Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xIirtJj schreef:Er is noog gezegd dat het onmogelijk is. Er is alleen gezegd dat de kans minimaal isde enige manier om het zeker te weten is inderdaad testen, maar het is belachelijk hoeveel zoiets kost. Dat is niet voor de "normale" mens te betalen. Daarbij, een dna onderzoek bij een kvit doen doe je eigenlijk -sorry als ik het niet mag zeggen- voor niets. Je zal er toch niet mee gaan fokken, of in ieder geval niet om een fjord te laten registreren want dat werkt volgens mij niet.. Om alleen voor je eigen plezier te kijken of het een perlino of cremello is, dat is ook weer zo wat. Het is leuk om te weten, maar in mijn ogen niet zinnig.
Kijk, als de rodblakk de vader/moeder is van een van de ouders van Fimke, dan is het zeker dat die fjord heterozygoot is, maar dan is er nog 50% kans dat Fimke heterozygoot is. Dus dan is het niet zeker. Maar voor een cremello zou Fimke homozygoot [b]recessief[\b] moeten zijn. Dus de basiskleur vos hebben en die kans wordt dan wel heel erg klein. Dan moeten er zowel in vaders als in moeders kant een rodblakk zitten en het recessieve gen tot aan de ouders van Fimke doorgegeven zijn en moet het door de ouders van Fimke ook doorgegeven zijn. Die kans is wel heeeel erg klein, dus is het bijna onmogelijk. Ik zeg hier niet DAT het onmogelijk is, het zou natuurlijk best wel kunnen, maar die kans is dan wel heel erg klein!
Van schreef:dat weet ik maar het is dus wel nuttig om te weten als je wil fokken. Al is het maar de vraag of je met een kvit wil fokken, papier krijg je er niet bij
xIirtJj schreef:Okay
Hmmm, dan zie ik wel reden om met een kvit te fokken xD