het kan dus best zijn dat in de ogen van de verkoper de TS nog 'gematst' wordt met dit 'vriendenprijsje'.

Beetje sneu. TS, ik zou lekker doorrijden en mocht de koper zich uiteindelijk aandienen, dan gewoon lekker omkijken naar een ander paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:05

@dees eens, ik denk niet dat de verkoper bewust de TS probeerd af te zetten.
Ik vind het. Voorstel van een onafhankelijk taxateur wel een optie.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 00:31

Ik heb nu inmiddels verschillende mensen gesproken die in de paarden zitten en ze vinden allemaal het paard veel te duur. Het zijn mensen die elkaar niet kennen maar ze geven allemaal dezelfde tegen argumenten. Gat in t papier, mam en oma geen predikaat, geen gemakkelijke afstammeling en vos kleurig, en ze kan nog niet veel. Morgen maar weer eens een gesprek aan knopen, en anders als ie niet wil luisteren haar te koop aanbieden. Dan zit er helaas niets anders op. Ik zal mn verdriet er van hebben als ze verkocht wordt, maar ik ben niet van plan om me te laten uitkleden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:38

Je kunt altijd nog iemand anders vragen 'op de advertentie af te komen' en haar voor een lagere prijs proberen te kopen. Misschien dat een vreemde met goede argumenten wel wat met hem kan.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 00:43

anneliesdj schreef:
Je kunt altijd nog iemand anders vragen 'op de advertentie af te komen' en haar voor een lagere prijs proberen te kopen. Misschien dat een vreemde met goede argumenten wel wat met hem kan.

Dat zei die kennis ook al van mn vriend. Dus misschien doen we dat wel, al vindt ik wel dat je kwaad niet met kwaad moet vergelden. Maar aan de andere kant denk ik plof wat kan t mij ook schelen hij doet zo raar, nou wie de baal kaats kan m terug verwachten ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:52